Bu çalışma; lise öğrencilerinin cebirsel bilgilerinin doğasını, işlem ve kavram bilgisi bağlamında değerlendirmek amacı ile plânlanmıştır. Bu amaçla, bağıntı-fonksiyon-işlem, sayılar, polinomlar, çarpanlarına ayırma ve birinci dereceden denklemler gibi konuları içeren toplam 20 sorudan oluşan iki uzun cevaplı yazılı sınavı geliştirildi. Birinci sınavdaki sorularının çözümü ağırlıklı olarak işlem bilgisine ikinci sınavdaki soruların çözümü de ağırlıklı olarak kavram bilgisine dayanmaktadır. Bu sorulara verilen cevapların analizi için bir karakterizasyon ölçeği geliştirildi. Sınavlar beş ayrı lisede toplam 250 öğrenciye uygulandı. Öğrencilerin çözümleri, geliştirilen karakterizasyon ölçeğine göre gruplandırıldı, değerlendirildi ve yorumlandı. Verilerin analizinden çoğu öğrencinin cebirsel bilgilerinde kavram ve işlem bilgilerinin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. Buradan öğrencilerin cebirsel bilgilerinin doğası, kavram ve işlem bilgilerinin dengeli olduğu kavramsal öğrenmeye değil, işlemsel bilgilerinin öne çıktığı bir matematiksel öğrenmeye dayandığı sonucuna varılmıştır. Matematik öğretirken işlemsel çözüm yollarından çok kavram ve ilişkilere öncelik verilirse sorun önemli ölçüde çözülecek ve öğrencilerin matematiksel öğrenmeleri daha kalıcı ve işlevsel olacaktır.
The aim of the study is to characterize the nature of high school students’ algebra knowledge in terms of procedural and conceptual knowledge. In order to do this, two writing exams including 20 questions selected from high school algebra curriculum which were developed and implemented to 250 students at grade ten and eleven. Students’ answers and solutions were interpreted and analysed according to the scale developed for characterizing algebraic knowledge. As a result of analysis of data, it has been appeared that students’ knowledge is not in balance. The nature of students’ algebraic knowledge appeared to be heavily based on procedural knowledge. As we know mathematical learning is not just procedural. Current mathematics teaching should put emphasis on conceptual understanding rather than procedural. There should be a balance between procedural and conceptual mathematical knowledge for functional mathematical learning.
Diğer ID | JA95KT93DE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 1 |