Aile Katılımlı Matematik Programının Çocukların Matematik Becerilerine Etkisi: Boylamsal Çalışma
Yıl 2024,
Sayı: 54, 61 - 73, 30.08.2024
Yasemin Yüzbaşıoğlu
,
Cengiz Celik
,
Numan Saraç
Öz
Araştırma, okul öncesi eğitim çağında olan ve okul öncesi eğitime devam eden çocuklara uygulanan Aile Katılımlı Matematik Programı’nın çocukların erken matematik becerisine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 ve 2022-2023 eğitim öğretim yılında Konya ili Meram ilçesindeki MEB’e bağlı resmi anasınıflarına devam eden çocuklar oluşturmaktadır. Çalışmada yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında “Genel Bilgi Formu” ve “Erken Matematik Yeteneği Testi-3 (TEMA – 3)” kullanılmıştır. Aile Katılımlı Matematik Programı, deney grubundaki çocuklarla 8 hafta süreyle uygulanmıştır. Aile Katılımlı Matematik Eğitim Programı okulda uygulanan 40 etkinlik ve hafta sonu velilere gönderilen pekiştirme etkinlikleri olan 16 etkinlik ile toplam 56 etkinlikten oluşmaktadır. Kontrol grubundaki çocuklar sadece okul öncesi eğitime dâhil olmuşlardır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, çalışma grubunu oluşturan çocukların uygulama öncesi erken matematik becerilerinin açısından anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Deney grubundaki çocuklarla yürütülen “Aile Katılımlı Matematik Programı” uygulamaları sonrası, deney ve kontrol grupları, “TEMA 3” son test uygulaması yönünden anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (t=4.053; p<.001). Aynı çocuklar ilkokul 1. Sınıfta da izlenmiş matematik becerileri değerlendirilmiştir. Deney grubuna uygulanan “Aile Katılımlı Matematik Eğitimi Programı” nın çocukların matematik becerilerini destekleyen, geliştiren etkili bir yöntem olduğu, eğitimi alan çocukların 1. sınıfta da matematik becerileri yönünden kontrol grubundaki çocuklara göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir.
Kaynakça
- Akman, B., Yükselen, A. İ., & Uyanık, G. (2000). Okul öncesinde matematik etkinlikleri. İstanbul: Epsilon
Yayınları
- Akıncı-Coşgun, A., & Tezel-Şahin, F. (2022). Examination of home-based number and operation training program on early mathematics ability and mother-child relationship. International Electronic Journal of Elementary Education, 14(3), 319-333. (https://doi.org/10.26822/iejee.2022.247)
- Atlı, S. (2013). Türkiye’de ve Avrupa birliği ülkelerinde uygulanan okul öncesi eğitim programları. Eğitimde Politika Analizi, 2(2), 56-76. (https://dergipark.org.tr/en/pub/epa/issue/48310/611622)
- Claessens, A., & Engel, M. (2013). How important is where you start? Early mathematics knowledge and later school success. Teachers College Record, 115(6), 1–29. https://doi.org/10.1177/016146811311500603
- Clements, D. H., & Sarama, J. (2008). Experimental evaluation of the effects of a research-based preschool mathematics curriculum. American educational research journal, 45(2), 443-494. https://doi.org/10.3102/0002831207312908
- Cohen, F., & Anders, Y. (2020). Family involvement in early childhood education and care and its effects on the social-emotional and language skills of 3-year-old children. School Effectiveness and School Improvement, 31(1), 125-142. https://doi.org/10.1080/09243453.2019.1646293
- Çavdarcı, T., U, Ünal, F. (2021). The effects of famıly supported maths educatıon programme’s on the preschool chıldren’s early maths abılıty//aile destekli matematik eğitimi programının okul öncesi dönem çocuklarının erken matematik becerisine etkisi. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 3(2), 244-264. (https://doi.org/10.35452/caless.2021.13)
- Çelik, M., & Kandır, A. (2013). 61-72 aylık çocukların matematik gelişimine “Küçük Çocuklar için Büyük Matematik (Big Math for Little Kids)” eğitim programının etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(4). (https://dx.doi.org/105578/keg.6712)
- Dinçer, Ç., & Ulutaş, İ. (1999). Okul öncesi eğitimde matematik kavramları ve etkinlikler. Yaşadıkça Eğitim, 62(6), 11. (https://acikerisim.iku.edu.tr/entities/publication/44a29b18-db64-40b0-9764-1765edefcc15)
- Duncan, G. J., Dowsett, C. J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A. C., Klebanov, P., & Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428–1446. https://doi.org/10.1037/0012-1649.43.6.1428
- Erdem, C., & Kaya, M. (2020). A Meta-Analysis of the Effect of Parental Involvement on Students' Academic Achievement. Journal of Learning for Development, 7(3), 367-383. https://eric.ed.gov/?id=EJ1280652
- Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen matematik eğitimin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/)
- Galindo, C., Sonnenschein, S., Montoya-Avila, A. (2019). Latina mothers’ engagement in children’s math learning in the early school years: Conceptions of math and socialization practices. Early childhood researche quarterly, 47(2), 271-283 https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.11.007
- GEMS California (1984). https://lawrencehallofscience.org/past-programs-projects/gems/ adresinden 30.10.2023 tarihinde alınmıştır.
- Ginsburg, P.H. ve Baroody, A.J. (2003). Test of early mathematics ability examiner’s manual. Texas: Pro-ed Publised.
- Ginsburg, H. P., Greenes, C., & Balfanz, R. (2003). Big math for little kids (program overview). Dale Seymour Publications. New Jersey: Pearson Learning Group.
- Gürgah Oğul, İ., & Aktaş Arnas, Y. (2020). Erken dönemde matematik konuşmaları. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 186-199. (https://doi.org/10.33308/26674874.2020341171)
- Griffin, S. (2004). Building number sense with Number worlds: a mathematics program for young children. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 173-180. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2004.01.012)
- Gross, D., Bettencourt, A. F., Taylor, K., Francis, L., Bower, K., & Singleton, D. L. (2020). What is parent engagement in early learning? Depends who you ask. Journal of Child and Family Studies, 29, 747-760. (https://doi.org/10.1007/s10826-019-01680-6)
- Guha, S. (2002). Integrating mathematics for young children through play. Young Children, 57(3), 90-93. (https://eric.ed.gov/?id=EJ658023)
- Hendershot, S. M. (2012). Young children’s mathematics references during free play in family child care settings (Yüksek lisans tezi). Utah State University, Utah.
- Huntsinger, C. S., Jose, P. E., & Luo, Z. (2016). Parental facilitation of early mathematics and reading skills and knowledge through encouragement of home-based activities. Early Childhood Research Quarterly, 37, 1-15. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2016.02.005)
- İrkörücü, S. (2006). Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden altı yaşındaki çocuklara uygulanan ev odaklı matematiksel destek programının çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Kaçan, M. O., & Halmatov, M. (2017). Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programında matematik: planlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 149-161. (https://dx.doi.org/10.9779/PUJE844)
- Karakuş, H. (2020). “Okul Öncesi Matematik Programı”nın çocukların matematik becerilerine etkisi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Kaya, Ö. M. (2015). Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okulöncesi eğitim kurumlarının aile eğitimine katkısı konusunda anne baba görüşleri (Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Türkiye.
- Kroesbergen, E. H., Van Luit, J. E. H., Van Lieshout, E. C. D. M., Van Loosbroek, E., & Van de Rijt, B. A. M. (2009). Individual differences in early numeracy: The role of executive functions and subitizing. Journal of Psychoeducational Assessment, 27(3), 226-236. (https://doi.org/10.1177/0734282908330586)
- Lomabardi, C. M., & Dearing, E. (2020). Maternal Support of Children’s Math Learning in Associations Between Family Income and Math School Readiness. Society for Research in Child Development, 92(1), 39-55. (https://doi.org/10.1111/cdev.13436)
- MacDonald, A., & Murphy, S. (2021). Mathematics education for children under four years of age: A systematic review of the literature. Early Years, 41(5), 522-539. (https://doi.org/10.1080/09575146.2019.1624507)
- National Association for the Education of Young Children and National Council of Teachers of Mathematics (NAEYC and NCTM). (2002). Early childhood mathematics: Promoting good beginnings (Position Statement). (Http://www.naeyc.org/positionstatements/mathematics)
- National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2007). What is important in early childhood mathematics? (Position Statement). (Http://www.nctm.org/about/content.aspx?id=12590)
- Passolunghi, M. C., & Lanfranchi, S. (2012). Domain‐specific and domain‐general precursors of mathematical achievement: A longitudinal study from kindergarten to first grade. British Journal of Educational Psychology, 82(1), 42-63. (https://doi.org/10.1111/j.2044-8279.2011.02039.x)
- Sarama, J., & Clements, D. H. (2004). Building blocks for early childhood mathematics. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 181–189. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2004.01.014)
- Savacool, J. L. (2011). Barriers to Parental Involvement in the Pre-Kindergarten Classroom. Online Submission. (Https://eric.ed.gov/?id=ED519173)
- Starkey, P., Klein, A., & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children’s mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics intervention. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 99–120. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2004.01.002)
- Susperreguy, M. I., Burr, S. D. L., Douglas, H., Xu, C., LeFevre, J. A., del Río, M. F., & Salinas, V. (2022). Home mathematics environment and math performance of Chilean students in kindergarten and Grades 1 to 3. Early Childhood Research Quarterly, 59, 84-95. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2021.11.0024)
- Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2017). Erken matematik yeteneği testi (tema-3) geçerlik güvenirlik çalışması. Social Science Studies, 5(5), 644-654. (https://dergipark.org.tr/en/pub/researcher/issue/66627/1042492)
- Tezel Şahin, F., & Özyürek, A. (2011). Anne baba eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. İstanbul: Morpa.
- Thippana, J., Elliott, L., Gehman, S., Libertus, K., & Libertus, M. (2020). Parents’ use of number talk with young children: Comparing methods, family factors, activity contexts, and relations to math skills. Early Childhood Research Quarterly, 53(4), 249-259. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2020.05.002)
- Unutkan, Ö. P. (2007). Okul öncesi dönem çocuklarının matematik becerileri açısından ilköğretime hazır bulunuşluğunun incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 243-254. (https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87621)
- Uzun, A. (2013). Aile katılımı odaklı matematiksel destek programının okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
- Yaşar Ekici, F. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım çalışmalarına katılan ve katılmayan ailelerin çocuklarının sosyal beceriler açısından karşılaştırılması. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2013/Güz, 2(3), 167-186. (https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=641135)
- Yüzbaşıoğlu, Y., & Tepeli, K. (2022). Küçük Çocuklar İçin Büyük Matematik (Big Math For Little Kids) Eğitim Programının 36-48 Aylık Çocukların Matematik Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Kalem Akademi, 12(1), 171-191. (https://doi.org/10.23863/kalem.2021.209)
- Zippert, E. L., & Rittle-Johnson, B. (2020). The home math environment: More than numeracy. Early Childhood Research Quarterly, 50(3). (Https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.07.009)
- Wortham, C. S. (2006). Early childhood curriculum, developmental bases for learning and teaching (4th ed.). New Jersey: Pearson/ Merrill/Prentice Hall.
The Effect of Mathematics Program with Family Participation on Children's Mathematics Skills: Longitudinal Study
Yıl 2024,
Sayı: 54, 61 - 73, 30.08.2024
Yasemin Yüzbaşıoğlu
,
Cengiz Celik
,
Numan Saraç
Öz
This study was conducted to examine the effect of the Mathematics Program with Family Participation, which is applied to children who are at preschool age, on children's early mathematics skills. The study group consists of children attending official kindergartens affiliated with the Ministry of Education. A semi-experimental model was used in the study. "General Information Form" and "(TEMA-3)" were used to collect research data. Program was applied to the children in the experimental group for 8 weeks. Program consists of a total of 56 activities, 40 activities implemented at school and 16 activities sent to parents on the weekends as reinforcement activities. After program applications carried out with the children in the experimental group, the experimental and control groups show a significant difference in terms of the "TEMA 3" post-test application (t=4.053; p<.001). The same children were monitored in the first grade of primary school and mathematical skills were evaluated. As a result, the program applied to supports children's early mathematics skills, is an effective method that increases mathematical skills, and that children who received the training were more successful in terms of mathematics skills in the first grade.
Kaynakça
- Akman, B., Yükselen, A. İ., & Uyanık, G. (2000). Okul öncesinde matematik etkinlikleri. İstanbul: Epsilon
Yayınları
- Akıncı-Coşgun, A., & Tezel-Şahin, F. (2022). Examination of home-based number and operation training program on early mathematics ability and mother-child relationship. International Electronic Journal of Elementary Education, 14(3), 319-333. (https://doi.org/10.26822/iejee.2022.247)
- Atlı, S. (2013). Türkiye’de ve Avrupa birliği ülkelerinde uygulanan okul öncesi eğitim programları. Eğitimde Politika Analizi, 2(2), 56-76. (https://dergipark.org.tr/en/pub/epa/issue/48310/611622)
- Claessens, A., & Engel, M. (2013). How important is where you start? Early mathematics knowledge and later school success. Teachers College Record, 115(6), 1–29. https://doi.org/10.1177/016146811311500603
- Clements, D. H., & Sarama, J. (2008). Experimental evaluation of the effects of a research-based preschool mathematics curriculum. American educational research journal, 45(2), 443-494. https://doi.org/10.3102/0002831207312908
- Cohen, F., & Anders, Y. (2020). Family involvement in early childhood education and care and its effects on the social-emotional and language skills of 3-year-old children. School Effectiveness and School Improvement, 31(1), 125-142. https://doi.org/10.1080/09243453.2019.1646293
- Çavdarcı, T., U, Ünal, F. (2021). The effects of famıly supported maths educatıon programme’s on the preschool chıldren’s early maths abılıty//aile destekli matematik eğitimi programının okul öncesi dönem çocuklarının erken matematik becerisine etkisi. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 3(2), 244-264. (https://doi.org/10.35452/caless.2021.13)
- Çelik, M., & Kandır, A. (2013). 61-72 aylık çocukların matematik gelişimine “Küçük Çocuklar için Büyük Matematik (Big Math for Little Kids)” eğitim programının etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(4). (https://dx.doi.org/105578/keg.6712)
- Dinçer, Ç., & Ulutaş, İ. (1999). Okul öncesi eğitimde matematik kavramları ve etkinlikler. Yaşadıkça Eğitim, 62(6), 11. (https://acikerisim.iku.edu.tr/entities/publication/44a29b18-db64-40b0-9764-1765edefcc15)
- Duncan, G. J., Dowsett, C. J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A. C., Klebanov, P., & Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428–1446. https://doi.org/10.1037/0012-1649.43.6.1428
- Erdem, C., & Kaya, M. (2020). A Meta-Analysis of the Effect of Parental Involvement on Students' Academic Achievement. Journal of Learning for Development, 7(3), 367-383. https://eric.ed.gov/?id=EJ1280652
- Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen matematik eğitimin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/)
- Galindo, C., Sonnenschein, S., Montoya-Avila, A. (2019). Latina mothers’ engagement in children’s math learning in the early school years: Conceptions of math and socialization practices. Early childhood researche quarterly, 47(2), 271-283 https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.11.007
- GEMS California (1984). https://lawrencehallofscience.org/past-programs-projects/gems/ adresinden 30.10.2023 tarihinde alınmıştır.
- Ginsburg, P.H. ve Baroody, A.J. (2003). Test of early mathematics ability examiner’s manual. Texas: Pro-ed Publised.
- Ginsburg, H. P., Greenes, C., & Balfanz, R. (2003). Big math for little kids (program overview). Dale Seymour Publications. New Jersey: Pearson Learning Group.
- Gürgah Oğul, İ., & Aktaş Arnas, Y. (2020). Erken dönemde matematik konuşmaları. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 186-199. (https://doi.org/10.33308/26674874.2020341171)
- Griffin, S. (2004). Building number sense with Number worlds: a mathematics program for young children. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 173-180. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2004.01.012)
- Gross, D., Bettencourt, A. F., Taylor, K., Francis, L., Bower, K., & Singleton, D. L. (2020). What is parent engagement in early learning? Depends who you ask. Journal of Child and Family Studies, 29, 747-760. (https://doi.org/10.1007/s10826-019-01680-6)
- Guha, S. (2002). Integrating mathematics for young children through play. Young Children, 57(3), 90-93. (https://eric.ed.gov/?id=EJ658023)
- Hendershot, S. M. (2012). Young children’s mathematics references during free play in family child care settings (Yüksek lisans tezi). Utah State University, Utah.
- Huntsinger, C. S., Jose, P. E., & Luo, Z. (2016). Parental facilitation of early mathematics and reading skills and knowledge through encouragement of home-based activities. Early Childhood Research Quarterly, 37, 1-15. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2016.02.005)
- İrkörücü, S. (2006). Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden altı yaşındaki çocuklara uygulanan ev odaklı matematiksel destek programının çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Kaçan, M. O., & Halmatov, M. (2017). Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programında matematik: planlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 149-161. (https://dx.doi.org/10.9779/PUJE844)
- Karakuş, H. (2020). “Okul Öncesi Matematik Programı”nın çocukların matematik becerilerine etkisi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Kaya, Ö. M. (2015). Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okulöncesi eğitim kurumlarının aile eğitimine katkısı konusunda anne baba görüşleri (Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Türkiye.
- Kroesbergen, E. H., Van Luit, J. E. H., Van Lieshout, E. C. D. M., Van Loosbroek, E., & Van de Rijt, B. A. M. (2009). Individual differences in early numeracy: The role of executive functions and subitizing. Journal of Psychoeducational Assessment, 27(3), 226-236. (https://doi.org/10.1177/0734282908330586)
- Lomabardi, C. M., & Dearing, E. (2020). Maternal Support of Children’s Math Learning in Associations Between Family Income and Math School Readiness. Society for Research in Child Development, 92(1), 39-55. (https://doi.org/10.1111/cdev.13436)
- MacDonald, A., & Murphy, S. (2021). Mathematics education for children under four years of age: A systematic review of the literature. Early Years, 41(5), 522-539. (https://doi.org/10.1080/09575146.2019.1624507)
- National Association for the Education of Young Children and National Council of Teachers of Mathematics (NAEYC and NCTM). (2002). Early childhood mathematics: Promoting good beginnings (Position Statement). (Http://www.naeyc.org/positionstatements/mathematics)
- National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2007). What is important in early childhood mathematics? (Position Statement). (Http://www.nctm.org/about/content.aspx?id=12590)
- Passolunghi, M. C., & Lanfranchi, S. (2012). Domain‐specific and domain‐general precursors of mathematical achievement: A longitudinal study from kindergarten to first grade. British Journal of Educational Psychology, 82(1), 42-63. (https://doi.org/10.1111/j.2044-8279.2011.02039.x)
- Sarama, J., & Clements, D. H. (2004). Building blocks for early childhood mathematics. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 181–189. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2004.01.014)
- Savacool, J. L. (2011). Barriers to Parental Involvement in the Pre-Kindergarten Classroom. Online Submission. (Https://eric.ed.gov/?id=ED519173)
- Starkey, P., Klein, A., & Wakeley, A. (2004). Enhancing young children’s mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics intervention. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 99–120. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2004.01.002)
- Susperreguy, M. I., Burr, S. D. L., Douglas, H., Xu, C., LeFevre, J. A., del Río, M. F., & Salinas, V. (2022). Home mathematics environment and math performance of Chilean students in kindergarten and Grades 1 to 3. Early Childhood Research Quarterly, 59, 84-95. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2021.11.0024)
- Şeker, P. T., & Alisinanoğlu, F. (2017). Erken matematik yeteneği testi (tema-3) geçerlik güvenirlik çalışması. Social Science Studies, 5(5), 644-654. (https://dergipark.org.tr/en/pub/researcher/issue/66627/1042492)
- Tezel Şahin, F., & Özyürek, A. (2011). Anne baba eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. İstanbul: Morpa.
- Thippana, J., Elliott, L., Gehman, S., Libertus, K., & Libertus, M. (2020). Parents’ use of number talk with young children: Comparing methods, family factors, activity contexts, and relations to math skills. Early Childhood Research Quarterly, 53(4), 249-259. (https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2020.05.002)
- Unutkan, Ö. P. (2007). Okul öncesi dönem çocuklarının matematik becerileri açısından ilköğretime hazır bulunuşluğunun incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 243-254. (https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87621)
- Uzun, A. (2013). Aile katılımı odaklı matematiksel destek programının okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
- Yaşar Ekici, F. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki aile katılım çalışmalarına katılan ve katılmayan ailelerin çocuklarının sosyal beceriler açısından karşılaştırılması. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2013/Güz, 2(3), 167-186. (https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=641135)
- Yüzbaşıoğlu, Y., & Tepeli, K. (2022). Küçük Çocuklar İçin Büyük Matematik (Big Math For Little Kids) Eğitim Programının 36-48 Aylık Çocukların Matematik Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Kalem Akademi, 12(1), 171-191. (https://doi.org/10.23863/kalem.2021.209)
- Zippert, E. L., & Rittle-Johnson, B. (2020). The home math environment: More than numeracy. Early Childhood Research Quarterly, 50(3). (Https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.07.009)
- Wortham, C. S. (2006). Early childhood curriculum, developmental bases for learning and teaching (4th ed.). New Jersey: Pearson/ Merrill/Prentice Hall.