Ülkemizin birçok alanda olduğu gibi hukuk öğretimi alanında da önemli atılımların
beklendiği bir süreç içindeyiz. Hukuk öğretimi sürecine ilişkin düzenleme ve uygulamalar, kademeli olarak yürürlüğe gireceği
açıklanan “Yargı Reformu Paketi” kapsamında yeniden gözden geçirmeyi gerektiren bir
zorunluluk haline gelmiş bulunmaktadır.
Günden güne sayıca artan hukuk fakülteleri ve bu fakültelerde artmaya devam eden
kontenjanlar, kaliteli bir hukuk öğretimi
sunmak, özellikle yeterli bir ölçme ve değerlendirme sistemi oluşturmak ve meslekte
uzmanlaşmak noktalarında yetersiz kalmaktadır. Günümüz dünyasında hukuki meseleler karmaşık ve disiplinler arası bir mahiyete bürünmüş bulunmaktadır. Birçok alanda
olduğu gibi hukuk alanında da uzmanlaşma
sürecinin lisans öğretiminden başlatılması
zorunlu hale gelmiş bulunmaktadır. Hukuk
öğretimine yönelik sorunlarımızın önemli
bir kısmının bilimsel ve mesleki çalışmalarla
ortaya konmaya çalışıldığını memnuniyetle
görüyor ve çözüm önerilerinin büyük ölçüde ortaya konulduğunu gözlemliyoruz
Bu çalışmada başlıca şu konular ele alınmaya çalışılmıştır: 1- Öğrencileri hukuk
öğretimine hazırlamada ilköğretim ve ortaöğretimin önemi. 2- Üniversite lisans programlarına öğrenci seçme ve yerleştirme
sisteminde hukuk fakültelerinin durumu
ve yeri. 3- Teori ve uygulamada dile getirilen çözüm önerileri dikkate alınarak hukuk
fakültelerinde öğretim faaliyetini daha üst
seviyeye taşımak amacıyla, uzmanlaşmaya
öncelik tanıyan örnek bir müfredatın nasıl oluşturulabileceği. 4- Hâkimlik, savcılık,
avukatlık, noterlik gibi hukuk meslekleri açısından ön plana çıkan bazı sorunlar ve bu
sorunlara yönelik çözüm önerileri.
Hukuk eğitimi, hukukta uzmanlaşma hukuk mesleklerine giriş sınavı,
We are in a process in which our country is
prone to important breakthroughs in the field
of legal education as in many areas. Regulations and implementations related to the process of law teaching have become a necessity
that needs to be revised within the scope of
the “Judicial Reform Package” which has been
announced to come into force gradually. The
increasing number of faculties of law and the
quota that continues to increase in these faculties remains incapable of providing a high
quality legal education, especially building an
efficient assessment and evaluation system
and providing professional specialization. The
legal issues of today's world have a complex
and interdisciplinary nature. It is obligatory to
start the professionalization process in the field
of law beginning from undergraduate education as in many other fields. We are pleased to
see that a significant portion of our problems
related to law teaching have been tried to be
put forward through scientific and professional
studies and we observe that the solution proposals have been put forward to a great extent.
In this study, the following main issues were
tried to be addressed: 1- The importance of
primary and secondary education in preparing
students for law teaching. 2- The status and
place of law faculties in the system of student
selection and placement for undergraduate
programs. 3- How to build a model curriculum
that gives priority to specialization in order to
improve teaching activities in law faculties by
taking into consideration the solution proposals expressed in theory and practice. 4- Some
problems that come into prominence for judges, prosecutors, lawyers, and notaries and solutions for these problems.
Legal education, Legal education, specialising in law, Legal education, specialising in law, entrance exam to legal professions, pre-exam of administrative justice
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |