Dünyada 1950’lerden itibaren başlayan
tıp eğitiminde entegre eğitim sistemleri , ülkemizde 1960'lı yıllardan itibaren
giderek artan sayıda fakültede uygulanmaya başlamıştır. Tıp eğitim
programlarındaki entegrasyon tıp fakülteleri tarafından uygulanmakta olsa da
gerçek anlamda entegrasyonun
gerçekleştirildiği konusunda belirgin farklılıklar ve sorunlar da
bulunmaktadır. Klinik staj
eğitimlerindeki entegrasyon ise oldukça
farklı özellikler içermektedir, yatay dikey entegrasyon açısından taska dayalı
öğrenme yöntemleri ile entegrasyon
sağlanabildiği gibi disiplinler
arası entegrasyon uygulamaları da vardır. Entegrasyonun eğitim içeriği ve eğitimin verilme yöntemleri açısından
yapılanmasının yanı sıra ölçme değerlendirmesi de ayrı önem taşımaktadır.
Bu makaledeki amaç ACU Tıp Fakültesi 5. Sınıf Ortopedi/FTR stajının
TEAD ile ortak bir çalışma sonucu
gerçekleştirdiği program geliştirme
çalışmalarını tartışmaya açmak ve TEAD
katkısı ile gelişen bir klinik eğitim
programı geliştirme aşamalarını ortaya koymaktır.
Süreçlerin yürütülmesinde öğretim
üyelerinin bireysel motivasyonlarının varlığı başarıyı sağlayan önemli
faktörlerden biridir. Klinik dönemde görev yapan öğretim üyelerinin hizmet iş
yükleri nedeni ile karşılaşmış oldukları
zorluklara rağmen birlikte çalışarak tıp eğitimine katkı sağlayan süreçler geliştirme konusunda istekli ve
başarılı olacakları durumlar geliştirebildikleri bu çalışma süreci ile görülmüştür. TEAD’lar klinik dönemdeki bu
multidisipliner çalışmalarda danışman
rolünü etkin olarak
sürdürmelidir.
Klinikte eğitim multidisipliner çalışma pluiridisipliner entegrasyon TEAD danışmanlığı
Introduction
Integrated education systems in medical education, which started in the world since the 1950s, have been applied in an increasing number of faculties since the 1960s in our country. Although the integration of medical education programs is implemented by medical schools, there are also significant differences and problems regarding the realization of integration. horizontal and vertical integration in clinical trainings has quite different and difficult features regarding both content and context. In addition, assessment has also of particular importance while structuring integration.
Aim
The aim of this article is to discuss the program development studies of the 5th grade Orthopedics / PTR clerkship of Acıbadem Universtity School of Medicine as a result of a joint study with Department of Medical Education (DME) and to reveal the stages of developing a clinical training program with the contribution of DME.
Conclusion
The existence of individual motivations of the faculty members is one of the important factors in the success of the process. It was seen that, despite the difficulties faced by the service workloads of the faculty members working in the clinical period, they were able to work together and develop situations in which they would be successful and willing to develop processes that contribute to medical education. DMEs should effectively act as consultants in these multidisciplinary studies in the clinical period.
Clinical education multidisciplinary work plurydisipliner integration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |