Çalışmanın ana konusunu oluşturan göstergebilim, her sanat dalında olduğu gibi sinemada da filmleri anlama noktasında sıkça başvurulan etkili bir yöntemdir. Örtülü anlamları ortaya çıkaran göstergebilim sinema dilinin anlaşılmasını sağlayarak; filmleri anlaşılır hale getirmektedir. Bu çalışma, göstergebilim ve sinema arasındaki ilişkiyi yeniden aydınlatmak, literatüre göstergebilimsel analiz yöntemi ile yeni bir film okuması kazandırmak üzere kaleme alınmıştır. Çalışmada, araştırma nesnesi olarak seçilen 1964 yapımı Roger Corman’ın Kızıl Ölümün Maskesi filmi Saussure’ün gösterge çözümlemesi ve Roland Barthes’ın anlamlandırma yöntemi temel alınarak analiz edilmiştir. Bu filmin ve yönetmenin seçilmesinin nedeni ise insanın mutlak sonu olan ölüm fenomenine yönelik birçok göstergenin izleyiciye/okuyucuya film boyunca sunuluyor olması ve Roger Corman’ın ölüm ve korku temalı filmlerde en başta gelen yönetmenlerden birisi olarak bilinmesidir. Tüm bunlardan hareketle araştırmacılar filmden belli sahneleri seçerek, yönetmenin filmde gösterge ve kodları ne şekilde kullandığını araştırmış; göstergelerin ürettiği anlamlar, çözümlenmeye ve yorumlanmaya çalışılmıştır.
Çalışmanın sonunda filmde kullanılan göstergeler üzerinden açık bir şekilde ölümün mutlakiyeti ve ölümden kaçışın olmayacağı hususunun açıkça vurgulandığı değerlendirilmiş, en önemli sonuç olarak da ölümün sınıfsal bir ayrım gözetmediği gerçeğinin vurgulanıyor olması çalışmanın temel bulgularıdır.
This study has been written in order to re-illuminate the relationship between semiotics and the art of cinema and to bring a new film reading to the literature with the method of semiotic analysis. In this study, Roger Corman’s 1964 film The Masque of the Red Death was analysed based on Saussure’s semiotic analysis and Roland Barthes’ method of signification. The reason for the selection of this film and director is that many signs related to the phenomenon of death, which is the absolute end of human beings, are presented to the viewer/reader throughout the film and Roger Corman is known as one of the leading directors in death and horror-themed films. Based on this importance, the signs and codes of the film and the meanings produced by the signs were tried to be analysed and interpreted.
At the end of the study, it was evaluated that the absoluteness of death and the fact that there is no escape from death were clearly emphasised through the indicators used in the film, and as the most important result, the fact that death does not discriminate between classes was emphasised as the main findings of the study.
Semiotics Cinema Gothic Film Death The Masque of the Red Death
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 53 |