Kur’ân-ı Kerîm, İslam dinin ana kaynağıdır.
Kur’ân’ın mana ve maksatlarını açıklama vazifesini ise tefsir ilmi üstlenmiştir.
Tefsir ilminin, usulünün ve tarihinin tefsir dersinde verilmesi onu önemli hale
getirmektedir. Türkiye’de bu dersin ilk ilmî temeli, genel olarak İmam Hatip
Liselerinde (İHL) atılması hasebiyle o, eğitimde özel bir yer tutmaktadır. Bu
çalışmada; tefsir dersinin kişilikli ve erdemli nesil yetiştirmekteki önemine
değinilecektir. Tefsir dersinin gerekliliğinden, hedeflerinden, meselelerinden,
öğretim metotlarından ve verimliliğini artırmayı sağlayan mesleki gelişimin
lüzumundan bahsedilecektir. Makale, tefsir dersinin ihtiva ettiği ortaöğretimin
konularıyla sınırlanacaktır. Ancak tefsir ders kitaplarının içeriği
değişebildiğinden, konu içeriği en geniş şekilde tutulacaktır. İHL’de halen okutulan
ders kitabıyla ilgili kısa değerlendirmelerde bulunulacaktır. Tefsir dersinin
öğretmenleri ilahiyat fakültesinden mezun olmaktadır. Bu yüzden, her iki
müessesede okutulan tefsir derslerine talebenin ilgi ve yaklaşımına zaruri
olarak temas edilmiştir. Ele alınan konular gayet özlü tutulmuştur. Tafsilat
gerektiren konulara ve bunun örneklerine, dipnotlarda atıfta bulunulmuştur. Tefsir
dersi öğretiminin akademik boyutu ile tecrübeye dayanan yönü dengeli şekilde
ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışma, ortaöğretimde okutulan tefsir dersinin
problemlerini tesbite ve dersin işlenişinin iyileştirilmesine katkıda bulunmayı
ve lisans eğitimine sağlam bir temel oluşturmakta yardımı hedeflemektedir.
The Holy Quran is the main
source of Islam. The task of explaining the meaning and purposes of the Qur'an
has been undertaken by the science of tafsir. The method and history of
Tafsir are taught in lesson of tafsir ant it makes tafsir important. This
course was for the first time given in Imam Hatip High School, therefore it
holds a special place in education. In this study, the importance of tafsir in
educating the virtuous generation will be discussed. It will be mentioned about
the necessity, objectives, issues, teaching methods of tafsir as well as the
importance vocational education. The article is limited to the subjects of
secondary education, which also includes the course of tafsir. However, since
the content of tafsir textbooks may change, the content of the subject will be
kept in the broadest way. Short evaluations will be made about the textbook,
which is currently taught in high school. The teachers of Tafsir are graduated
from faculty theology. Therefore, the courses of tafsir taught in both
institutions are mentioned as essential to the interest and approach of the
student. The topics has been briefly discussed. The subjects that require
details and examples are referred through footnotes. The academic aspect of
teaching Tafsir and its experimental aspect have been tried to be handled in a
balanced way. The aim of the study is to contribute to the determination of the
problems of the tafsir taught in secondary education and to improve the method
of the course and to provide a solid foundation for undergraduate education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |