Bu çalışmada, 2023 Cumhurbaşkanlığı seçiminin her iki turunda yarışan Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu’nun kişisel X sosyal medya hesaplarından yaptıkları 860 tweet tematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. 1 ve 2.turda Recep Tayyip Erdoğan’ın sosyal medyayı daha aktif kullandığı, adayların pozitif söylemlerinin ve bilgilendirici türden paylaşımlarının daha fazla olduğu, ileti duygusunun adaya ve seçim turuna göre farklılaştığı, adaylar tarafından en çok seçmenlere yönelik mesajlar paylaşıldığı, 1.turda farklı ve çok sayıda kitleye hitaben paylaşımlar yapılırken 2.turda daha az sayıda kitleye yönelik paylaşımlar yapıldığı, 1.turda ülke ve gündemine yönelik paylaşımların olduğu fakat 2.turda neredeyse tamamen seçim gündemi ve seçim faaliyetlerine odaklanıldığı belirlenmiştir. Benzerlikler olsa da söylem dili, iletinin duygusu, hedef kitlesi ve konusu temalarına ilişkin paylaşım oranlarının adaylara, seçimin 1 ve 2.tur olmasına göre genellikle farklılaştığı, adayların 1 ve 2.tur paylaşımlarında temalarda yer alan farklı unsurları öncelediği, ayrıca adayların seçmenlerin psikopolitik durumlarına uygun mesajları paylaşmayı tercih ettikleri, paylaşımlarında farklı konuları öne çıkararak vurguladıkları, mesajlarında farklı emosyonları kullandıkları, böylece seçmen duygularını ve seçmenlerin harekete geçirilmesini amaçladıkları görülmüştür.
Cumhurbaşkanlığı Seçimi Sosyal Medya X Siyasal İletişim Tematik Analiz
Çalışma için etik kurul onayı gerekmemektedir.
In this study, 860 tweets from the personal X social media accounts of candidates for president, Recep Tayyip Erdoğan and Kemal Kılıçdaroğlu, who both participated in both rounds of the 2023 election. It was seen that Recep Tayyip Erdoğan used social media more actively in the 1st and 2nd rounds, the candidates posted more positive and informative discourses, the message sentiment varied depending on the candidate and election round, and the candidates shared messages primarily directed at voters. In the 1st round, posts were created for a wide range of audiences, whereas in the 2nd round, posts were found to be created for a more limited audience. Furthermore, it was found that while posts about the country’s agenda were prevalent in the 1st round, the 2nd round’s focus was mainly on the election’s agenda and activities. Despite similarities, the sharing rates in terms of the themes of discourse language, emotion of the message, target audience and subject generally differed depending on the candidates, whether the election was in the 1st or 2nd round, the candidates prioritized different elements in the themes in the 1st and 2nd round posts, and also, they were in line with the psychopolitical states of the voters. It has been observed that they preferred to share messages, highlighted different issues in their posts, used various emotions in their messages, thus aiming to uplifting voters their emotions.
Presidential Election Social Media X Political Communication Thematic Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 54 |