Amaç:
Sosyal aktiviteler, gençlerin derslerdeki başarılarında ve çevreyle
ilişkilerinde büyük önem teşkil etmektedir. Özellikle sağlık sektöründe hasta
ile birebir iletişim kuracak geleceğin hekimleri için sosyal aktivitelerin
önemi yadsınamaz. Bu çalışma kapsamında tıp fakültesi birinci sınıf
öğrencilerinin sosyal aktivitelere katılma durumları değerlendirilmiştir.
Materyal
metod: Çalışma Mayıs
2016’da yürütülmüş kesitsel tipte bir araştırmadır. Birinci sınıf
öğrencilerinin tamamı çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada 17 sorudan oluşan
bir anket formu kullanılmıştır. Anketin amacı araştırmacılar tarafından
öğrencilere açıklanmış, onamları alınarak anketler öğrencilere dağıtılıp
toplanmıştır. İstatistik analizde ki-kare analizi kullanılmıştır. p<0.05
istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrenciler ellerine geçen paranın
yaklaşık %40’ını sosyal aktivitelere
ayırdıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %16.0’ı Kayseri’yi sosyal
olanaklar açısından çok iyi/ iyi olarak, %47.6’sı orta olarak, %36.4’ü kötü/çok
kötü olarak değerlendirmiştir. Öğrencin %52.4’ü tıp fakültesinde okuyor olmanın
sosyal aktivitelere katılımlarını etkilemediğini belirtmiştir. Öğrencilerin
%72.9’u günlük ortalama boş zamanlarının iki saatten fazla olduğunu
söylemiştir. Öğrencilerin en çok katıldıkları sosyal aktivite arkadaşlarıyla
birlikte (kafe, çay bahçesi vs) zaman geçirmektir.
Sonuç:
Öğrencilerimizin büyük bir kısmının amaçlı ve aktif sosyal aktivitelere
katılımı zayıftır.
Aim: Social activities are of great importance in young people’s academic achievements and in relation with the environment. The importance of social activities for physicians who will communicate with the patient personally can’t be denied. In this study, participation of first year medical students in social activities was evaluated.
Material method: This is a cross-sectional survey conducted in May 2016. All first year students were included. A structured questionnaire was used in the study. The purpose of the questionnaire was explained, their consent was taken and the questionnaires were distributed and collected. Chi-square was used for statistical analysis. In the study p <0.05 was considered statistically significant.
Results: Students stated that they allocate the 40% of their money to social activities. Kayseri is rated as very good/good in terms of social possibilities by 16.0%, rated as moderate by 47.6% and rated as bad/very bad by 36.4% of the students. 52.4% of the students stated that being in medical faculty did not affect their participation in social activities. 72.9% of the students said that their daily average leisure time was more than two hours. The most common social activity among students was spending time with their friends (coffee shop, tea garden etc.).
Conclusion: A large part of our students are poorly engaged in purposeful and active social activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |