Toplumsallaşma, bireyin içinde yaşadığı toplumun kültürünü kazanma sürecidir. Siyasal toplumsallaşma ise genel toplumsallaşma sürecinin bir parçası olarak bireyin üyesi olduğu topluma ait siyasal kültürü içselleştirme süreci olarak tanımlanabilir. Siyasal toplumsallaşma çok erken yaşlarda başlayan ve bireyin hayatı boyunca devam eden bir süreçtir. Bu süreçte birey üzerinde aile, okul, akran grupları, siyasal olaylar, siyasal örgütler ve medya gibi aracıların belirli oranlarda etkisi bulunmaktadır. Bu araştırma bireyin siyasal toplumsallaşma sürecine etkisi bakımından “okulun”, daha özelde ise İmam Hatip Liselerinin rolünü tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda kartopu örneklem yöntemiyle tespit edilen 450 İHL mezununa anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS-24 istatistik programı yardımıyla analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmada, siyasal toplumsallaşma sürecinde İHL’lerin mezunları üzerinde aile ve siyasal olaylar gibi aracılara göre sınırlı oranda bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte nispeten eski ve yeni dönem mezunlar arasında siyasal kimlik bakımından belirgin farklılıklar tespit edilmiştir
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |