Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler sonucunda
sosyal medya tüm sektörleri etkilediği gibi turizm sektörünü de etkilemektedir.
Sosyal medyanın hayatın her alanında bu denli etkili oluşu hem konaklama
işletmelerinin iş yapış şekilleri hem de müşterilerin tatil sürecini
değiştirmektedir. Sosyal medya sayesinde müşteriler tatile çıkmadan önce
istediği bilgiye anında ulaşabilmekte, sosyal medya aracılığıyla satın alma
işlemini gerçekleştirmekte ve tatil sonrası da deneyimi diğer kişilerle
paylaşmaktadır. Tatil sürecinin her aşamasında yoğun şekilde kullanılan sosyal
medya konaklama işletmelerini de değişime zorlamakta ve sosyal müşteri
ilişkileri yönetimi anlayışına yönelmelerine sebep olmaktadır. Bu çalışmada
İzmir’in Konak ilçesindeki beş yıldızlı konaklama işletmelerinin yöneticilerine
yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış ve yöneticilerin sosyal müşteri
ilişkileri yönetimine bakış açıları ele alınmıştır. Elde edilen veriler
konaklama işletmelerinin de bu değişime ayak uydurduğunu ve sosyal medyada
aktif bir şekilde yer aldığını göstermektedir.
Sosyal Medya Konaklama İşletmeleri Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi
As a result of developments in information and
communication technologies, social media affects all sectors and affects
tourism sector as well. The fact that social media is so effective in every
field of life changes both the way businesses do business and the holiday
process of customers. Thanks to social media, customers can instantly access
the information they want before they go on holiday, make purchases through
social media and share the experience with other people after the holidays.
Social media, which is used extensively at every stage of the holiday process,
forces the accommodation businesses to change and cause them to turn to social
customer relations management approach. In this study, semi-structured
interview form was applied to the managers of five-star accommodation companies
in Konak district of Izmir and the perspectives of managers about social
customer relationship management were discussed. The data obtained indicate
that accommodation enterprises also keep up with this change and take an active
part in social media.
Social Media Accomodation Companies Social Customer Relationship Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |