Giriş: Hem depresyonun özelliklerini hem de kaygıyı içeren umutsuzluğu, çevresel stresin tetiklediği düşünülmektedir. Umutsuzluk durumunda duygu bozuklukları, çaresizlik ve problemleri çözmede yetersizlikler ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin umutsuzluk düzeylerini belirlemek, cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre umutsuzluk düzeylerinde farklılık olup olmadığını tespit etmek için yapılmıştır.
Yöntem: Bu çalışmaya 60` ı (%48,4) erkek olmak üzere toplam 124 son sınıf öğrencisi alınmıştır. Beck’in Umutsuzluk Ölçek Puanı kullanılarak öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri ve umutsuzluğun üç ana yönü olarak, gelecekle ilgili duygu ve beklenti, motivasyon kaybı ve gelecekle ilgili umut durumları değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin Beck’in Umutsuzluk Ölçek Puanı ortalamaları 6,29 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin %30,6’sında umutsuzluğun olmadığı, %48,4’ünde hafif umutsuzluk, %13,7’sinde orta seviyede umutsuzluk ve %7,3’ünde ileri derecede umutsuzluk bulunmuştur. Beck’in Umutsuzluk Ölçek Puanı ortalamaları açısından cinsiyet ve yaş grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Tıp fakültesini insanlığa hizmet etmek için tercih eden öğrencilerde, bu amaçla tercih etmeyenlere göre Beck’in Umutsuzluk Ölçek Puanı ortalamaları anlamlı olarak daha düşük; iyi para kazanmak düşüncesi ile tercih edenlerde ve tıp fakültesini kendi isteği ile tercih etmeyenlerde Beck’in Umutsuzluk Ölçek Puanı ortalamaları anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. Fakülteyi başkasının yönlendirmesi (etki altında kalma) ile tercih edenlerde BUP ortalaması 15 puanın üzerinde (şiddetli umutsuzluk) bulunmuştur Öğrencilerin çoğunluğunun (%89) mesleki gelecek kaygısı taşımadıkları görülürken, gelecekte yeterli kazanç elde edememe kaygısı yaşayan öğrencilerde Beck’in Umutsuzluk Ölçek Puanı ortalamasının anlamlı olarak yüksek olduğu bulunmuştur.
Sonuç: Öğrencilerin genel olarak gelecek ile ilgili duygu ve beklentilerinin olumsuz olmadığı, motivasyon kaybının önemli sayılmayacak oranda az olduğu ve gelecek ile ilgili umutlarının ise oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir.
yok
yok
yok
Background: Hopelessness, which includes both the characteristics of depression and anxiety, is thought to be triggered by environmental stress. In case of hopelessness, emotional disorders, despair and inability to solve problems arise. This study was conducted to determine the level of hopelessness of the final year students in medical school and to determine whether there is a difference in the levels of hopelessness according to gender and age variables.
Methods: A total of 124 medical faculty last year students, 60 of them (48.4%) male, were included in this study. Using the Beck's Hopelessness Scale Score, the hopelessness levels of the students and the three major aspects of hopelessness, i.e. feelings and expectations about the future, loss of motivation and hopes about the future were evaluated.
Results: The mean Beck's Hopelessness Scale Score of the students was 6.29 . 30.6% of the students had no hopelessness, 48.4% had mild hopelessness, 13.7% had moderate hopelessness and 7.3% had severe hopelessness. No statistically significant difference was found between gender and age groups. For the students who preferred medical school to serve humanity, the mean Beck's Hopelessness Scale Score were significantly lower than those who did not prefer for this purpose; Beck's Hopelessness Scale Score means were found to be significantly higher for those who preferred to earn more money. While the majority of the students (89%) did not have any professional future concerns, it was found that the Beck's Hopelessness Scale Score mean was significantly higher in students who were concerned about not being able to earn enough in the future.
Conclusion: It was found that the students' feelings and expectations about the future were not negative, the loss of motivation was not significant and the hopes about the future were quite high.
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |