Dağlık ve engebeli araziye sahip olan Doğu Anadolu Bölgesi; iklimi ve sahip olduğu yer şekilleri sebebiyle bölgede yaşayan insanlara çeşitli doğa sporları yapma imkânı sunmaktadır. Türkiye’nin farklı bölgelerinde var olan birçok turizm faaliyetleri ülkede Doğu-Batı arasında gelir farklılığına ve kitlesel nüfus yoğunluğuna neden olmaktadır. Doğal kaynakların ilerleyen zamana göre değerlendirilmesi ve geliştirilmesi farklılıkların azalmasını sağlamaktadır. Hazırlanan çalışmada bu potansiyele sahip olan ancak gelişimi çok kısıtlı kalan Erzincan’da ki kayak turizmi incelenmektedir. Etnografik yöntem ile ürün-müşteri ilişkileri-kullanıcı deneyimi modeli üzerinden araştırma yapılmaktadır. 34 katılımcı ile gerçekleştirilmiş olan mülakat ve forumlardan faydalanılmıştır. Erzincan’a gelen turistler Türkiye’deki diğer tesislerde daha önce konaklamışlardır. Erzincan’ın konaklama hizmetleri standart beklentilerini karşılayamamaktadır. Kayak tesisi dışındaki sosyal hayatla ilgili alternatif bulamamaktadır. Erzincan kış turizmi sadece düşük fiyat avantajıyla rekabet etmekte ancak yine de talep bulamamaktadır. Fiyat-performansı tatminkâr değildir. Bundan dolayı şehrin ekonomisine katkı sağlayamamıştır. Kış turizminde gelen turist tesisinden eğlencesine kadar bütünsel bir beklenti içindedir. Çok iyi niyetlerle başlanan kamu yatırımı bir beyaz file dönüşmüştür. Üstelik ek kamu yatırımlarıyla otel yaptırma kararı alınmıştır. Halbuki turizm yatırımında eko sistemdeki paydaşların -özel ve kamu- birlikte kurgulamaları gerekmekteydi. Örnek turist profillerinin geçirdiği süre zarfında yapacaklarını belirleyip buna göre hizmetleri organize edilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |