Bu
çalışmada geliştirilen uygulama yardımı ile Twitter üzerinde kullanıcıların
tweet metinlerinde kullandığı etiketler (#hashtag) üzerinden analiz
gerçekleştirilebilmektedir. Bu analiz yardımı ile meydana gelen toplumsal bir
hareketin ve kampanyanın detaylarına ulaşılabilmektedir. Oluşan kampanya ile
ilgili atılan tweet sayısı, tweet atan gerçek kişi sayısı, kampanyanın
başladığı zaman dilimi, kampanyayı ilk başlatan kullanıcı ve tweet, etkileşim
sayısı, atılan tweeetler üzerinden duygu analizi ve tweet atan kullanıcılar
üzerinden cinsiyet analizi yapılabilmektedir. Bir kampanya için atılan tweetler
içinde en çok kullanılan diğer etiket ve anahtar kelimeler çıkarılabilmektedir.
Ayrıca atılan tweetler içinde kullanılan bağlantılar (url) üzerinde bir analiz
yapılarak en çok yönlendirme alan sayfa detayına da ulaşılabilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |