Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 2, 171 - 177, 15.12.2022
https://doi.org/10.54525/tbbmd.1151193

Öz

Bu çalışmada okullarda görev alacak yarı zamanlı öğretmenlere yönelik verinin çeşitli sınıflandırma algoritmaları kullanılarak, yapılan atamaların başarı ölçümünü gözlemlemek ve yapılan işlemin yapay zeka destekli sınıflandırma algoritmaları ile yürütülmesi durumuna yönelik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada web tabanlı bir uygulama üzerinden yapılan başvurular ile elde edilen verilerin, gereksinimler doğrultusunda yapılan atama ölçütlerine yönelik başarımı ölçülmüştür. Bunun için 3053 adayın başvurduğu sistemden gereksinim doğrultusundaki 894 adayın atanmasına yönelik öznitelikler üzerinde çalışılmıştır. Altı farklı sınıflandırıcı üzerinde yapılan çalışmada 0,71 Doğruluk ve 0,77 F-ölçüsü ile en iyi sonucu Rassal Orman Sınıflandırıcısı vermiştir. Yapılan bu çalışma ile atama ölçünlerinin ağırlıklarına göre bu çalışmanın uygun sınıflandırıcılar ile yürütülmesi ve bu alanda kullanılabileceği gösterilmiştir.

Kaynakça

  • Azar, A. “Türkiye’deki Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik mi, Nicelik mi?”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, sy 1, Art. sy 1, Nis. 2011.
  • Chubak J. ve ark., “Tradeoffs between accuracy measures for electronic health care data algorithms”, Journal of Clinical Epidemiology, c. 65, sy 3, ss. 343-349.e2, Mar. 2012, doi: 10.1016/j.jclinepi.2011.09.002.
  • Özgöbek Ö. ve ark. “A Survey on Challenges and Methods in News Recommendation”, Proceedings of the 10th International Conference on Web Information Systems and Technologies, Barcelona, Spain, 2014, ss. 278-285. doi: 10.5220/0004844202780285.
  • Sayar A. ve Turdaliev N., “Makine Öğrenmesi ile Adaptif Otel Öneri Sistemi”, 12th Turkish National Software Engineering Symposium, Istanbul, Turkiye, s. 13.
  • Dündar A. ve Kakişim A., “Kıyafet Öneri Sistemi için Giyim Metaverilerine dayalı Temsil Öğrenimi”, European Journal of Science and Technology, Ara. 2021, doi: 10.31590/ejosat.1008736.
  • Bal M., ve ark., “İnsan Kaynakları Yönetiminde Etkin Bir İşe Alım Süreci İçin Yapay Zeka Yöntemlerinin Kullanımı”, 3rd International Congress Ofeurasian Social Sciences, 2019.
  • Gültekin B. ve ark., “İşe Alım Süreci Aday Ön Tesbitinde Bulanık Mantık Tabanlı SQL Sorgulama Yönteminin İncelenmesi”, Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 3, sy 1, ss. 198-209, 2015.
  • Büyüköztürk Ş., “Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 32, sy 32, Art. sy 32, Mar. 2002.
  • Rodríguez P. ve ark., “Beyond One-Hot Encoding: Lower Dimensional Target Embedding”, Image and Vision Computing, c. 75, ss. 21-31, Tem. 2018, doi: 10.1016/j.imavis.2018.04.004.
  • Swinburne R., “Bayes’ Theorem”, Revue Philosophique de la France Et de l’Etranger, c. 194, sy 2, ss. 250-251, 2004, doi: 10.1093/mind/113.451.591.
  • Shi T. ve Horvath S., “Unsupervised Learning With Random Forest Predictors”, Journal of Computational and Graphical Statistics, c. 15, sy 1, ss. 118-138, Mar. 2006, doi: 10.1198/106186006X94072.
  • T. S. Wiens ve diğ., “Three way k-fold cross-validation of resource selection functions”, Ecological Modelling, c. 212, sy 3-4, ss. 244-255, Nis. 2008, doi: 10.1016/j.ecolmodel.2007.10.005.
  • T.T. Wong ve N.Y. Yang, “Dependency analysis of accuracy estimates in k-fold cross validation”, IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, c. 29, sy 11, ss. 2417-2427, 2017.
  • S. Arlot ve A. Celisse, “A survey of cross-validation procedures for model selection”, Statistics Surveys, c. 4, sy none, ss. 40-79, Oca. 2010, doi: 10.1214/09-SS054.

Assignment of Part-Time Teachers in the Ministry of National Education with Artificial Learning Techniques

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 2, 171 - 177, 15.12.2022
https://doi.org/10.54525/tbbmd.1151193

Öz

In this study, the data for part-time teachers who will work in schools were analyzed using various classification algorithms to observe the success measurement of the assignments and automate the process with artificial intelligence-supported classification algorithms. In the study, the performance of the data
obtained through the applications made through a web-based application, for the assignment criteria made in line with the needs, was measured. For this, the attributes for the appointment of 894 candidates in line with the needs from the system applied by 3053 candidates were studied. In the study conducted on six different classifiers, the Random Forest Classifier gave the best result with an accuracy value of 0.71 and an f-score of 0.77. With this study, it has been shown that this study can be automated with appropriate classifiers and used in this field according to the weights of the assignment criteria.

Kaynakça

  • Azar, A. “Türkiye’deki Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik mi, Nicelik mi?”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, sy 1, Art. sy 1, Nis. 2011.
  • Chubak J. ve ark., “Tradeoffs between accuracy measures for electronic health care data algorithms”, Journal of Clinical Epidemiology, c. 65, sy 3, ss. 343-349.e2, Mar. 2012, doi: 10.1016/j.jclinepi.2011.09.002.
  • Özgöbek Ö. ve ark. “A Survey on Challenges and Methods in News Recommendation”, Proceedings of the 10th International Conference on Web Information Systems and Technologies, Barcelona, Spain, 2014, ss. 278-285. doi: 10.5220/0004844202780285.
  • Sayar A. ve Turdaliev N., “Makine Öğrenmesi ile Adaptif Otel Öneri Sistemi”, 12th Turkish National Software Engineering Symposium, Istanbul, Turkiye, s. 13.
  • Dündar A. ve Kakişim A., “Kıyafet Öneri Sistemi için Giyim Metaverilerine dayalı Temsil Öğrenimi”, European Journal of Science and Technology, Ara. 2021, doi: 10.31590/ejosat.1008736.
  • Bal M., ve ark., “İnsan Kaynakları Yönetiminde Etkin Bir İşe Alım Süreci İçin Yapay Zeka Yöntemlerinin Kullanımı”, 3rd International Congress Ofeurasian Social Sciences, 2019.
  • Gültekin B. ve ark., “İşe Alım Süreci Aday Ön Tesbitinde Bulanık Mantık Tabanlı SQL Sorgulama Yönteminin İncelenmesi”, Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 3, sy 1, ss. 198-209, 2015.
  • Büyüköztürk Ş., “Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 32, sy 32, Art. sy 32, Mar. 2002.
  • Rodríguez P. ve ark., “Beyond One-Hot Encoding: Lower Dimensional Target Embedding”, Image and Vision Computing, c. 75, ss. 21-31, Tem. 2018, doi: 10.1016/j.imavis.2018.04.004.
  • Swinburne R., “Bayes’ Theorem”, Revue Philosophique de la France Et de l’Etranger, c. 194, sy 2, ss. 250-251, 2004, doi: 10.1093/mind/113.451.591.
  • Shi T. ve Horvath S., “Unsupervised Learning With Random Forest Predictors”, Journal of Computational and Graphical Statistics, c. 15, sy 1, ss. 118-138, Mar. 2006, doi: 10.1198/106186006X94072.
  • T. S. Wiens ve diğ., “Three way k-fold cross-validation of resource selection functions”, Ecological Modelling, c. 212, sy 3-4, ss. 244-255, Nis. 2008, doi: 10.1016/j.ecolmodel.2007.10.005.
  • T.T. Wong ve N.Y. Yang, “Dependency analysis of accuracy estimates in k-fold cross validation”, IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, c. 29, sy 11, ss. 2417-2427, 2017.
  • S. Arlot ve A. Celisse, “A survey of cross-validation procedures for model selection”, Statistics Surveys, c. 4, sy none, ss. 40-79, Oca. 2010, doi: 10.1214/09-SS054.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler(Araştırma)
Yazarlar

Ertürk Erdağı 0000-0001-8619-8879

Volkan Tunalı 0000-0002-2735-7996

Erken Görünüm Tarihi 3 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdağı, E., & Tunalı, V. (2022). Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, 15(2), 171-177. https://doi.org/10.54525/tbbmd.1151193
AMA Erdağı E, Tunalı V. Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi. TBV-BBMD. Aralık 2022;15(2):171-177. doi:10.54525/tbbmd.1151193
Chicago Erdağı, Ertürk, ve Volkan Tunalı. “Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi 15, sy. 2 (Aralık 2022): 171-77. https://doi.org/10.54525/tbbmd.1151193.
EndNote Erdağı E, Tunalı V (01 Aralık 2022) Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 15 2 171–177.
IEEE E. Erdağı ve V. Tunalı, “Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi”, TBV-BBMD, c. 15, sy. 2, ss. 171–177, 2022, doi: 10.54525/tbbmd.1151193.
ISNAD Erdağı, Ertürk - Tunalı, Volkan. “Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 15/2 (Aralık 2022), 171-177. https://doi.org/10.54525/tbbmd.1151193.
JAMA Erdağı E, Tunalı V. Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi. TBV-BBMD. 2022;15:171–177.
MLA Erdağı, Ertürk ve Volkan Tunalı. “Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, c. 15, sy. 2, 2022, ss. 171-7, doi:10.54525/tbbmd.1151193.
Vancouver Erdağı E, Tunalı V. Yapay Öğrenme Teknikleriyle Milli Eğitim Bakanlığı’nda Yarı Zamanlı Öğretmenlerin Görevlendirilmesi. TBV-BBMD. 2022;15(2):171-7.

https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü

 

Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız.

Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır:

1.       Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir.

2.       Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır.

3.       Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır.

4.       Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir.

5.       İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir.

6.       Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.

 88x31.png   Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.