BibTex RIS Kaynak Göster

SİİRT İLİNDE GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİN LİSANS ÜSTÜ EĞİTİME BAKIŞ AÇILARINA İLİŞKİN NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Sayı: 5, 95 - 105, 17.05.2016

Öz

Eğitim bilindiği üzere insan ihtiyaçlarını karşılamada en önemli araçlardan birisidir. Okulların kalite ve başarısı üzerinde önemli bir etkiye sahip olan müdürlerin üst eğitim olarak tanımlanan yüksek lisans ve doktora programlarına ilişkin eğitimlere bakış açısını ve bu eğitimlere karşı tutumlarını belirlemek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Siirt ili merkezde bulunan 29 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış 13 soruluk görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırmalardan betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan okul müdürlerinin üst eğitim olarak adlandırılan yüksek lisans ve doktora programlarının gerekliliğine inandığını söyledikleri ancak çapraz sorularda bu söylemlerinin tam aksine eğitime karşı olumsuz davranışlar sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan okul müdürlerinin büyük bir çoğunluğunun kendi eksikliklerini göremedikleri ve klasik yönetim anlayışıyla okulu yönettikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Can, A. (2014). Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:11.
  • Çolak, M. (2010). Eğitim ve Beşeri Sermayenin Kalkınma Üzerine Etkisi. Ankara: Kamu-İş Dergisi, Cilt:11, Sayı:3.
  • Han, E. ve Kaya, A. (2008). Kalkınma Ekonomisi: Teori ve Politika. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Erturk, S. (1972). Eğitimde Program Gelistirme. Anakara: Yelkentepe Yayınları.
  • Kaya, Y. K. (1993). Eğitim Yonetimi. Ankara: Set Ofset Matbaacılık.
  • Levinson, D.,Cookson, P. W. ve Sadovnik, A. R.(2002). Education and Sociology. New York: Routledge Falmer.
  • Özpolat, A. (2009). Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadın Eğitimi ile Büyüme ve Kalkınma Arasındaki İlişki. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Robson, C. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gerçek Dünya Araştırmaları. (Editörler) Şakir Çınkır ve Nihan Demirkasımoğlu. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Seggie, F.N. ve Bayyurt, Y. (2015). Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. (2014), "2013-2014 Yükseköğretim istatistikleri", http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1018 (Erişi tarihi 17/12/2014)

A Qualitative Research About Perspectives Related To Master Education Of School Principals Serving In Siirt

Yıl 2015, Sayı: 5, 95 - 105, 17.05.2016

Öz

As it is known education is one of the most important means to meet humanbeing's needs. The aim of this research is to learn viewpoints and attitudes of theschool principals, who have an important affect on success and quality of the schools, related to master and phd known as upper education. In this research, the descriptive survey model was used and the research is qualitative. The sample group of this research is 29 school principals serving in Siirt. As data collection tool was used 13 -item semi-structured interview form. The obtained data were interpreted by descriptive analysis method of the qualitative research. The results indicated that the principals believe in the necessity of master and phd known as upper education, but through cross questions it was observed that they treat negatively on the contrary to what they say. In addition, most of the principals was seen that they are not aware of their deficiencies and still manage the schools with the classical methods.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Can, A. (2014). Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:11.
  • Çolak, M. (2010). Eğitim ve Beşeri Sermayenin Kalkınma Üzerine Etkisi. Ankara: Kamu-İş Dergisi, Cilt:11, Sayı:3.
  • Han, E. ve Kaya, A. (2008). Kalkınma Ekonomisi: Teori ve Politika. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Erturk, S. (1972). Eğitimde Program Gelistirme. Anakara: Yelkentepe Yayınları.
  • Kaya, Y. K. (1993). Eğitim Yonetimi. Ankara: Set Ofset Matbaacılık.
  • Levinson, D.,Cookson, P. W. ve Sadovnik, A. R.(2002). Education and Sociology. New York: Routledge Falmer.
  • Özpolat, A. (2009). Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadın Eğitimi ile Büyüme ve Kalkınma Arasındaki İlişki. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Robson, C. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gerçek Dünya Araştırmaları. (Editörler) Şakir Çınkır ve Nihan Demirkasımoğlu. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Seggie, F.N. ve Bayyurt, Y. (2015). Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. (2014), "2013-2014 Yükseköğretim istatistikleri", http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1018 (Erişi tarihi 17/12/2014)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22AF76HP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esef Hakan Toytok

Eda Çelepçıkay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Toytok, E. H., & Çelepçıkay, E. (2016). SİİRT İLİNDE GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİN LİSANS ÜSTÜ EĞİTİME BAKIŞ AÇILARINA İLİŞKİN NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 95-105.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.