Tüketici memnuniyeti, işletmelerin üzerinde durduğu önemli kavramlardan birisidir. Bu nedenle üreticiler, sattıkları ürünler karşısında
tüketicilerin memnuniyet dereceleri hakkında bilgi sahibi olmak isterler. Bu çalışmada, Bilecik ili Pazaryeri ilçesine bağlı Kınık köyünde
faaliyet gösteren Organik Tarım Çiftliğine üye ve doğrudan pazarlama (abone) sistemi yoluyla organik yaş meyve ve sebze satın almayı
tercih eden tüketicilerin, bu sistem ile ilgili beklenti ve memnuniyetleri araştırılmıştır. Bu amaca ulaşmak için 110 tüketiciye anket
uygulaması gerçekleştirilmiştir. Tüketicilerin memnuniyet derecelerinin belirlenmesinde 5’li likert ölçeğinden yararlanılmıştır. Sonuç
olarak, tüketicilerin %52,8’inin organik yaş meyve ve sebzeleri sağlıklarına özen gösterdikleri için bu ürünleri tercih ettikleri, geliri 2000
TL ve üstü olan tüketicilerin %47,3’nün bu ürünlerin fiyatlarını pahalı buldukları, tüketicilerin tat, besin değeri ve ürün kalitesi
bakımından da bu ürünlerden çok memnun oldukları belirlenmiştir.
Consumer satisfaction is one of the concepts regarded as important by enterprises. Thus, producers desire to be informed of the consumers’ levels of satisfaction with respect to the crops they sell. This study researches the expectations and satisfaction of consumers who are members of the Organic Agriculture Farm operating in the village of Kinik located in Pazaryeri, Bilecik and prefer to purchase organic fruits and vegetables through direct marketing (subscription) system. To that end, a questionnaire survey was conducted on 110 consumers. 5-point Likert scale was made use of to determine the consumers’ levels of satisfaction. As a result, it was found that 52.8% of consumers prefer organic fruits and vegetables for the care for their health, that 47.3% of consumers whose income is above TL 2000 find the price of these crops expensive, and that consumers are highly satisfied with these crops in terms of taste, nutritional value and product quality
Diğer ID | JA99KP36NZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 - Yıl: 2013 Sayı: 1 |