Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 15 - 28, 30.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Addams, L., ve Allfred, A. T. (2013). The First Step in Proactively Managing Students' Careers: Teaching Self-SWOT Analysis. Academy of Educational Leadership Journal, Vol. 17, Iss. 4, s;43-51. Antoniu, E. (2010). Career Planning Process and Its Role in Human Resource Development. Annals of the University of Petroşani Economics, Vol. 10, Iss. 2, s;13-22. Bakan, İ. (2014). İnsan kaynakları yönetimi, Gazi kitapevi. Bayraktaroğlu, S. (2008). İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Yayıncılık, 3. Baskı, Sakarya. Bingöl, D., (2019) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınevi, 11. Baskı, İstanbul Budak, G. (2016). Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Kitabevi, 3. Baskı, Ankara. Byars-Winston, A., Gutierrez, B., Topp, S., and Carnes, M. (2011). Integrating theory and practice to increase scientific workforce diversity: A framework for career development in graduate research training. CBE—Life Sciences Education, Vol. 10, Iss. 4, s;357-367. Gökdeniz, İ. (2017), Özel Sektör ve Kamu Yönetiminde Kariyer Planlaması, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt;19, Sayı;32, s; 123- 131. Hoekstra, H. A., (2011) A Career Roles Model of Career Development, Journal of Vocational Behavior., Vol. 78, s. 159-173. Luo, Y. (2016) Research on Career Planning of College Students. In 2016 International Conference on Economics, Social Science, Arts, Education and Management Engineering. Atlantis Press. Moenandar, S. J., and Huisman, K. (2015). Storytelling As a Tool For Student Career Counselling. In Not Ever Absent: Storytelling in Arts, Culture and Identity Formation, s. 105-114. Thornton, G. C. (1978). Differential Effects of Career Planning on Internals and Externals. Personnel Psychology, Vol. 31, Iss. 3, s;471-476. Uyargil C, Adal Z, Ataay İ. D, Özçelik A.O, Sadullah Ö, Dündar G ve Tüzüner VL, (2015) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul. Wagner, J. (2010). Personalize Your Career Development Plan, Strategic Finance, Vol. 91, Iss. 9,s;17-18. Yu, K., Suh, S., and Lee, S. M. (2014). Strengths, Weakness, Opportunities, and Threats (SWOT) Analysis of School Counseling in Korea. Journal of Asia Pacific Counseling, Vol. 4, Iss. 2, s;.247-256. Weihrich, H. (1982), “The TOWS Matrix: a Tool For Situational Analysis”, Long Range Planning, Vol. 15, Iss. 2, s; 54-66. Wheelan, T.L. and Hunger, J.D. (1998), Strategic Management and Business Policy, 5th ed., Addison-Wesley, Reading, MA. Stotler, J. (2008), “Strayer Education, İncorporated: An Equity Valuation”, Journal of the International Academy for Case Studies, Vol. 14 Iss. 4, s; 83-9. Rau, K. (2007), “Transformation From İnternet Portal To The World’s Largest İnternet Communications Enterprise”, Internet Research, Vol.17, Iss.4, s, 435-56. Taştepe, H. (2001). Kariyer Yönetiminin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Kök, S. B., & Halis, M. (2007). Kariyer Yönetimi. Orion, s.5. Göktaş, P. (2017). Kuşakların Kariyer Yaklaşımları İle İlişkilendirilmesine Yönelik Bir Çalışma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt;8, Sayı;16, s; 373-393.

ÖĞRENCİLERİN KARİYER STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 15 - 28, 30.06.2020

Öz

Kariyer stratejisi, kariyer keşif ve planlama süreçlerinde yaşam boyu kariyerle ilgili karar verme süreçleri için gerekli bilgi ve becerileri planlama işlemidir. Bu çalışma Dicle Üniversitesinde eğitim gören öğrencilerin eğitim sonrası kariyer stratejilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda 1200 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilerin kariyer hedeflerinin ne olduğu ve hedeflere ulaşmaları için sahip olacağı enstrümanlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda öğrencilere SWOT analizi yapılmıştır. SWOT analizi sonucunda şu veriler elde edilmiştir. Genel olarak güçlü yönlerini “meraklı olmak” olarak belirtmiştir. Zayıf yönlerini ise “hayır diyememe” olarak belirtmiştir. Fırsatları olarak “kamu ve özel sektörler” olarak belirtmiştir. Tehditler ise “rakiplerin fazlalığı” olarak bildirmiştir. Sonuç olarak öğrenciler güçlü ve zayıf tarafları ile fırsat ve tehditlerinin farkındalığı konusunda yetersiz olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Addams, L., ve Allfred, A. T. (2013). The First Step in Proactively Managing Students' Careers: Teaching Self-SWOT Analysis. Academy of Educational Leadership Journal, Vol. 17, Iss. 4, s;43-51. Antoniu, E. (2010). Career Planning Process and Its Role in Human Resource Development. Annals of the University of Petroşani Economics, Vol. 10, Iss. 2, s;13-22. Bakan, İ. (2014). İnsan kaynakları yönetimi, Gazi kitapevi. Bayraktaroğlu, S. (2008). İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Yayıncılık, 3. Baskı, Sakarya. Bingöl, D., (2019) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınevi, 11. Baskı, İstanbul Budak, G. (2016). Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Kitabevi, 3. Baskı, Ankara. Byars-Winston, A., Gutierrez, B., Topp, S., and Carnes, M. (2011). Integrating theory and practice to increase scientific workforce diversity: A framework for career development in graduate research training. CBE—Life Sciences Education, Vol. 10, Iss. 4, s;357-367. Gökdeniz, İ. (2017), Özel Sektör ve Kamu Yönetiminde Kariyer Planlaması, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt;19, Sayı;32, s; 123- 131. Hoekstra, H. A., (2011) A Career Roles Model of Career Development, Journal of Vocational Behavior., Vol. 78, s. 159-173. Luo, Y. (2016) Research on Career Planning of College Students. In 2016 International Conference on Economics, Social Science, Arts, Education and Management Engineering. Atlantis Press. Moenandar, S. J., and Huisman, K. (2015). Storytelling As a Tool For Student Career Counselling. In Not Ever Absent: Storytelling in Arts, Culture and Identity Formation, s. 105-114. Thornton, G. C. (1978). Differential Effects of Career Planning on Internals and Externals. Personnel Psychology, Vol. 31, Iss. 3, s;471-476. Uyargil C, Adal Z, Ataay İ. D, Özçelik A.O, Sadullah Ö, Dündar G ve Tüzüner VL, (2015) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayın, İstanbul. Wagner, J. (2010). Personalize Your Career Development Plan, Strategic Finance, Vol. 91, Iss. 9,s;17-18. Yu, K., Suh, S., and Lee, S. M. (2014). Strengths, Weakness, Opportunities, and Threats (SWOT) Analysis of School Counseling in Korea. Journal of Asia Pacific Counseling, Vol. 4, Iss. 2, s;.247-256. Weihrich, H. (1982), “The TOWS Matrix: a Tool For Situational Analysis”, Long Range Planning, Vol. 15, Iss. 2, s; 54-66. Wheelan, T.L. and Hunger, J.D. (1998), Strategic Management and Business Policy, 5th ed., Addison-Wesley, Reading, MA. Stotler, J. (2008), “Strayer Education, İncorporated: An Equity Valuation”, Journal of the International Academy for Case Studies, Vol. 14 Iss. 4, s; 83-9. Rau, K. (2007), “Transformation From İnternet Portal To The World’s Largest İnternet Communications Enterprise”, Internet Research, Vol.17, Iss.4, s, 435-56. Taştepe, H. (2001). Kariyer Yönetiminin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Kök, S. B., & Halis, M. (2007). Kariyer Yönetimi. Orion, s.5. Göktaş, P. (2017). Kuşakların Kariyer Yaklaşımları İle İlişkilendirilmesine Yönelik Bir Çalışma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt;8, Sayı;16, s; 373-393.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kadir Gökoğlan 0000-0001-6397-8477

Uğur Kaval 0000-0003-4049-9144

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 12 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökoğlan, K., & Kaval, U. (2020). ÖĞRENCİLERİN KARİYER STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Turkish Business Journal, 1(1), 15-28.

               

                  TBJ
Turkish Business Journal

       ISSN: 2717-848X