BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparative Analysis of Consumers’ Current and Future Preferences Toward Organic Products

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 10 - 16, 03.07.2015

Öz

In many countries, consumers prefer organic products with the concern that conventional products disturb human health and natural stability. Recently producers began to engage in crops and animal production that are expected not to damage nature, agricultural areas and human being. Consumers also expect organic production methods that respect biologic diversity, animal welfare along with food safety, quality and affordable prices. This study provide a comparison of consumers’ current and future preferences taking into account the features of production and consumption of some organic food products such as fresh fruit and vegetables, bread, olive oil, dairy products and meat products. The data were collected from households in Karsiyaka/Izmir and analyzed by applying Multi-Dimensional Scaling Method (MDS) in order to examine common features of organic food products. The findings show that there were no differences between consumers’ current and future preferences toward organic products except some minor criterias. 

Kaynakça

  • Aytac, M. and Bayram, N., 2001. Öğretim Elemanlarının Kariyer Tutumlarının Gruplandırılması. V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 19-22 Eylül 2001, Adana.
  • Dornyei, K. R., 2011. Analysis of Consumer Information Search Behaviour on Food Packaging. Corvinus University of Budapest, Ph.D. Program In Management and Business Administration.
  • Dura, C., Atik, H., Turker, O., 2004, Beşeri Sermaye Açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği Karşısındaki Kalkınma Seviyesi. 3. Ulusal Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 25-26 Kasım 2004, Eskisehir.
  • Everitt, B.S. and Dunn, G., 1992. The Analysis of Contingency Tables. Chapman: London.
  • Hair, J.F., Anderson, R.E., Tahtam, R.L. and Black, W.C., 1998. Multivariate Data Analysis. Prentice-Hall International, New Jersey, 730p.
  • Gunden, C., and Thomas, T., 2012. Investigating Consumer Attitudes Toward Food Produced via Three Production Systems: Conventional, Sustainable and Organic, Department of Agribusiness, Applied Economics and Agriscience Education. Journal of Food, Agriculture & Environment Vol.10 (2): 55-58. North Carolina Agricultural & Technical State University, North Carolina 27411, USA.
  • Johnson, R., Wichern, D., 1992. Applied Multivariate Statistical Analysis. 3th edition, Prentice Hall, USA.
  • Kurtulus, K., 1996. Pazarlama Araştırmaları. İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayınları, 28, 852s.
  • Miran, B., 2009. Alan Araştırmalarında Örnekleme. Temel İstatistik, Turkey, p.143-151.
  • Özdamar, K., 1999. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi 2 (Çok Değişkenli Analizler). Kaan Kitabevi Yayınları, 2, Eskişehir, 502s.
  • Saraclı, S., Yılmaz, V., Kaygısız, Z., 2004. Türkiye’de Beşeri Kalkınmışlığın Coğrafi Dağılımının Çok Değişkenli İstatistiksel Tekniklerle İncelenmesi. 3. Ulusal Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 25-26 Kasım 2004, Eskişehir.
  • Sahin, A., Atıs, E., Miran, B., 2008. Daha Etkin Tarım-Çevre Politikaları İçin Homojen Alanların Belirlenmesi: Ege Bölgesi Örneği. Ekoloji Dergisi, 17 (67): 15-23.
  • Sahin, A. and Miran, B., 2008. Tarım İşletmelerinde Üretim Dallarına Göre İşgücü Kullanımının Çok Boyutlu Analizi: Bayındır İlçesi Örneği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 2008, 45 (1) ISSN 1018 – 8851.
  • Tobler, C., 2011. Organic Tomatoes Versus Canned Beans How Do Consumers Assess the Environmental Friendliness of Vegetables? Environment and Behavior Published Online. 9 January 2011, DOI: .1177/0013916510372865 http://eab.sagepub.com/content/early/2011/01/07/0013916510372865.

