Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrimiçi Sanal Hasta Simülasyon Yöntemiyle Yapılan Acil Hasta Yönetimi Eğitiminin Anlamlı Öğrenme Üzerinden Değerlendirilmesi

Yıl 2024, , 93 - 104, 31.08.2024
https://doi.org/10.25282/ted.1471299

Öz

Amaç: Çevrimiçi sanal hasta simülatörü kullanılarak yürütülen acil hasta yönetimi eğitiminin anlamlı öğrenme yönünden etkinliğini değerlendirmek

Yöntem: Acıbadem Üniversitesi Acil ve İlk Yardım Bölümü öğrencilerinin katıldığı müfredatın bir parçası olan acil hasta yönetimi ile ilgili vaka bazlı eğitimler 2019-2020 yıllarında bir eğitimci rehberliğinde Sanal Hasta Simülatörü (VP) kullanılarak on-line olarak gerçekleştirildi. Eğitim FTL(fasilitasyon ,eğitim,öğrenme) modeline uygun olarak tasarlandı. Eğitim öncesi ve sonrası anket yoluyla öğrencilerin anlamlı öğrenme yönünden sanal hasta eğitimi hakkındaki görüşleri değerlendirildi. Keskitalo'nun anlamlı öğrenmeye yönelik geliştirdiği beklenti ve deneyimlerin değerlendirmesini içeren anket kullanıldı.38 öğrenciden yanıt alınabildi. Veriler tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edildi. Öğrencilerin beklentileri ve deneyimleri arasındaki farkları karşılaştırmak için eşleştirilmiş örnekler t testi kullanıldı.

Bulgular: Ankette yedi başlık üzerinden anlamlı öğrenme değerlendirildi. Somut deneyim, üst-biliş, bireysellik ve yeterliliğe dayalı özellikleri içeren anlamlı öğrenme deneyimlerinin beklentilerinin çok üstünde çıktığı (p<0,05) ancak anlamlı öğrenmenin duygusal ve sosyo-yapılandırmacı boyutlarının beklentileri karşıladığı ama deneyimler sonrası anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.

Sonuç: Acil hasta yönetimi eğitimlerinde sanal hasta kullanımı etkin bulunmuştur. Ancak yapılandırılmış çevrimiçi sanal hasta simülasyon eğitimlerinin müfredata entegrasyon sürecinde, özellikle anlamlı öğrenmenin duygusal ve sosyo-yapılandırmacı yönlerine odaklanan daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç duyulduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1. Hodges CB, Fowler DJ. The COVID-19 crisis and faculty members in higher education: from emergency remote teaching to better teaching through reflection. Int J Multidiscip Perspect Higher Educ. 2020;5(1):118-122. https://doi.org/10.32674/jimphe.v5i1.2507.
  • 2. Toraman Ç, Aktan O. The relationship of academicians with technostress levels and job satisfaction in the COVID-19 Process. Int Online J Educ Teach (IOJET). 2022;9(4):1695-1726. Available from http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1353960.pdf
  • 3. Korkmaz G, Toraman Ç. Are we ready for the post-COVID-19 educational practice? An investigation into what educators think as to online learning. Int J Technol Educ Sci (IJTES). 2020;4(4):293-309. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.110

Evaluation of Online Virtual Patient Simulation Training for Managing Acute Patients with an Emphasis on Meaningful Learning

Yıl 2024, , 93 - 104, 31.08.2024
https://doi.org/10.25282/ted.1471299

Öz

Objective: To evaluate the meaningful learning aspect of emergency patient management training conducted using an on-line virtual patient simulator.

Methods: Case-based trainings which is a part of curriculum were conducted on-line using a Virtual Patient Simulator (VP) under the guidance of an educator in the years 2019-2020.The course was designed according to FTL(Fascilitation,training,learning) Model. The data in this study consisted of the survey results completed by 2nd year Emergency and First Aid Department students of Acibadem University (n:38/54) before and after the training sessions. The survey used was Keskitalo’s survey .The data were analyzed by using descriptive statistics. The paired-samples t-test was used to compare the differences between the students’ expectations and their experiences.
Results: The results obtained indicate that meaningful learning expectations, including concrete, metacognitive, individual and competency-based, characteristics were exceeded by the experiences (p<0.05). However, the experiential aspect of meaningful learning related to emotion, socio-constructive and intentional were fulfilled but not exceeded by the experiences.
Conclusions: The use of virtual patients in emergency patient management trainings has been found to be effective. The integration of structered on-line VP simulation trainings into the curriculum is thought to require more extensive research especially focusing on emotional and socio- constructive aspects of meaningful learning.

Kaynakça

  • 1. Hodges CB, Fowler DJ. The COVID-19 crisis and faculty members in higher education: from emergency remote teaching to better teaching through reflection. Int J Multidiscip Perspect Higher Educ. 2020;5(1):118-122. https://doi.org/10.32674/jimphe.v5i1.2507.
  • 2. Toraman Ç, Aktan O. The relationship of academicians with technostress levels and job satisfaction in the COVID-19 Process. Int Online J Educ Teach (IOJET). 2022;9(4):1695-1726. Available from http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1353960.pdf
  • 3. Korkmaz G, Toraman Ç. Are we ready for the post-COVID-19 educational practice? An investigation into what educators think as to online learning. Int J Technol Educ Sci (IJTES). 2020;4(4):293-309. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.110
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Tıp Eğitimi
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Dilek Kitapçıoğlu 0000-0002-0537-0479

Feray Guven 0000-0002-5196-0111

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 20 Nisan 2024
Kabul Tarihi 5 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

Vancouver Kitapçıoğlu D, Guven F. Evaluation of Online Virtual Patient Simulation Training for Managing Acute Patients with an Emphasis on Meaningful Learning. TED. 2024;23(70):93-104.