Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde tek başınalığın nasıl deneyimlendiği, tek başınalık sürecinde neler yapıldığı, tek başınalığın sonuçlarının ve etkilerinin neler olabileceğinin ortaya konmasıdır. Çalışma nitel yöntem ile yürütülmüştür. Çalışmada katılımcıların öznel deneyimlerine odaklanılması nedeniyle fenomenolojik desenden yararlanılmıştır. Katılımcılar İstanbul ilinde eğitimlerine devam eden 12 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrenciler amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitleme ve kartopu örnekleme ile çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Görüşmeler 2023 yılının bahar aylarında yüz yüze yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tematik analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda dört temaya ulaşılmıştır; belirleyiciler, içsel motivasyon, aktiviteler ve sonuçlar. Araştırma sonucunda tek başınalık modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen modele göre üniversite öğrencilerinin tek başınalık deneyimini belirleyen bazı koşulların olabileceği, bu koşulların tek başınalık motivasyonunu ve tek başınayken yapılacak aktiviteyi etkileyebileceği, yapılan aktivitelerle birlikte tek başınalık deneyiminin olumlu, olumsuz ve sosyal bazı etkilerinin olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlar alanyazın bağlamında tartışılarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Tek başınalık Tek başına zaman geçirme Üniversite öğrencileri Yalnızlık
The purpose of this study is to reveal how solitude is experienced by university students, what is done, and what its results and effects may be. The study was conducted using a qualitative method. The phenomenological design was used in the study because of focusing individual experiences of the participants. The participants consisted of 12 university students continuing their education in İstanbul. The students were included in the study with maximum variation and snowball sampling from purposeful sampling methods. The research data were collected using a semi-structured interview form through face-to-face interviews in the spring of 2023. Thematic analysis was used to analyze the data. As a result of the research, four themes were reached: determinants, intrinsic motivation, activities and consequences. A solitude model was developed as a result of the research. According to the model, it was concluded that there may be some conditions that determine the solitude experience of university students. These conditions may affect the motivation for solitude and the activity to be done, and the solitude experience may have some positive, negative and social effects together with the activities done. The results obtained in the study were discussed in the context of the literature, and some suggestions were made
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |