Günümüz siyasetçilerinin önem verdikleri konuların başında imaj gelmektedir. Öyle ki imajoluşturmak için birçok alışkanlıklarından fedakârlık etmek veya birçok özelliği kendilerine kazandırmakzorunda kalmaktadırlar. Bir siyasetçinin kişisel imajı onun sözlü iletişimi, sözsüziletişimi, diğer iletişim özellikleri (yazma, sunum, dinleme), karakteri, yeterlilikleri, davranışıve tavırlarının toplamından oluşmaktadır. Bu özelliklerden hangilerinin, ne derece diğer insanlartarafından önemsendiğini ortaya koymak amacıyla, T.C. Cumhurbaşkanı AbdullahGül’ün kişisel imajı hakkında bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırma sonucunda CumhurbaşkanıAbdullah Gül’ün imajının Türk insanı üzerinde büyük oranda olumlu olduğu sonucunaulaşılırken; bunda da en fazla sözlü iletişim faktörlerinin, karakter faktörlerinin ve sözsüziletişim faktörlerinin etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.
Among the subjects given prior importance by today’s politicians image is the leading one. Politicians sometimes have to sacrifice some of their habits or gain new characteristics. A poli‐ticians personal image consists of his/her verbal communication, nonverbal communication, other communication features (writing, presenting, listening), character, capabilities, behav‐iors and attitudes. A field research concerning the personal image of Abdullah Gul, the Presi‐dent of Turkish Republic, has been carried out in order to determine which and to what degree the characteristics are valued by other people. It has been found out through the research that the image of President Abdullah Gul is to a great extent positive for Turkish people, and that the main factors serving for the result are mostly verbal communication factor, character fac‐tors and nonverbal communication factor.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.