BibTex RIS Kaynak Göster

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Kişisel İmajının Öğelerini Belirlemeye Yönelik Bir Saha Araştırması

Yıl 2014, , 401 - 428, 02.06.2016
https://doi.org/10.21563/sutad.187108

Öz

Günümüz siyasetçilerinin önem verdikleri konuların başında imaj gelmektedir. Öyle ki imajoluşturmak için birçok alışkanlıklarından fedakârlık etmek veya birçok özelliği kendilerine kazandırmakzorunda kalmaktadırlar. Bir siyasetçinin kişisel imajı onun sözlü iletişimi, sözsüziletişimi, diğer iletişim özellikleri (yazma, sunum, dinleme), karakteri, yeterlilikleri, davranışıve tavırlarının toplamından oluşmaktadır. Bu özelliklerden hangilerinin, ne derece diğer insanlartarafından önemsendiğini ortaya koymak amacıyla, T.C. Cumhurbaşkanı AbdullahGül’ün kişisel imajı hakkında bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırma sonucunda CumhurbaşkanıAbdullah Gül’ün imajının Türk insanı üzerinde büyük oranda olumlu olduğu sonucunaulaşılırken; bunda da en fazla sözlü iletişim faktörlerinin, karakter faktörlerinin ve sözsüziletişim faktörlerinin etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.

Kaynakça

  • AAKER, David A. (2009). Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: MediaCat Yay.
  • AYDIN, Nurullah (2009). Etkili İletişim Stratejileri, İstanbul: Kumsaati Yay.
  • BALTAŞ Zuhal ve BALTAŞ Acar (2002). İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz  Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Yay.
  • BAKAN,  Ömer  (2008).  “Kurumsal  Kimlik  ve  İmaj”,  Halkla  İlişkiler  (Editörler:  Ah‐ met Kalender ve Mehmet Fidan) Konya: Tablet Yay., 289‐310.
  • CANÖZ, Kadir (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Konya;  Palet Yay.
  • ÇAKIR,  Özlem  (2002).  Profesyonel  Yaşamda  Kişisel  İmaj  ve  Sosyal  Yaşam  Etiketi,  İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • DİNCER, Müjde Ker (1998). Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa Yay.
  • DİNCER,  Müjde  Ker  (2002).  Kazanan  İmajınız  Kazandıran  İmaj  Sahibi  Olmak  İçin  Stratejiler, İstanbul: Alfa Yay.
  • DOĞAN, Tarık (2006). Yeni Reklam Amaçları ve Kurum İmajı Oluşturma Sürecine  Katkıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim‐ ler Enstitüsü, Konya
  • GEÇİKLİ,  Fatma  (2002).  “Bireysel  Kariyer  Planlama  ve  Geliştirmede  İmajın  Rolü”,  İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.15, 337‐354
  • GÜL,  Hasan  ve  ÇÖL  Güner  (2003).  “Atıf  Teorisinde  Belirtilen  Karizmatik  Lider  Özelliklerinin  Üçlü  Örgütsel  Bağlılık  Modeliyle  İlişkileri  Üzerine  Bir  Araştır‐ ma”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 17, S. 3‐4, 163‐184
  • GÜRÜZ,  Demet  (2004).  “Halkla  İlişkiler  ve Tanıtım  Faaliyetlerinin  Etkinliğinde  İz‐ lenim  (İmaj)  Yönetimi  (Kurum  İmajından  Kişisel  İmaja)”,  cim.anadolu.edu.tr,  789‐800
  • IŞIK, Metin ve BİBER Levent (2006). “İletişim, İletişim Süreci ve İletişim Çeşitleri”,  Genel ve Teknik İletişim, (Editör: Metin Işık), Konya: Eğitim Kitapevi Yay.
  • KALENDER,  Ahmet  (2005).  Siyasal  İletişim:  Seçmenler  ve  İkna  Stratejileri,  Konya:  Çizgi Kitabevi.
  • MARDİN,  Betül  (1986).  “İmaj  Noktalardan  Oluşan  Resim  Gibidir”,  Halkla  İlişkiler  Seçme  Yazılar  (Derleyen:  Fermani  Maviş),  Eskişehir:  ANAÜ  Yay.,  Yayın  No:  154, 299‐303,
  • OKAY, Ayla (2008). Kurum Kimliği, Mediacat, İstanbul
  • ÖZER, Mehmet Akif (2011). Yirmi Birinci Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, Ankara:  Nobel Yay.
  • ÖZTEKİN  Ahmet  ve  Öztekin  Hülya  (2006).  “İnsan  İlişkilerş  ve  İletişim”,  Genel  ve  Teknik İletişim, (Ed.: Metin Işık), Konya: Eğitim Kitapevi Yay.
  • ÖZÜPEK, M. Nejat (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Konya: Tablet Yay.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (1997). “Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri” İstan‐ bul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S. 4, 125‐145
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2004). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yay.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Bursa: Alfa Yay.
  • SAMPSON, Eleri (1995). İmaj Faktörü, (Çev. Hakan İlgün), İstanbul: Rota Yay.
  • SİLLARS, Stuart (1995). İletişim, (çev. Nüzhet Akın), Ankara: Özgün Yay.
  • TOLUNGÜÇ, Ahmet (2000). Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ankara: MediaCat Yay.
  • TÜRKKAHRAMAN,  Mimar (2004).  “Günümüzün  Büyüsü  İmaj  ve  Gerçek  Hayat”,  Sosyoloji Konferansları Dergisi, S. 30, 1‐14
  • URAL, Ebru Güzelcik (2000). “Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayı‐ şının Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S. 10, 411‐419
  • YILDIZ, Nuran (2002). Türkiye’de Siyasetin Yeni Biçimi‐Liderler, İmajlar ve Medya,  Ankara: Phoenix Yay.

