Sanayi devrimi ile başlayan küreselleşme, internetin keşfiyle uluslararası ticareti büyük ölçüde etkileyip insanların hayatlarında büyük değişikliklere yol açmıştır. Özellikle ekonomik küreselleşme, sınır ötesi e-ticaret ticaretinin ve uluslararası lojistiğin gelişmesi için yeni bir ivme sağlamaktadır. E-ticaret küreselleşen dünyada hızla artmakta ve dinamik yapısıyla nitelikleri hızla genişlemektedir. Sınır ötesi e-ticaret ticaretine yönelik veri toplamak çok zordur. Çünkü ülkelerin e-ticarete yönelik ortak kabul görmüş ölçütlerinin istatistikleri bulunmamaktadır. Bu sınırlama nedeniyle, sınır ötesi e-ticaret ticareti ile uluslararası lojistik arasındaki ilişki üzerine çok az ampirik çalışma vardır. E-ticarette, lojistik hizmetin işlemsel unsurları, özellikle ürün ve hizmetlerin mevcudiyeti, çok önemlidir. E-lojistiğin gelişim yönü tüketiciler tarafından belirlenir, bu nedenle yenilikçi teknolojilerin uygulanması ve yeni uygulamalarının araştırılması bu açıdan gerekli işlemlerdir. Sınır ötesi e-ticaret, uluslararası lojistiğin geliştirilmesi için bir piyasa doğurmaktadır.
Covid-19 dönemi, tarihin büyük krizlerinden biridir ve dünya çapında hükümetler, işletmeler ve insanlar için büyük şok etkileri yaratmıştır. Çalışmada covid-19 döneminde e-ticaretin durumuna yönelik değerlendirmeler de yapılmıştır. Geleneksel ticaret modelleri, insanların ihtiyaçlarını giderek daha karşılayamaz hale gelmektedir. Yeni dönemde tüketiciler malların hem kalitesine hem de çeşitliliğine daha fazla önem vermektedirler. Buna ilaveten tüketiciler alışveriş deneyimine de odaklanmaktadırlar. Dolayısıyla sınır ötesi e-ticaretin ortaya çıkması, alışveriş rahatlığını büyük ölçüde artıracak, tüketici talebini karşılayacak ve tüketici alışveriş deneyimini optimize edecektir.
Globalization, which started with the industrial revolution, has greatly affected international trade with the discovery of the internet and has led to great changes in people's lives. In particular, economic globalization provides a new momentum for the development of cross-border e-commerce and international logistics. E-commerce is growing rapidly in the globalized world and its qualities are expanding rapidly with its dynamic structure. It is very difficult to collect data on cross-border e-commerce commerce. Because there are no statistics for countries' commonly accepted criteria for e-commerce. Because of this limitation, there are very few empirical studies on the relationship between cross-border e-commerce trade and international logistics. In e-commerce, the transactional elements of logistics service, especially the availability of products and services, are very important. The development direction of e-logistics is determined by consumers, so the application of innovative technologies and the research of their new applications are necessary processes in this respect. Cross-border e-commerce creates a market for the development of international logistics. The Covid-19 era is one of the greatest crises in history and has come as a shock to governments, businesses and people around the world. In the study, evaluations were made on the situation of e-commerce during the covid-19 period. Traditional trade models are increasingly unable to meet people's needs. In the new era, consumers give more importance to both the quality and variety of goods. In addition, consumers are also focusing on the shopping experience. Thus, the emergence of cross-border e-commerce will greatly improve shopping convenience, satisfy consumer demand, and optimize the consumer shopping experience
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |