Eğitim bilindiği üzere insan ihtiyaçlarını karşılamada en önemli araçlardan birisidir. Okulların kalite ve başarısı üzerinde önemli bir etkiye sahip olan müdürlerin üst eğitim olarak tanımlanan yüksek lisans ve doktora programlarına ilişkin eğitimlere bakış açısını ve bu eğitimlere karşı tutumlarını belirlemek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Siirt ili merkezde bulunan 29 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış 13 soruluk görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırmalardan betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan okul müdürlerinin üst eğitim olarak adlandırılan yüksek lisans ve doktora programlarının gerekliliğine inandığını söyledikleri ancak çapraz sorularda bu söylemlerinin tam aksine eğitime karşı olumsuz davranışlar sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan okul müdürlerinin büyük bir çoğunluğunun kendi eksikliklerini göremedikleri ve klasik yönetim anlayışıyla okulu yönettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
As it is known education is one of the most important means to meet humanbeing's needs. The aim of this research is to learn viewpoints and attitudes of theschool principals, who have an important affect on success and quality of the schools, related to master and phd known as upper education. In this research, the descriptive survey model was used and the research is qualitative. The sample group of this research is 29 school principals serving in Siirt. As data collection tool was used 13 -item semi-structured interview form. The obtained data were interpreted by descriptive analysis method of the qualitative research. The results indicated that the principals believe in the necessity of master and phd known as upper education, but through cross questions it was observed that they treat negatively on the contrary to what they say. In addition, most of the principals was seen that they are not aware of their deficiencies and still manage the schools with the classical methods.
Diğer ID | JA22AF76HP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 5 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.