Yüce
Allah (cc) tarafından Hz. Peygamber (s)’e indirilen ve daveti tüm insanlığı
kapsayan Kur’ân’ın amacı, insanların tevhîd ekseninde imanlı ve ahlâklı bir
hayat yaşamalarını temin etmektir. Bu amaç istikametinde Kur’ân, mesajını
insanlara daha etkili bir şekilde aktarmak için farklı yöntemler
kullanmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de kıssa anlatmaktır. Bu kapsamda Kur’ân
ayetlerinin 1787 tanesi kıssalardan oluşmaktadır. Kur’ân’da anlatılan kıssalar,
insanlık tarihinde yaşanmış hayat gerçekliklerini konu edinmektedir. Bu yüzden
Kur’ân kıssalarının, yaşanmış, yaşanması muhtemel veya yaşanmamış olayları konu
edinen “hikâye” kavramıyla tanımlanıp tanımlanamayacağı meselesi tartışılmıştır.
Bu makalede söz konusu tartışmanın hangi zeminde sürdürüldüğü ve Kur’ân
kıssalarını “hikâye” kavramıyla tanımlamanın imkânı tartışılırken meseleye
hangi açılardan yaklaşılması gerektiği üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede
konuya her iki kavramla ilgili anlam, kaynak, konu, amaç,
şekil ve üslup cihetinden yaklaşmanın sözü edilen mesele hakkında
daha belirleyici bir sonuç ortaya çıkaracağı varsayılmıştır. Elde edilen
bulgular Sonuç kısmında açıklanmıştır.
The aim of Quran which has been sent to prophet by the Almighty Allah and whose invitation embraces all mankind is to ensure that people live a moral and faithful life with tawhid. Accordingly, Quran uses the different methods for transfering its message more efficiently. One of these methods is to tell the parable. In this regard, 1787 of Quranic verses have been consisted of parables. Parables in Quran include true events happened through the human history. Therefore, the issue of whether or not the Qur'anic parables can be defined by the concept of “story” that is about real, probable or unreal events is controversial. In this article, the aspects of the maintained discussion and the angles which should be approached in order to discuss the possibility of defining the Qur'anic parables with the concept of “story” are emphasized. In this context, it is supposed that approaching to the both concepts involved in 58
terms of semantics, source, theme, aim, form and style brings a decisive result.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |