Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eine Geschichte eines unverwirklichten wegws; Das Projekt der Verkehrseröffnung des Meander

Yıl 2005, , 113 - 130, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000231

Öz

Das Osmanische Reiclı hat im letzten viertel des 19. Jahrhunderts mit einem unternehmen angefangen, das fiir die Aegaeische Region sehr wichtige folgen haben sollte. Und zwar geht es um den plan, dem Fluss Meander befahrbar zu machen. Die Texte des vertrages und der bedingungen, die als privi/eg fiir 99 jahre erfasst wurde und die gegenseitigen schreiben zwischen den entsprechenden Osmanischen behörden, bi/den die quellen unseres schreibens. Es ist offensichtlich das das geplante unternehmen von ausliindischem kapital finanziert werden sollte. Das projekt, das die landwirtschaftlische siclıt und das befürderungssystem in der region wesentlich umiindern sollte, betont, den schon dameligen wirtsclıaftliclıen wert des gebietes

Kaynakça

  • BRAUDEL Femand, Akdeniz ve Akdeniz Dünyası. çev: Mehmet Ali Kılıçbay, Eren Yayınları, 2 Cilt, İstanbul 1989.
  • İngiliz Konsolosluk Raporlarına Göre İzmir Ticareti (1864-1914). İzmir Ticaret Odası, İzmir 1998.
  • KASABA Reşat, Osmanlı İmparatorluğu ve Dünya Ekonomisi. Ondokuzuncu Yüzyıl. Çev: Kudret Emiroğlu, Belge Yayınları, İstanbul 1993, s. 91.
  • KURMUŞ Orhan, Emperyalizmin Türkiye 'ye Girişi. Savaş Yayınları, Üçüncü Baskı, Ankara Ağustos 1982.
  • PAMUK Şevket, Osmanlı Ekonomisi ve Dünya Kapitalizmi (1820-1913), Yurt Yayınları Ankara 1984.
  • QUAT AERT Donaıd, Osmanlı Devleti 'nde Avrupa İktisadi Yayılımı ve Direniş (1881-1908). Çev: Sabri Tekay, Yurt Yayınları, Ankara Şubat 1987.
  • VARLIK Bülent, 19. Yüzyıl 'da Emperyalizmin Batı Anadolu 'da Yayılması. İstanbul ı976.

Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi

Yıl 2005, , 113 - 130, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000231

Öz

Osmanlı Devleti, 19. yüzyıl'ın son çeyreğinde Ege bölgesi için çok önemli sonuçlara yol açabilecek bir girişim için çalışmalara başlamıştır. Bu girişim, Menderes Nehrinin ulaşıma uygun hale getirilmesi tasarısıdır. Bir imtiyaz biçiminde 99 yıllığına tanınan bu girişim için hazırlanan şartname ve sözleşme metinleri ile bu konuda değişik daireler arsında yapılan resmi Osmanlı yazışmaları yazımızın kaynaklarını oluşturmaktadır. Bölgeye yapılacak bu yatırımın Avrupa sermayesi ile bağlantılı olacağı açıktır. Bölgedeki tarımsal üretimi, ekonomi anlayışını ve ulaşım faaliyetlerini köklü biçimde değiştirebilecek olan proje, bölgenin ekonomik açıdan ne kadar değerli bulunduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • BRAUDEL Femand, Akdeniz ve Akdeniz Dünyası. çev: Mehmet Ali Kılıçbay, Eren Yayınları, 2 Cilt, İstanbul 1989.
  • İngiliz Konsolosluk Raporlarına Göre İzmir Ticareti (1864-1914). İzmir Ticaret Odası, İzmir 1998.
  • KASABA Reşat, Osmanlı İmparatorluğu ve Dünya Ekonomisi. Ondokuzuncu Yüzyıl. Çev: Kudret Emiroğlu, Belge Yayınları, İstanbul 1993, s. 91.
  • KURMUŞ Orhan, Emperyalizmin Türkiye 'ye Girişi. Savaş Yayınları, Üçüncü Baskı, Ankara Ağustos 1982.
  • PAMUK Şevket, Osmanlı Ekonomisi ve Dünya Kapitalizmi (1820-1913), Yurt Yayınları Ankara 1984.
  • QUAT AERT Donaıd, Osmanlı Devleti 'nde Avrupa İktisadi Yayılımı ve Direniş (1881-1908). Çev: Sabri Tekay, Yurt Yayınları, Ankara Şubat 1987.
  • VARLIK Bülent, 19. Yüzyıl 'da Emperyalizmin Batı Anadolu 'da Yayılması. İstanbul ı976.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bülent Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005

Kaynak Göster

APA Çelik, B. (2005). Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi. Tarih Araştırmaları Dergisi, 24(38), 113-130. https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000231
AMA Çelik B. Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi. TAD. Ekim 2005;24(38):113-130. doi:10.1501/Tarar_0000000231
Chicago Çelik, Bülent. “Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi”. Tarih Araştırmaları Dergisi 24, sy. 38 (Ekim 2005): 113-30. https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000231.
EndNote Çelik B (01 Ekim 2005) Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi. Tarih Araştırmaları Dergisi 24 38 113–130.
IEEE B. Çelik, “Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi”, TAD, c. 24, sy. 38, ss. 113–130, 2005, doi: 10.1501/Tarar_0000000231.
ISNAD Çelik, Bülent. “Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi”. Tarih Araştırmaları Dergisi 24/38 (Ekim 2005), 113-130. https://doi.org/10.1501/Tarar_0000000231.
JAMA Çelik B. Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi. TAD. 2005;24:113–130.
MLA Çelik, Bülent. “Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi”. Tarih Araştırmaları Dergisi, c. 24, sy. 38, 2005, ss. 113-30, doi:10.1501/Tarar_0000000231.
Vancouver Çelik B. Gerçekleşmemiş Bir Yol Hikayesi; 19.Yüzyıl’ın Son Çeyreğinde Menderes Nehrinin Ulaşıma Açılması Projesi. TAD. 2005;24(38):113-30.