Amaç: Bu araştırma, Norveç'in destinasyon imajını şekillendiren benzersiz özellikleri aydınlatmayı amaçlamaktadır. Turistlerin Ürettiği İçerikleri (UGC) analiz ederek, UGC içindeki ana temaları belirleme odaklanmakta ve bu sayede Norveç'i bir destinasyon olarak ziyaretçilerin algılarını etkileyen faktörlerin kapsamlı bir anlayışına katkıda bulunmaktadır.
Yöntem: Bu araştırma, konaklama sektöründe öne çıkan TripAdvisor değerlendirmelerine odaklanmaktadır. Norveç'teki turistik yerleri inceleyerek seyahat web sitelerini özel olarak keşfetmektedir. 10,250 kullanılabilir değerlendirmeyi içeren veri seti, Leximancer yazılımı kullanılarak işlenmiş ve analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonuçlarımız, Norveç seyahat deneyimlerinin tanımlamalarında dokuz baskın tema belirledi: "Norveç," "yerler," "tren," "yürüyüş," "kiralama," "pahalı," "otel," "kuzey ışıkları," ve "restoranlar." Olumsuz yorumlarla birlikte kullanılan temalar "tren," "kiralama," ve "pahalı"dır. Bulgular aynı zamanda ziyaretçi anlatılarındaki ana temaları ve kavramları görsel bir şekilde sunarak destinasyon imajının ana özelliklerini daha iyi anlamayı sağlamaktadır.
Sonuç: Çalışmamız, turistlerin ürettiği çevrimiçi içerikleri otomatik olarak tanımlamak için Leximancer yazılımını kullanmaktadır ve bu sayede seyahat edenlerin Norveç'in destinasyon imajını nasıl algıladığına dair değerli içgörüler sunmaktadır. Belirli temaların önemi vurgulanmış, araştırmacı müdahalesi en aza indirilmiş ve tatmin ve memnuniyete ilişkin öne çıkan temalar literatürü zenginleştirmiştir. İçerik analizimiz, farklı turist segmentlerinden gelen belirgin perspektifleri ortaya koymakta, olumsuz çevrimiçi içerikleri'nin fiyatlandırma, ulaşım ve kiralama gibi konularla ilişkilendirildiği, olumlu çevrimiçi içerikleri 'nin ise Norveç deneyimleri, doğal cazibe merkezleri, oteller ve restoranlara odaklandığı göstermektedir. Tatmin derecelerinin detaylı bir incelemesini sunarak, araştırmamız algılanan "karşılığını alma" konusuna katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, makine öğrenimi algoritmalarımız, destinasyon pazarlama organizasyonları için TripAdvisor gibi platformlardaki turist görüşleriyle uyumlu bir şekilde pazarlama stratejilerini geliştirmek için pratik bir rehber sunmaktadır, böylece destinasyon imajının daha kapsamlı bir anlayışını kolaylaştırmaktadır.
Purpose: This research aims to elucidate the unique features shaping Norway's destination image by analyzing User-Generated Content (UGC) from tourists. The primary focus is on identifying key themes within the UGC that are associated with both satisfaction and dissatisfaction, thereby contributing to a comprehensive understanding of the factors influencing visitors' perceptions of Norway as a destination.
Method: This research centers on TripAdvisor reviews, the prominent platform in hospitality. It specifically explores attractions in Norway by examining travel websites. The dataset, comprising 10,250 usable reviews, was processed and analyzed using Leximancer software.
Findings: Our research results demonstrated nine dominant themes in descriptions of Norway travel experiences: “Norway,” “places,” “train,” “hiking,” “rental,” “expensive,” “hotel,” “northern lights,” and “restaurants.” The themes used with negative comments were “train,” “rental,” and “expensive.” The benefits of incorporating UGC in tourist research are highlighted by the excellent insights acquired. The findings also provide a visual depiction of the primary themes and concepts in visitors' narratives, allowing for a better understanding of the key features of destination image.
Conclusion: Our study leverages Leximancer's software to autonomously identify key themes in tourists' user-generated content (UGC), offering valuable insights into how travelers perceive Norway's destination image. The prominence of specific themes is emphasized, minimizing researcher intervention and enriching the existing literature by highlighting predominant themes associated with satisfaction and dissatisfaction. Our content analysis reveals distinct perspectives from different tourist segments, with negative UGC linked to aspects such as pricing, transportation, and rentals, while positive UGC focuses on Norway's experiences, natural attractions, hotels, and restaurants. By providing a detailed examination of satisfaction ratings, our research contributes to destination image literature, offering clarity on service features that contribute to perceived "value for money." Moreover, our use of machine learning algorithms offers a practical roadmap for destination marketing organizations to enhance their marketing strategies by aligning them with tourist opinions on platforms like TripAdvisor, thus facilitating a more comprehensive understanding of the destination image.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turist Davranışı ve Ziyaretçi Deneyimi, Turizm Pazarlaması |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |