Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Experiences of Secondary School Students in Admiring Music Bands with Far Eastern Origin

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 745 - 767, 30.04.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1373514

Öz

The main aim of this study is to explore the emotions evoked in secondary school students influenced by East Asian-origin Korean Pop music, their sources of interest in these music groups, and the impact on their daily lives based on student perspectives. Additionally, the study thoroughly evaluates whether admiration for this music genre and the idols within these music groups leads to any disruption in students' embrace of Turkish culture. Phenomenology, a qualitative research design, was utilized in the study. The study group comprised 24 students selected through purposive sampling from middle schools in the central district of Artvin. Data collection utilized a semi-structured interview form, while content analysis was employed for data analysis. The research findings indicate that the students' interest in the K-Pop music genre and groups is more influenced by their close circle of friends. Students express various views regarding how K-Pop music makes them feel energetic and happy. Moreover, students argue that their admiration for K-Pop groups leads to them being ostracized by their male peers. Nonetheless, students believe that the musical products presented by K-Pop groups do not contribute to any cultural degradation.

Kaynakça

  • Arıcı, H. Y. & Çetin, H. (2022). K-Pop'un ergenlerde dini değerlere etkileri. Tasavvur: Tekidağ İlahiyat Dergisi, 8(1), 561-598. https://doi.org/10.47424/tasavvur.1090786
  • Albayrak, H. (2017, Haziran 21). Kore Dizileri, K-Pop ve Güney Kore Müslümanları. Karar: https://www.karar.com/yazarlar/hakan-albayrak/kore-dizileri-k-pop-ve-guney-kore muslumanlari-3497 sayfasından erişilmiştir.
  • Binark, M. (2019). Kültürel diplomasi ve Kore dalgası “Hallyu”: Güney Kore’de sinema endüstrisi, K- dramalar ve K-pop. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 35(3), 386-390. https://doi.org/10.17829/turcom.749213
  • Coşkun, K. (2021). Dijital öncesizlik tecrübenin sonu: Çocuklarımızı algoritmalar şekillendiriyor? Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2014). Araştırma tasarımı (E. Karadağ, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Ercan, S. (2020). Ülkem adına bir kez daha umutlandım. https://twitter.com/saidercan/status/ 1273340208000520199 sayfasından erişilmiştir.
  • Fırat, D. (2017). Küresel yönde ters akış: Asya’dan doğan alternatif bir popüler kültür. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2(3), 67-74. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/317385 sayfasından erişilmiştir.
  • Keskin, A. (2021). Güney Kore müzik diplomasisi aracı olarak K-Pop ve BTS grubu örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 22(49), 196-220. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobbiad/issue/ 67635/937415 sayfasından erişilmiştir.
  • Keskin, A. & Binark, M. (2021). Türkiye’de K-Pop karşıtı söylem ve K-Pop hayranlarının taktiksel mücadelesi. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 8(1), 144-167. https://doi.org/10.17572/mj2021.1.144167
  • Kılıçarslan, İ. (2019, Ocak 12). K-Pop, BTS, Army ve Z kuşağının halleri. Yenişafak: https://www.yenisafak.com/yazarlar/ismail-kilicarslan/k-pop-bts-army-ve-z-kusaginin-halleri-2049263 sayfasından erişilmiştir.
  • Macit, M. (2018). Kore dalgası: Küresel popüler kültür fenomeni HALLYU/Kore dizileri. İstanbul: Bir.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Nugroho, S. A. (2013). (Anti) K-pop, religious and nationalism. https://www.academia.edu/19547216/_ Anti_K_Pop_Religious_Norms_and_Nationalism sayfasından erişilmiştir.
  • Paksoy, M. (2019, Şubat 02). K-Pop’ta mesele sadece müzik değil. Anadolu Ajansı: http://www.aa.com.tr/tr/yasam/k-popta-mesele-sadece-muzik-degil/1402068 sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tülüce, H. A. (2022). Bireysellik ve toplumsallık bağlamında modern bireyin anlam arayışı. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(3), 305-312. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2283517 sayfasından erişilmiştir.
  • van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu (Ö. Sakin, Çev.). İstanbul: Kafka Yayınevi.
  • Wikipedia. (2022). Youtube’da en çok dinlenen K-Pop şarkıları. https://tr.wikipedia.org/wiki/Youtube%27 da_en_%C3%A7ok_izlenen_Kpop_%C5%9Fark%C4%B1lar%C4%B1 sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ortaokul Öğrencilerinin Uzak Doğu Kökenli Müzik Gruplarına Hayranlık Duymalarında Geçirmiş Oldukları Yaşantılar

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 745 - 767, 30.04.2024
https://doi.org/10.37217/tebd.1373514

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, Uzak Doğu kökenli Kore Pop müziğinin üzerinde etkili olduğu ortaokul öğrencilerine ne tür duygular hissettirdiğini, bu müzik gruplarına olan ilgilerinin kaynaklarını ve günlük yaşamda hangi sonuçları ortaya çıkardığına dair öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Ayrıca bu müzik tarzına ve gençlerce idol olarak görülen bu müzik grubu üyelerine duyulan hayranlık hislerinin öğrencilerin Türk kültürünü benimsemelerine ilişkin görüşlerinde herhangi bir tahribata yol açıp açmadığı etraflıca değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Artvin merkez ilçesindeki ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler arasından kasıtlı örnekleme yöntemiyle seçilmiş 24 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada elde edilen verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu, verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çalışma grubundaki öğrencilerin K-Pop müzik tarzına ve gruplarına ilgi duymalarında yakın arkadaş çevresinin daha etkili olduğu görülmektedir. Öğrenciler, K-Pop müziğinin kendilerini enerjik ve mutlu hissettirdiğine yönelik çeşitli görüşler ifade etmektedirler. Çalışma grubundaki öğrenciler K-Pop gruplarına hayranlık duymaları sebebiyle erkek akranları tarafından yadırgandıklarını da ileri sürmektedirler. Buna karşılık öğrenciler, K-Pop gruplarının ortaya koydukları müzik ürünlerinin herhangi bir kültürel yozlaşmaya neden olmadığını düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Arıcı, H. Y. & Çetin, H. (2022). K-Pop'un ergenlerde dini değerlere etkileri. Tasavvur: Tekidağ İlahiyat Dergisi, 8(1), 561-598. https://doi.org/10.47424/tasavvur.1090786
  • Albayrak, H. (2017, Haziran 21). Kore Dizileri, K-Pop ve Güney Kore Müslümanları. Karar: https://www.karar.com/yazarlar/hakan-albayrak/kore-dizileri-k-pop-ve-guney-kore muslumanlari-3497 sayfasından erişilmiştir.
  • Binark, M. (2019). Kültürel diplomasi ve Kore dalgası “Hallyu”: Güney Kore’de sinema endüstrisi, K- dramalar ve K-pop. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 35(3), 386-390. https://doi.org/10.17829/turcom.749213
  • Coşkun, K. (2021). Dijital öncesizlik tecrübenin sonu: Çocuklarımızı algoritmalar şekillendiriyor? Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2014). Araştırma tasarımı (E. Karadağ, Çev.). Ankara: Nobel.
  • Ercan, S. (2020). Ülkem adına bir kez daha umutlandım. https://twitter.com/saidercan/status/ 1273340208000520199 sayfasından erişilmiştir.
  • Fırat, D. (2017). Küresel yönde ters akış: Asya’dan doğan alternatif bir popüler kültür. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2(3), 67-74. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/317385 sayfasından erişilmiştir.
  • Keskin, A. (2021). Güney Kore müzik diplomasisi aracı olarak K-Pop ve BTS grubu örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 22(49), 196-220. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobbiad/issue/ 67635/937415 sayfasından erişilmiştir.
  • Keskin, A. & Binark, M. (2021). Türkiye’de K-Pop karşıtı söylem ve K-Pop hayranlarının taktiksel mücadelesi. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 8(1), 144-167. https://doi.org/10.17572/mj2021.1.144167
  • Kılıçarslan, İ. (2019, Ocak 12). K-Pop, BTS, Army ve Z kuşağının halleri. Yenişafak: https://www.yenisafak.com/yazarlar/ismail-kilicarslan/k-pop-bts-army-ve-z-kusaginin-halleri-2049263 sayfasından erişilmiştir.
  • Macit, M. (2018). Kore dalgası: Küresel popüler kültür fenomeni HALLYU/Kore dizileri. İstanbul: Bir.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Nugroho, S. A. (2013). (Anti) K-pop, religious and nationalism. https://www.academia.edu/19547216/_ Anti_K_Pop_Religious_Norms_and_Nationalism sayfasından erişilmiştir.
  • Paksoy, M. (2019, Şubat 02). K-Pop’ta mesele sadece müzik değil. Anadolu Ajansı: http://www.aa.com.tr/tr/yasam/k-popta-mesele-sadece-muzik-degil/1402068 sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tülüce, H. A. (2022). Bireysellik ve toplumsallık bağlamında modern bireyin anlam arayışı. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(3), 305-312. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2283517 sayfasından erişilmiştir.
  • van Dijk, J. (2016). Ağ toplumu (Ö. Sakin, Çev.). İstanbul: Kafka Yayınevi.
  • Wikipedia. (2022). Youtube’da en çok dinlenen K-Pop şarkıları. https://tr.wikipedia.org/wiki/Youtube%27 da_en_%C3%A7ok_izlenen_Kpop_%C5%9Fark%C4%B1lar%C4%B1 sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Okan 0000-0002-8382-689X

Cihan Kara 0000-0002-8230-810X

Erken Görünüm Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2023
Kabul Tarihi 19 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Okan, S., & Kara, C. (2024). Ortaokul Öğrencilerinin Uzak Doğu Kökenli Müzik Gruplarına Hayranlık Duymalarında Geçirmiş Oldukları Yaşantılar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(1), 745-767. https://doi.org/10.37217/tebd.1373514

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı