Bu çalışmanın amacı Sokrat Semineri tekniğinin lise öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ve okumaya ilişkin tutum üzerindeki etkisini incelemek ve bu yöntemi geleneksel pedagojik yöntemlerle karşılaştırmaktır. Çalışmanın evreni Siirt Yavuz Selim Anadolu Lisesinde okuyan iki adet 11. sınıftan oluşmaktadır. Bu araştırmada "ön test-son test deney- kontrol gruplu"deneme modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları rastgele seçilmiştir. Deney grubunda 23, kontrol grubunda 23 öğrenci yer almıştır. Araştırmada nicel veri araçları olarak bilişsel giriş davranışları testi, ön test ve son testten oluşan okuduğunu anlama başarı testleri, okumaya ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır. Nicel verilerden elde edilen bulguları desteklemek amacıyla nitel veri toplama aracı olarak görüşmeden yararlanılmıştır. Nicel verilerin istatistiksel analizleri sonucunda okuduğunu anlama becerisi ve okumaya ilişkin tutum açısından deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine bir farklılık olduğu tespit edilmiş, Sokrat Semineri tekniğinin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerinde önemli etkisi olduğu gözlenmiştir, ayrıca bu sonuçların nitel görüşme bulgularıyla da desteklendiği saptanmıştır.
The purpose of this study is to investigate the effect of Socrat Seminar technique on reading comprehension skills of high school students and their attitudes toward reading and is to compare this method with traditional pedagogical methods. The population of the study consists of two 11th grade classes in Siirt Yavuz Selim Anadolu High School. In this study, "pre-test-post-test control group"test model has been used. Experimental and control groups were randomly selected. Both experimental group and control group consists of 23 students. In the study, cognitive entry behavior test, achievement tests which consist of pre-test and post-test and a reading attitude scale have been used as quantitative data tools. Interviewing has been utilized as qualitative data collection tool to support findings obtained from quantitative data. Some differences have been observed in result of statistical analysis of quantitative data between control and experimental group in favor of experimental group in terms of reading comprehension and attitude towards reading. It has been observed that Socrat Seminar technique has a significant impact on reading comprehension skills of students, moreover it has been determined that these results were supported by qualitative interview results.
Socrat Seminar Critical Thinking Reading Comprehension Attitude
Diğer ID | JA22CY68JH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.