Demiryolu uzun süredir kullanılan bir teknolojiyi ifade etmektedir. Bu teknoloji her geçen gün gelişmektedir ve toplumları dönüştürmektedir. Günümüz dünyasında temiz enerji ve temiz toplum gerekliliği noktasında demiryolu adından söz ettirmektedir. Demiryolları ülkelerin ekonomik gelişmişlikleriyle ilgilidir. Aynı zamanda rekabetçi dış ticaret için önem arz etmektedir. Demiryolu gibi önemli bir alanın değerlendirilmesinde kümeleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada Canopy kümeleme algoritması tercih edilmiştir. Literatür göz önüne alınarak ülkeler 4 küme olarak ayrılmıştır. Analiz sonunda birinci küme 2, ikinci küme 20, üçüncü küme 2 ve dördüncü küme 9 elemanlı olarak şekillenmiştir. Dördüncü kümede Türkiye; Birleşik Krallık, Macaristan, Polonya, Romanya, İspanya, Çekya, İsveç ve İtalya ile yer almaktadır. Bu kümeleme çalışması, demiryolu hat uzunluğu olarak birbirine benzeyen ülkeleri ortaya koyması açısından önem taşımaktadır. Çalışma 2016-2020 yılları arası verileri kapsamaktadır. Bu zaman dilimi genişletilerek çalışmanın yenilenme olanağı bulunmaktadır.
The term "railroad" refers to a technology that has been used for a long time. This technology is evolving day by day and changing society. In today's world, railroads have made a name for themselves through the need for clean energy and a clean society. Railroads are associated with the economic development of countries. It is also important for competitive foreign trade. The cluster method was applied to evaluate such an important sector as railroads. Canopy cluster algorithm was preferred in the study. Considering the literature, the countries are divided into 4 clusters. The first cluster consists of 2 elements, the second cluster consists of 20 elements, the third cluster consists of 2 elements and the fourth cluster consists of 9 elements. Turkiye is in the fourth cluster, along with the United Kingdom, Hungary, Poland, Romania, Spain, Czech Republic, Sweden, and Italy. This cluster study is important to identify the countries that are similar in terms of length of railroad lines. The study includes data from 2016-2020, and there is a possibility to renew the study by extending this period.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |