Bu çalışmada okullarda görev alacak yarı zamanlı öğretmenlere yönelik verinin çeşitli sınıflandırma algoritmaları kullanılarak, yapılan atamaların başarı ölçümünü gözlemlemek ve yapılan işlemin yapay zeka destekli sınıflandırma algoritmaları ile yürütülmesi durumuna yönelik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada web tabanlı bir uygulama üzerinden yapılan başvurular ile elde edilen verilerin, gereksinimler doğrultusunda yapılan atama ölçütlerine yönelik başarımı ölçülmüştür. Bunun için 3053 adayın başvurduğu sistemden gereksinim doğrultusundaki 894 adayın atanmasına yönelik öznitelikler üzerinde çalışılmıştır. Altı farklı sınıflandırıcı üzerinde yapılan çalışmada 0,71 Doğruluk ve 0,77 F-ölçüsü ile en iyi sonucu Rassal Orman Sınıflandırıcısı vermiştir. Yapılan bu çalışma ile atama ölçünlerinin ağırlıklarına göre bu çalışmanın uygun sınıflandırıcılar ile yürütülmesi ve bu alanda kullanılabileceği gösterilmiştir.
In this study, the data for part-time teachers who will work in schools were analyzed using various classification algorithms to observe the success measurement of the assignments and automate the process with artificial intelligence-supported classification algorithms. In the study, the performance of the data
obtained through the applications made through a web-based application, for the assignment criteria made in line with the needs, was measured. For this, the attributes for the appointment of 894 candidates in line with the needs from the system applied by 3053 candidates were studied. In the study conducted on six different classifiers, the Random Forest Classifier gave the best result with an accuracy value of 0.71 and an f-score of 0.77. With this study, it has been shown that this study can be automated with appropriate classifiers and used in this field according to the weights of the assignment criteria.
Ministry of National Education Teacher Classification Artificial Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler(Araştırma) |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 2 |
https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü | |
Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız. Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır: 1. Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir. 2. Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır. 3. Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır. 4. Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir. 5. İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir. 6. Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |