Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Preschool Teachers’ Believes in Cognitive Development During Outdoor Activities

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 2, 1037 - 1059, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.904527

Öz

This study, which aims to examine preschool teachers' cognitive development beliefs within the scope of outdoor activities, was conducted as descriptive research as a part of qualitative research methods. The sample group of this research consists of preschool teachers working in Konya Province. Thirty-five preschool teachers working in the central districts of Konya were selected by convenience sampling method. In the study, the semi-structured interview form created by the researchers was used as the data collection tool as well as supported by document analysis. In this regard, the teachers who participated in the study voluntarily were asked to share their daily plans for the period in which they could do formal education in the 2020-2021 academic year, and document review was used. As a result, four main themes were prominent: the perception of cognitive development and outdoor activities, preschool education programme and outdoor activities, and planning approaches and barriers to implementation.

Kaynakça

  • Adams, S. & Savahl, S. (2017). Children’s discourses of natural spaces: considerations for children’s subjective well-being. Child Indicators Research, 10, 423-446. doi: 10.1007/s12187-016-93742
  • Agostini, F., Minelli, M. & Mandolesi, R. (2018). Outdoor education in Italian kindergartens: How teachers perceive child developmental trajectories. Frontiers in Psychology, 9, 1–12. doi: 10.3389/fpsyg.2018.01911
  • Akar, H. (2019). Durum çalışması. A. Saban & A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-176). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akın-Mart, Ö. & Kartal, S. (2021). Türkiye’deki eğitim harcamalarının değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 8(1), 37- 53.
  • Arabacı, N. & Çıtak, Ş. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocukların “‘oyun’” ve “‘açık alan (bahçe)’” etkinlikleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi ve örnek bir bahçe düzenleme çalışması. Mediterranean Journal of Educational Research, 11(21), 28-43.
  • Arkan, A. & Öztürk, N. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu’nda erken çocukluk eğitimi. https://setav.org/assets/uploads/2018/11/218-2023-3.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Alat, Z., Akgümüş, Ö. & Cavalı, D. (2012). Okul öncesi eğitimde açık hava etkinliklerine yönelik öğretmen görüş ve uygulamaları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 47-62.
  • Bilton, H. (2010). Outdoor learning in the early years: Management and innovation (3. b.). London: Routledge.
  • Brock, A., Dodds, S., Jarvis, P. & Olusoga, Y. (2009). Perspectives on play: learning for life. Essex: Routledge.
  • Burkut, E. B. (Mayıs, 2018). Bilim merkezlerinin mekansal tasarım-kullanım bağlamında incelenmesi: Konya bilim merkezi örneği. Uluslararası Yeşil Başkentler Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Konya.
  • Civelek, P. & Özyılmaz-Akamca, G. (2017). Açık alan etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine ait kazanımlarının gelişimine etkisi. Turkish Studies, 12(18), 173-194.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2. b.). London: SAGE.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel araştırmacılar için 30 temel beceri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelik, A. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarında açık alan kullanımı: Kocaeli Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 43(1), 79-88.
  • Dillon, J. (2010). Beyond barriers to learning outside the classroom in natural environments. Reading: Natural England.
  • Erbil-Kaya, Ö. M. (2019). Okul öncesi eğitimde planlama. A. Yıldırım (Ed.), Okul öncesi eğitim programları içinde (s. 96-129). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk-Kara, G. (2018). Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel ve eğitsel ortam. G. Haktanır (Ed.), Erken çocukluk eğitimine giriş içinde (s. 223-258). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Egemen, A., Yılmaz, Ö. & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39-42.
  • Gabriel, N. (2010). Adults’ concepts of childhood. R. Parker-Rees, C. Leeson, J. Savage & J. Willan (Ed.), Early childhood studies: An introduction to the study of children’s worlds and children’s lives (3. b.) içinde (s. 137–151). Exeter: Learning Matters.
  • Güler, T. (2010). Çevre eğitimi. B. Akman, G. Uyanık-Balat & T. Güler (Ed.), Okul öncesi dönemde fen eğitimi içinde (s. 181-201). Ankara: Pegem.
  • Graham, G. (1987). Motor skill acquisition-An essential goal of physical education programs. Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 58, 44-48.
  • Henderson, T. Z. & Atencio, D. J. (2007). Integration of play, learning, and experience: What museums afford young visitors. Early Childhood Education Journal, 35(3), 245–251. doi: 10.1007/s10643-007-0208-1
  • Herrington, S. & Studtmann, K. (1998). Landscape interventions: New directions for the design of children’s outdoor play environments. Landscape and Urban Planning, 42, 191-205.
  • Kaçan, M. O., Halmatov, M. & Kartaltepe, O. (2017). Okul öncesi eğitim kurumları bahçelerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 1(1), 60-70.
  • Kandır, A., Yurt, Ö. & Cevher-Kalburan, N. (2012). Comparison of teachers and teacher candidates in terms of their environmental attitudes. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(1), 323–327.
  • Kangas, M., Vuojarvi, H. & Siklander, P. (2018). Hiking in the wilderness: Interplay between teachers’ and students’ agencies in outdoor learning. Education in the North, 25(3), 7–31.
  • Karaca, N. H., Şenol, F. B., Akyol, T. & Can-Yaşar, M. (2018). Anasınıfına devam eden çocuklar için bir müze gezisi örneği. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2(2), 13-25.
  • Karadoğan, S. (2016). Eğitimde sınıf-okul dışı öğrenme uygulamaları ve yaşanan sorunlar. R. Aksu (Ed.), Türkiye'de eğitim sorunlarına yönelik akademik değerlendirmeler-I içinde (s. 47-84). Maya Akademi Yayıncılık.
  • Kızıltaş, E. & Sak, R. (2016). Okul öncesi eğitimde alan gezisi etkinlikleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 536-554.
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. & Kök, M. (2007). Çocuğun gelişim sürecinde eğitsel bir etkinlik olarak oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 324-342.
  • Köksal, O., Balaban-Dağal, A. & Duman, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 46, 379–394.
  • Mart, M. (2018). A comparison of english and turkish early years/kindergarten teachers’ understandings of and practices in outdoor activities. (PhD Thesis). https://pearl.plymouth.ac.uk/bitstream/ handle/10026.1/11563/2018Mart10485021Phd_full.pdf?sequence=1&isAllowed=y sayfasından erişilmiştir.
  • Mart, M. (2020). Preschool teachers’ evaluation of the current preschool education programme. OPUS–International Journal of Society Researches, 15(23), 1649–1667. doi: 10.26466/opus.650624
  • Mart, M., Alisinanoğlu, F. & Kesicioğlu, O. S. (2015). An investigation of preschool teachers use of school gardens in Turkey. The Journal of International Social Research, 8(38), 721–727. doi: 10.17719/jisr.20153813683
  • Mart, M. & Bilton, H. (2014). A comparison of the perceptions of English and Turkish early years/kindergarten teachers to outdoor learning. The Black Sea Journal of Social Sciences, 6(10), 289–308. http://sbe.giresun.edu.tr/fileadmin/user_upload/SBE_Dergisi/KSBD DERGi-10. SAYi-KAPAKDAHiL.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Mart, M. & Campbell-Barr, V. (2021). Professional development opportunities for early years teachers using social media: the case of England and Turkey. Education 3-13, 49(4), 1–16. doi: 10.1080/03004279.2020.1734041
  • MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı (Preschool Education Programme). http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • OECD. (2021). Education at a glance 2021: OECD indicators. Paris: OECD Publishing. doi: 10.1787/b35a14e5-en
  • Ok, Z. (2018). Konya bilim merkezinde gerçekleştirilen atölye çalışmalarının ilkokul ve ortaokul öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://acikerisim.erbakan.edu.tr/xmlui/ handle/20.500.12452/3686 adresinden erişilmiştir.
  • Özkubat, S. (2013). Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 58-66.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C. & Yılmaz-Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313–331.
  • Özyürek, A. (2019). Yakın geçmişte çocukların oynadıkları oyun ve oyuncaklar. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(37), 105-119.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Ed. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pehlivan, H. (2014). Oyun ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pişgin-Çivik, S., Ünüvar, P. & Soylu, B. (2015). Pre-school education teacher’s opinion about the İmplementation of 2013 pre-school education program. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 174, 693–698.
  • Sağır, M. & Arslan, Z. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada karşılaştıkları sorunların düzeyi. Scientific Educational Studies, 1(1), 64-84.
  • Senemoğlu, N. (2020). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Spencer, R. A., Joshi, N., Branje, K., McIsaac, J. L. D., Cawley, J., Rehman, L., … & Stone, M. (2019). Educator perceptions on the benefits and challenges of loose parts play in the outdoor environments of childcare centres. AIMS Public Health, 6(4), 461–476. doi: 10.3934/publichealth.2019.4.461
  • Şirin, Ş. (2020). Bahçede uygulanan okul öncesi eğitim etkinliklerinin çocukların problem davranışlarına ve sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://acikerisim.karabuk.edu.tr: 8080/xmlui/handle/123456789/829 adresinden erişilmiştir.
  • Kavak, Ş. & Coşkun, H. (2016). Erken çocukluk eğitiminde eğitici materyal geliştirmenin önemi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 11-23.
  • Tepebağ, D. & Aktaş-Arnas, Y. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul bahçesini eğitsel amaçlı kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 50-67.
  • Toran, M. (2020). MEB 2013 okul öncesi eğitim programı: planlama, uygulama ve değerlendirme. M. Toran (Ed.), Okul öncesi eğitimde program temel bileşenler ve uygulamalar içinde (s. 33-21). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tucker, K. (2002). Open the doors and give maths some fresh air. Early Years Educator, 3(11), 14–17. doi: 10.12968/eyed.2002.3.11.15056
  • Tutkun, C., Aydın-Kılıç, Z. N., Balcı, A. & Kök, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 469–487. doi: 10.26466/opus.571498
  • Ulutaş, B. (2021). Doküman analizi. F. N. Seggie & Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma: yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde (s. 279-297). Ankara: Anı Yayınları.
  • Waite, S. (2009). Outdoor learning for children aged 2–11: Perceived barriers, potential solutions. Fourth International Outdoor Education Research Conference’da sunulmuş bildiri. La Trobe University, Beechworth, Victoria, Australia
  • Waite, S. (2010). Losing our way? The downward path for outdoor learning for children aged 2–11 years. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 10(2), 111–126.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Ankara: Seçkin.
  • Zamani, Z. (2017). Young children’s preferences: What stimulates children’s cognitive play in outdoor preschools? Journal of Early Childhood Research, 15(3), 256–274. doi: 10.1177/1476718X15616831
  • Zembat, R., Tosun, D., Çalış, N. B. & Yılmaz, H. (2020). Okul öncesi eğitimde doğal ve artık materyallerin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 19-32.

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Dışı Etkinlikler Kapsamındaki Bilişsel Gelişim İnançları

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 2, 1037 - 1059, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.904527

Öz

Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf dışı etkinlikler kapsamındaki bilişsel gelişim inançlarını incelemeyi amaçlayan bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Konya ilinde görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Konya ili merkez ilçelerinde çalışmakta olan 35 okul öncesi öğretmeni basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği veri toplama aracı olarak kullanılmış ve gönüllülük esasına dayalı olarak çalışmaya katılmış olan öğretmenlerden 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde örgün eğitim yapabildikleri döneme ait günlük planları istenerek doküman incelemesinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, bilişsel gelişim ve sınıf dışı etkinlik algısı, sınıf dışı uygulamalar ve okul öncesi eğitim programı, planlama yaklaşımları ve uygulamaya yönelik engeller olmak üzere dört temel başlık ön plana çıkmıştır.

Kaynakça

  • Adams, S. & Savahl, S. (2017). Children’s discourses of natural spaces: considerations for children’s subjective well-being. Child Indicators Research, 10, 423-446. doi: 10.1007/s12187-016-93742
  • Agostini, F., Minelli, M. & Mandolesi, R. (2018). Outdoor education in Italian kindergartens: How teachers perceive child developmental trajectories. Frontiers in Psychology, 9, 1–12. doi: 10.3389/fpsyg.2018.01911
  • Akar, H. (2019). Durum çalışması. A. Saban & A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-176). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akın-Mart, Ö. & Kartal, S. (2021). Türkiye’deki eğitim harcamalarının değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 8(1), 37- 53.
  • Arabacı, N. & Çıtak, Ş. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocukların “‘oyun’” ve “‘açık alan (bahçe)’” etkinlikleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi ve örnek bir bahçe düzenleme çalışması. Mediterranean Journal of Educational Research, 11(21), 28-43.
  • Arkan, A. & Öztürk, N. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu’nda erken çocukluk eğitimi. https://setav.org/assets/uploads/2018/11/218-2023-3.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Alat, Z., Akgümüş, Ö. & Cavalı, D. (2012). Okul öncesi eğitimde açık hava etkinliklerine yönelik öğretmen görüş ve uygulamaları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 47-62.
  • Bilton, H. (2010). Outdoor learning in the early years: Management and innovation (3. b.). London: Routledge.
  • Brock, A., Dodds, S., Jarvis, P. & Olusoga, Y. (2009). Perspectives on play: learning for life. Essex: Routledge.
  • Burkut, E. B. (Mayıs, 2018). Bilim merkezlerinin mekansal tasarım-kullanım bağlamında incelenmesi: Konya bilim merkezi örneği. Uluslararası Yeşil Başkentler Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Konya.
  • Civelek, P. & Özyılmaz-Akamca, G. (2017). Açık alan etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine ait kazanımlarının gelişimine etkisi. Turkish Studies, 12(18), 173-194.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2. b.). London: SAGE.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel araştırmacılar için 30 temel beceri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelik, A. (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarında açık alan kullanımı: Kocaeli Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 43(1), 79-88.
  • Dillon, J. (2010). Beyond barriers to learning outside the classroom in natural environments. Reading: Natural England.
  • Erbil-Kaya, Ö. M. (2019). Okul öncesi eğitimde planlama. A. Yıldırım (Ed.), Okul öncesi eğitim programları içinde (s. 96-129). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk-Kara, G. (2018). Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel ve eğitsel ortam. G. Haktanır (Ed.), Erken çocukluk eğitimine giriş içinde (s. 223-258). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Egemen, A., Yılmaz, Ö. & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2), 39-42.
  • Gabriel, N. (2010). Adults’ concepts of childhood. R. Parker-Rees, C. Leeson, J. Savage & J. Willan (Ed.), Early childhood studies: An introduction to the study of children’s worlds and children’s lives (3. b.) içinde (s. 137–151). Exeter: Learning Matters.
  • Güler, T. (2010). Çevre eğitimi. B. Akman, G. Uyanık-Balat & T. Güler (Ed.), Okul öncesi dönemde fen eğitimi içinde (s. 181-201). Ankara: Pegem.
  • Graham, G. (1987). Motor skill acquisition-An essential goal of physical education programs. Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 58, 44-48.
  • Henderson, T. Z. & Atencio, D. J. (2007). Integration of play, learning, and experience: What museums afford young visitors. Early Childhood Education Journal, 35(3), 245–251. doi: 10.1007/s10643-007-0208-1
  • Herrington, S. & Studtmann, K. (1998). Landscape interventions: New directions for the design of children’s outdoor play environments. Landscape and Urban Planning, 42, 191-205.
  • Kaçan, M. O., Halmatov, M. & Kartaltepe, O. (2017). Okul öncesi eğitim kurumları bahçelerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 1(1), 60-70.
  • Kandır, A., Yurt, Ö. & Cevher-Kalburan, N. (2012). Comparison of teachers and teacher candidates in terms of their environmental attitudes. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(1), 323–327.
  • Kangas, M., Vuojarvi, H. & Siklander, P. (2018). Hiking in the wilderness: Interplay between teachers’ and students’ agencies in outdoor learning. Education in the North, 25(3), 7–31.
  • Karaca, N. H., Şenol, F. B., Akyol, T. & Can-Yaşar, M. (2018). Anasınıfına devam eden çocuklar için bir müze gezisi örneği. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2(2), 13-25.
  • Karadoğan, S. (2016). Eğitimde sınıf-okul dışı öğrenme uygulamaları ve yaşanan sorunlar. R. Aksu (Ed.), Türkiye'de eğitim sorunlarına yönelik akademik değerlendirmeler-I içinde (s. 47-84). Maya Akademi Yayıncılık.
  • Kızıltaş, E. & Sak, R. (2016). Okul öncesi eğitimde alan gezisi etkinlikleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 536-554.
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. & Kök, M. (2007). Çocuğun gelişim sürecinde eğitsel bir etkinlik olarak oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 324-342.
  • Köksal, O., Balaban-Dağal, A. & Duman, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 46, 379–394.
  • Mart, M. (2018). A comparison of english and turkish early years/kindergarten teachers’ understandings of and practices in outdoor activities. (PhD Thesis). https://pearl.plymouth.ac.uk/bitstream/ handle/10026.1/11563/2018Mart10485021Phd_full.pdf?sequence=1&isAllowed=y sayfasından erişilmiştir.
  • Mart, M. (2020). Preschool teachers’ evaluation of the current preschool education programme. OPUS–International Journal of Society Researches, 15(23), 1649–1667. doi: 10.26466/opus.650624
  • Mart, M., Alisinanoğlu, F. & Kesicioğlu, O. S. (2015). An investigation of preschool teachers use of school gardens in Turkey. The Journal of International Social Research, 8(38), 721–727. doi: 10.17719/jisr.20153813683
  • Mart, M. & Bilton, H. (2014). A comparison of the perceptions of English and Turkish early years/kindergarten teachers to outdoor learning. The Black Sea Journal of Social Sciences, 6(10), 289–308. http://sbe.giresun.edu.tr/fileadmin/user_upload/SBE_Dergisi/KSBD DERGi-10. SAYi-KAPAKDAHiL.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Mart, M. & Campbell-Barr, V. (2021). Professional development opportunities for early years teachers using social media: the case of England and Turkey. Education 3-13, 49(4), 1–16. doi: 10.1080/03004279.2020.1734041
  • MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı (Preschool Education Programme). http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • OECD. (2021). Education at a glance 2021: OECD indicators. Paris: OECD Publishing. doi: 10.1787/b35a14e5-en
  • Ok, Z. (2018). Konya bilim merkezinde gerçekleştirilen atölye çalışmalarının ilkokul ve ortaokul öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://acikerisim.erbakan.edu.tr/xmlui/ handle/20.500.12452/3686 adresinden erişilmiştir.
  • Özkubat, S. (2013). Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 58-66.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C. & Yılmaz-Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313–331.
  • Özyürek, A. (2019). Yakın geçmişte çocukların oynadıkları oyun ve oyuncaklar. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(37), 105-119.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Ed. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pehlivan, H. (2014). Oyun ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pişgin-Çivik, S., Ünüvar, P. & Soylu, B. (2015). Pre-school education teacher’s opinion about the İmplementation of 2013 pre-school education program. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 174, 693–698.
  • Sağır, M. & Arslan, Z. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada karşılaştıkları sorunların düzeyi. Scientific Educational Studies, 1(1), 64-84.
  • Senemoğlu, N. (2020). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Spencer, R. A., Joshi, N., Branje, K., McIsaac, J. L. D., Cawley, J., Rehman, L., … & Stone, M. (2019). Educator perceptions on the benefits and challenges of loose parts play in the outdoor environments of childcare centres. AIMS Public Health, 6(4), 461–476. doi: 10.3934/publichealth.2019.4.461
  • Şirin, Ş. (2020). Bahçede uygulanan okul öncesi eğitim etkinliklerinin çocukların problem davranışlarına ve sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://acikerisim.karabuk.edu.tr: 8080/xmlui/handle/123456789/829 adresinden erişilmiştir.
  • Kavak, Ş. & Coşkun, H. (2016). Erken çocukluk eğitiminde eğitici materyal geliştirmenin önemi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 11-23.
  • Tepebağ, D. & Aktaş-Arnas, Y. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul bahçesini eğitsel amaçlı kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 50-67.
  • Toran, M. (2020). MEB 2013 okul öncesi eğitim programı: planlama, uygulama ve değerlendirme. M. Toran (Ed.), Okul öncesi eğitimde program temel bileşenler ve uygulamalar içinde (s. 33-21). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tucker, K. (2002). Open the doors and give maths some fresh air. Early Years Educator, 3(11), 14–17. doi: 10.12968/eyed.2002.3.11.15056
  • Tutkun, C., Aydın-Kılıç, Z. N., Balcı, A. & Kök, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 469–487. doi: 10.26466/opus.571498
  • Ulutaş, B. (2021). Doküman analizi. F. N. Seggie & Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma: yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde (s. 279-297). Ankara: Anı Yayınları.
  • Waite, S. (2009). Outdoor learning for children aged 2–11: Perceived barriers, potential solutions. Fourth International Outdoor Education Research Conference’da sunulmuş bildiri. La Trobe University, Beechworth, Victoria, Australia
  • Waite, S. (2010). Losing our way? The downward path for outdoor learning for children aged 2–11 years. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 10(2), 111–126.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Ankara: Seçkin.
  • Zamani, Z. (2017). Young children’s preferences: What stimulates children’s cognitive play in outdoor preschools? Journal of Early Childhood Research, 15(3), 256–274. doi: 10.1177/1476718X15616831
  • Zembat, R., Tosun, D., Çalış, N. B. & Yılmaz, H. (2020). Okul öncesi eğitimde doğal ve artık materyallerin kullanımına yönelik öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 19-32.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Mart 0000-0001-5055-9951

Emel Arslan 0000-0002-1294-0855

Merve Temel 0000-0002-7545-4010

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 29 Mart 2021
Kabul Tarihi 10 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mart, M., Arslan, E., & Temel, M. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Dışı Etkinlikler Kapsamındaki Bilişsel Gelişim İnançları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1037-1059. https://doi.org/10.37217/tebd.904527

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı