Bu çalışmada, öğretmen adaylarının öğrenmeye
ilişkin tutumlarının tespit edilmesini
sağlayacak gerekli psikometrik özelliklere sahip bir ölçme aracının
geliştirilmesi hedeflenmiştir. Araştırmada
literatür taraması ve öğrenci görüşleri doğrultusunda hazırlanan maddeler uzman
görüşü doğrultusunda yeniden düzenlenmiş 44 maddelik bir ölçek formu oluşturulmuştur. Düzenlenen form Gazi
Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi farklı öğretmenlik programlarında 2016-2017
eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 180’i kadın ve 100’ü erkek
olmak üzere farklı bölümlerde öğrenim
gören toplam 280 öğrenciye
uygulanmıştır. Elde edilen verilere yapı geçerliği ile ilgili olarak Açımlayıcı
Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır.
Açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin üç faktörlü bir yapıda olduğu
gözlenmiştir. Ölçeğe dair Cronbach Alfa
iç tutarlılık katsayısı ölçek geneli için 0.94,
I. Alt faktör için .92, II.alt faktör için .86, III. Alt faktör için .84
olarak tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda modele ilişkin
uyum değerleri; RMSEA, .068; χ2/df=1.9; SRMR=76; NFI=.94; NNFI=.97; IFI=97;
CFI=.97;RFI=4 tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda elde
edilen değerlerin kabul edilebilir referans aralığında olduğu gözlenmiştir.
Sonuç
itibariyle öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin
gerekli psikometrik özelliklere sahip olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 1 |