Bu derleme çalışması disiplinler arası öğretim modelinden esinlenerek etkili ve kaliteli fen bilimleri öğretimi gerçekleştirmek için bilim ve sanat entegrasyonu tasarımını sağlamak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda müzik alanında eğitici şarkıların dinlenebilir ve ezberlenebilir özelliklerinden, görsel sanatlar alanında ise asambalaj, heykel, rölyef, origami, poster ve ebru sanatlarının yaratıcılık ve ürün ortaya koyma becerilerine katkılarından yararlanılarak, öğrenenlerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerinin olumlu etkilendiği görülmektedir. Sanat ve bilim bağlantısı ile somutu ölçeklendirerek, soyutu somutlaştırarak ve karmaşıklığı basite indirgeyerek “sanat, fen, tasarım ve ürün” dörtlüsü döngüsel biçimde aktifleştirilebilmektedir. Müzik alanında yapılabilecek etkinliklere fen bilimleriyle ilgili farklı şarkılar ile öğrencilerin kendilerinin yazmış ve beslemiş olduğu şarkıları; görsel sanatlar alanına ise yakma sanatını, kolaj, çizim ve biçim çalışmaların ve seyreltik asitle metale işleme tekniğini eklemek mümkündür.
Inspired by the interdisciplinary teaching model, this review study was conducted to provide the design of science and art integration in order to realise effective and high quality science teaching. Document analysis method, one of the qualitative research approaches, was used in the study. In line with the information obtained, it was seen that the cognitive, affective and psychomotor skills of the learners were positively affected by making use of the listenable and memorisable features of educational songs in the field of music, and the contributions of assemblage, sculpture, relief, origami, poster and marbling arts to creativity and product creation skills in the fields of visual arts. With the connection between art and science, the quartet of “art, science, design, and product” can be activated in a cyclical way by scaling the concrete, concretising the abstract, and simplifying the complexity. It is possible to add different songs related to science and songs written and composed by the students themselves to the activities that can be done in the field of music while it is possible to add the art of burning, collage, drawing and shape studies, and metal processing technique with dilute acid in the field of visual arts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1 |