A Field Research Aiming to Determine The Characteristics of President Abdullah Gul’s Personal Image

Yıl 2014, , 401 - 428, 02.06.2016
https://doi.org/10.21563/sutad.187108

Öz

Among the subjects given prior importance by today’s politicians image is the leading one.  Politicians sometimes have to sacrifice some of their habits or gain new characteristics.  A poli‐ticians personal image consists of his/her verbal communication, nonverbal communication, other communication features (writing, presenting, listening), character, capabilities, behav‐iors and attitudes. A field research concerning the personal image of   Abdullah Gul, the Presi‐dent of Turkish Republic, has been carried out in order to determine which and to what degree the characteristics are valued by other people.  It has been found out through the research that the image of President Abdullah Gul is to a great extent positive for Turkish people, and that the main factors serving for the result are mostly verbal communication factor, character fac‐tors and nonverbal communication factor.

Kaynakça

  • AAKER, David A. (2009). Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: MediaCat Yay.
  • AYDIN, Nurullah (2009). Etkili İletişim Stratejileri, İstanbul: Kumsaati Yay.
  • BALTAŞ Zuhal ve BALTAŞ Acar (2002). İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz  Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Yay.
  • BAKAN,  Ömer  (2008).  “Kurumsal  Kimlik  ve  İmaj”,  Halkla  İlişkiler  (Editörler:  Ah‐ met Kalender ve Mehmet Fidan) Konya: Tablet Yay., 289‐310.
  • CANÖZ, Kadir (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Konya;  Palet Yay.
  • ÇAKIR,  Özlem  (2002).  Profesyonel  Yaşamda  Kişisel  İmaj  ve  Sosyal  Yaşam  Etiketi,  İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • DİNCER, Müjde Ker (1998). Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa Yay.
  • DİNCER,  Müjde  Ker  (2002).  Kazanan  İmajınız  Kazandıran  İmaj  Sahibi  Olmak  İçin  Stratejiler, İstanbul: Alfa Yay.
  • DOĞAN, Tarık (2006). Yeni Reklam Amaçları ve Kurum İmajı Oluşturma Sürecine  Katkıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim‐ ler Enstitüsü, Konya
  • GEÇİKLİ,  Fatma  (2002).  “Bireysel  Kariyer  Planlama  ve  Geliştirmede  İmajın  Rolü”,  İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.15, 337‐354
  • GÜL,  Hasan  ve  ÇÖL  Güner  (2003).  “Atıf  Teorisinde  Belirtilen  Karizmatik  Lider  Özelliklerinin  Üçlü  Örgütsel  Bağlılık  Modeliyle  İlişkileri  Üzerine  Bir  Araştır‐ ma”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 17, S. 3‐4, 163‐184
  • GÜRÜZ,  Demet  (2004).  “Halkla  İlişkiler  ve Tanıtım  Faaliyetlerinin  Etkinliğinde  İz‐ lenim  (İmaj)  Yönetimi  (Kurum  İmajından  Kişisel  İmaja)”,  cim.anadolu.edu.tr,  789‐800
  • IŞIK, Metin ve BİBER Levent (2006). “İletişim, İletişim Süreci ve İletişim Çeşitleri”,  Genel ve Teknik İletişim, (Editör: Metin Işık), Konya: Eğitim Kitapevi Yay.
  • KALENDER,  Ahmet  (2005).  Siyasal  İletişim:  Seçmenler  ve  İkna  Stratejileri,  Konya:  Çizgi Kitabevi.
  • MARDİN,  Betül  (1986).  “İmaj  Noktalardan  Oluşan  Resim  Gibidir”,  Halkla  İlişkiler  Seçme  Yazılar  (Derleyen:  Fermani  Maviş),  Eskişehir:  ANAÜ  Yay.,  Yayın  No:  154, 299‐303,
  • OKAY, Ayla (2008). Kurum Kimliği, Mediacat, İstanbul
  • ÖZER, Mehmet Akif (2011). Yirmi Birinci Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, Ankara:  Nobel Yay.
  • ÖZTEKİN  Ahmet  ve  Öztekin  Hülya  (2006).  “İnsan  İlişkilerş  ve  İletişim”,  Genel  ve  Teknik İletişim, (Ed.: Metin Işık), Konya: Eğitim Kitapevi Yay.
  • ÖZÜPEK, M. Nejat (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Konya: Tablet Yay.
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (1997). “Kurumsal İletişim Sürecinde İmajın Yeri” İstan‐ bul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S. 4, 125‐145
  • PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2004). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yay.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat (2008). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Bursa: Alfa Yay.
  • SAMPSON, Eleri (1995). İmaj Faktörü, (Çev. Hakan İlgün), İstanbul: Rota Yay.
  • SİLLARS, Stuart (1995). İletişim, (çev. Nüzhet Akın), Ankara: Özgün Yay.
  • TOLUNGÜÇ, Ahmet (2000). Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ankara: MediaCat Yay.
  • TÜRKKAHRAMAN,  Mimar (2004).  “Günümüzün  Büyüsü  İmaj  ve  Gerçek  Hayat”,  Sosyoloji Konferansları Dergisi, S. 30, 1‐14
  • URAL, Ebru Güzelcik (2000). “Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayı‐ şının Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S. 10, 411‐419
  • YILDIZ, Nuran (2002). Türkiye’de Siyasetin Yeni Biçimi‐Liderler, İmajlar ve Medya,  Ankara: Phoenix Yay.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kadir Canöz

Nilüfer Canöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Canöz, K., & Canöz, N. (2016). Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Kişisel İmajının Öğelerini Belirlemeye Yönelik Bir Saha Araştırması. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi(35), 401-428. https://doi.org/10.21563/sutad.187108

Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.