Bu
çalışmanın amacı ülkemizde tarih öğretimine ilişkin yaşanan problemleri mevcut literatür
ışığında değerlendirmektir. Bu amaçla yaşanmakta olan sorunların geçmişten
günümüze kadar bir değerlendirmesi yapılmış ve tarih öğretimi çerçevesinde
ortaya çıkan problemler çeşitli başlıklar altında gruplandırılarak tartışılmıştır.
Buna göre ülkemizde tarih öğretiminde karşılanan problemler: tarih öğretiminin
amaçlarından kaynaklanan problemler, tarih dersi
kitaplarından ve müfredattan kaynaklanan problemler, ders materyallerinin
eksikliğinden kaynaklanan problemler,
tarih öğretmenlerinin eğitimindeki eksikliklerden kaynaklanan problemler,
tarihi mekânlara kullanılmamasından
kaynaklanan problemler ve yöntem
ve teknik seçiminden kaynaklanan problemler olarak gruplandırılabilir.
Sonuç olarak bu problemler çerçevesinde tarih öğretiminin yeniden gözden
geçirilmesi ve ülkemizde hâlihazırda uygulanmakta olan yeni öğretim anlayışı
kapsamında tarih dersinin öğretimindeki özel durumları da göz önünde
bulundurmak suretiyle etkili bir tarih öğretimine ulaşılabileceği sonucuna
varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 12 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.