In Turkey, it is important to associate the social studies course, which starts at the 4th grade level, with mathematics concepts in order to reveal the interdisciplinary coherence of the curriculum. In this study, it was aimed to determine the mathematical concepts in the 4th grade social studies course book and to reveal how the related concepts were covered. In line with this purpose, the study examined the mathematics concepts in the primary school 4th grade Social Studies textbook prepared according to the 2018 Social Studies Curriculum, which is currently in force, on the basis of the 2018 Mathematics Curriculum.
interdisciplinary approach social studies mathematic mathematical concept
Türkiye özelinde 4. sınıf düzeyinde başlayan sosyal bilgiler dersinin matematik kavramları ile ilişkilendirilmesi öğretim programlarının disiplinlerarası açıdan uyumunu ortaya çıkarabilmesi açısından önemlidir. Bu çalışmada da ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi kitabında bulunan matematik kavramlarını belirleyerek ilgili kavramların nasıl işlendiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada, hâlihazırda yürürlükte bulunan 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’na göre hazırlanmış ilkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan matematik kavramlarının 2018 Matematik Dersi Öğretim Programı temelinde incelemesi yapılmıştır.
disiplinlerarası yaklaşım sosyal bilgiler matematik matematiksel kavram
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: Special Issue |