Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Twitter Profesyonel İzleme ve Analiz Aracı

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 17 - 24, 30.07.2018

Öz

Bu
çalışmada geliştirilen uygulama yardımı ile Twitter üzerinde kullanıcıların
tweet metinlerinde kullandığı etiketler (#hashtag) üzerinden analiz
gerçekleştirilebilmektedir. Bu analiz yardımı ile meydana gelen toplumsal bir
hareketin ve kampanyanın detaylarına ulaşılabilmektedir. Oluşan kampanya ile
ilgili atılan tweet sayısı, tweet atan gerçek kişi sayısı, kampanyanın
başladığı zaman dilimi, kampanyayı ilk başlatan kullanıcı ve tweet, etkileşim
sayısı, atılan tweeetler üzerinden duygu analizi ve tweet atan kullanıcılar
üzerinden cinsiyet analizi yapılabilmektedir. Bir kampanya için atılan tweetler
içinde en çok kullanılan diğer etiket ve anahtar kelimeler çıkarılabilmektedir.
Ayrıca atılan tweetler içinde kullanılan bağlantılar (url) üzerinde bir analiz
yapılarak en çok yönlendirme alan sayfa detayına da ulaşılabilmektedir.

Kaynakça

  • Başer, M. (2001). Python Programlama Dili. İstanbul: Pusula Yayınnları.
  • Twitter, 2018. Erişim Tarihi; 25.04.2018. https://developer.twitter.com/en/docs/developer-utilities/twitter-libraries
  • NLTK, 2018. Erişim Tarihi; 29.10.2015. http://nltk.org
  • Hashtag, 2018. Erişim Tarihi; 29.04.2018. http://twitter.pbworks.com
  • Poynter, R. (2012: 208). İnternet ve sosyal medya araştırmaları el kitabı: Pazar araştırmaları için araçlar ve teknikler. (Çev: Ü. Şensoy). İstanbul: Optimist Yayınları. - Sosyal Medya Nedir
  • Seker, S., Duygu Analizi (Sentimental Analysis), YBSAnsiklopedi , v. 3, is. 3, Eylül, 2016 22 , http://ybsansiklopedi.com/wp-content/uploads/2016/09/duygu_analizi.pdf
  • Github, 2015. Erişim Tarihi 27.04.2018. https://github.com/otuncelli/turkish-stemmer-python
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 17 - 24, 30.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Başer, M. (2001). Python Programlama Dili. İstanbul: Pusula Yayınnları.
  • Twitter, 2018. Erişim Tarihi; 25.04.2018. https://developer.twitter.com/en/docs/developer-utilities/twitter-libraries
  • NLTK, 2018. Erişim Tarihi; 29.10.2015. http://nltk.org
  • Hashtag, 2018. Erişim Tarihi; 29.04.2018. http://twitter.pbworks.com
  • Poynter, R. (2012: 208). İnternet ve sosyal medya araştırmaları el kitabı: Pazar araştırmaları için araçlar ve teknikler. (Çev: Ü. Şensoy). İstanbul: Optimist Yayınları. - Sosyal Medya Nedir
  • Seker, S., Duygu Analizi (Sentimental Analysis), YBSAnsiklopedi , v. 3, is. 3, Eylül, 2016 22 , http://ybsansiklopedi.com/wp-content/uploads/2016/09/duygu_analizi.pdf
  • Github, 2015. Erişim Tarihi 27.04.2018. https://github.com/otuncelli/turkish-stemmer-python
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Emre Karabulut

Ecir Uğur Küçüksille

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karabulut, Y. E., & Küçüksille, E. U. (2018). Twitter Profesyonel İzleme ve Analiz Aracı. Teknik Bilimler Dergisi, 8(2), 17-24.