Tüketicilerin Organik Ürünlere Yönelik Bugün ve Gelecekte ki Tercihlerinin Karşılaştırmalı Analizi

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 10 - 16, 03.07.2015

Öz

Birçok ülkede tüketiciler, konvansiyonel ürünlerin insan sağlığına ve doğal dengeye zarar verdiğini düşündüğünden organik ürünleri tercih etmektedir. Son zamanlarda üreticiler bitkisel ve hayvansal üretimlerinde doğaya, tarım alanlarına ve insan sağlığına zarar vermeyen yöntemleri uygulamaya başlamışlardır. Tüketiciler de biyolojik çeşitliliğe, hayvan refahına saygılı, yanı sıra gıda güvenliğine sahip, kaliteli ve makul fiyatlı organik üretim yöntemlerinin beklentisi içindedir. Bu çalışma, tüketicilerin bugün ve gelecekteki bazı organik gıda tercihlerinin örneğin, taze meyve ve sebze, ekmek, yağ, süt ve et ürünlerinin üretim ve tüketim özelliklerini de dikkate alarak karşılaştırılmasını sağlamaktadır. Organik gıda ürünlerinin ortak özelliklerini saptamak için Karşıyaka/İzmir hane halkından toplanan veriler, Çok Boyutlu Ölçekleme Metodu (MDS) uygulanarak analiz edilmiştir. Bulgular, tüketicilerin bugün ve gelecekte ki organik ürün tercihleri arasında ufak bazı kriterler dışında farklılık olmadığını göstermiştir

Kaynakça

  • Aytac, M. and Bayram, N., 2001. Öğretim Elemanlarının Kariyer Tutumlarının Gruplandırılması. V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 19-22 Eylül 2001, Adana.
  • Dornyei, K. R., 2011. Analysis of Consumer Information Search Behaviour on Food Packaging. Corvinus University of Budapest, Ph.D. Program In Management and Business Administration.
  • Dura, C., Atik, H., Turker, O., 2004, Beşeri Sermaye Açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği Karşısındaki Kalkınma Seviyesi. 3. Ulusal Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 25-26 Kasım 2004, Eskisehir.
  • Everitt, B.S. and Dunn, G., 1992. The Analysis of Contingency Tables. Chapman: London.
  • Hair, J.F., Anderson, R.E., Tahtam, R.L. and Black, W.C., 1998. Multivariate Data Analysis. Prentice-Hall International, New Jersey, 730p.
  • Gunden, C., and Thomas, T., 2012. Investigating Consumer Attitudes Toward Food Produced via Three Production Systems: Conventional, Sustainable and Organic, Department of Agribusiness, Applied Economics and Agriscience Education. Journal of Food, Agriculture & Environment Vol.10 (2): 55-58. North Carolina Agricultural & Technical State University, North Carolina 27411, USA.
  • Johnson, R., Wichern, D., 1992. Applied Multivariate Statistical Analysis. 3th edition, Prentice Hall, USA.
  • Kurtulus, K., 1996. Pazarlama Araştırmaları. İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayınları, 28, 852s.
  • Miran, B., 2009. Alan Araştırmalarında Örnekleme. Temel İstatistik, Turkey, p.143-151.
  • Özdamar, K., 1999. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi 2 (Çok Değişkenli Analizler). Kaan Kitabevi Yayınları, 2, Eskişehir, 502s.
  • Saraclı, S., Yılmaz, V., Kaygısız, Z., 2004. Türkiye’de Beşeri Kalkınmışlığın Coğrafi Dağılımının Çok Değişkenli İstatistiksel Tekniklerle İncelenmesi. 3. Ulusal Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 25-26 Kasım 2004, Eskişehir.
  • Sahin, A., Atıs, E., Miran, B., 2008. Daha Etkin Tarım-Çevre Politikaları İçin Homojen Alanların Belirlenmesi: Ege Bölgesi Örneği. Ekoloji Dergisi, 17 (67): 15-23.
  • Sahin, A. and Miran, B., 2008. Tarım İşletmelerinde Üretim Dallarına Göre İşgücü Kullanımının Çok Boyutlu Analizi: Bayındır İlçesi Örneği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 2008, 45 (1) ISSN 1018 – 8851.
  • Tobler, C., 2011. Organic Tomatoes Versus Canned Beans How Do Consumers Assess the Environmental Friendliness of Vegetables? Environment and Behavior Published Online. 9 January 2011, DOI: .1177/0013916510372865 http://eab.sagepub.com/content/early/2011/01/07/0013916510372865.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şule Azak Bu kişi benim

Bülent Miran

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Azak, Ş., & Miran, B. (2015). A Comparative Analysis of Consumers’ Current and Future Preferences Toward Organic Products. Tarım Ekonomisi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 10-16.