Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Medical Education During Covid-19 Pandemic: Kocaeli University Faculty of Medicine Experience

Yıl 2021, , 33 - 36, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.785101

Öz

COVID-19 outbreak has affected the educational processes in the Faculty of Medicine at Kocaeli University as in the world. The availability of online education infrastructure has played an important role in the continuation of education. The lectures were completed by using Zoom program. The internship period in which the most clinical practices are applied during the Medical education and the knowledge are transferred to real life practices were interrupted in pandemic. So, an intern module was prepared and applied, including several applications as the Covid-19 program, non-synchronized case discussions, virtual patient application, synchronized cardiology, public health, pediatrics courses and career days. During the process, Medical Education Department, commissions, and management took active role. The communication with the students was provided closely by written and verbal feedback. As a result of this experience, distance education is not acceptable to cover all the medical education; however, e-learning platforms can be used.

Kaynakça

  • Preeti Sandhu & Maisie de Wolf (2020) The impact of COVID-19 on the undergraduate medical curriculum, Medical Education Online. 25:1, 1764740, DOI:10.1080/10872981.2020.1764740
  • Gürpınar E, Bilişim Teknolojisi Destekli Uzaktan Eğitim Programları. Turkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics 2016;1(3)
  • Sayek İ,Tıp eğitiminin gelişimi ve değişimi:Tıp Eğitimcisinin El Kitabı 2016; 3(1)
  • Mıdık Ö,Tıp eğitiminde olgu yazımı ve kullanımı: Nobel medicus 2016; 36 (12)(3)

COVID-19 Pandemisinde Tıp Eğitimi: Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği

Yıl 2021, , 33 - 36, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.785101

Öz

COVID-19 salgını tüm dünyada olduğu gibi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesinde de eğitim süreçlerini etkilemiştir. Üniversitemizin uzaktan eğitim altyapısının kullanılabilir olması eğitiminin aksamamasında temel güvencemiz olarak rol almıştır. Fakültemizde dersler senkronize Zoom programı kullanılarak tamamlanmıştır. Tıp eğitimi boyunca en çok uygulamanın yapıldığı, bu döneme kadar edinilmiş tüm bilgi beceri ve tutumun gerçek yaşantıya transfer edildiği bir zaman dilimi olan intörnlük dönemi sekteye uğramış, bu süreçte uzaktan erişimle sürdürülecek bir takım uygulamaları ve dersleri barındıran, içeriğinde Covid-19 programı, asenkron olgu çalışmaları, çevrimiçi olgu tartışmaları, sanal hasta uygulaması, kardiyoloji, halk sağlığı ve pediyatri senkronize dersleri ile kariyer günleri bulunan intörn modülü uygulanmıştır. Tıp Eğitimi AD, eğitim komisyonları ve yönetim aktif rol almış yazılı ve sözlü geri bildirimler alınarak öğrencilerle iletişim yakından sağlanmıştır. Yaşanan bu tecrübe sonunda, uzaktan eğitimin dersleri destekleyen bir uygulama olmaktan çıkıp tıp eğitiminin tamamını içermesi kabul edilebilir olmasa da e-öğrenme platformlarının kullanılması artık çok daha kabul edilebilir ve olağandır.

Kaynakça

  • Preeti Sandhu & Maisie de Wolf (2020) The impact of COVID-19 on the undergraduate medical curriculum, Medical Education Online. 25:1, 1764740, DOI:10.1080/10872981.2020.1764740
  • Gürpınar E, Bilişim Teknolojisi Destekli Uzaktan Eğitim Programları. Turkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics 2016;1(3)
  • Sayek İ,Tıp eğitiminin gelişimi ve değişimi:Tıp Eğitimcisinin El Kitabı 2016; 3(1)
  • Mıdık Ö,Tıp eğitiminde olgu yazımı ve kullanımı: Nobel medicus 2016; 36 (12)(3)
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Program Tanıtımı
Yazarlar

Pınar Daylan Koçkaya 0000-0002-0116-8986

Devrim Dündar 0000-0003-2073-7168

Dilek Bayramgürler 0000-0001-6617-0019

Nihat Zafer Utkan Bu kişi benim 0000-0002-2133-3336

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

Vancouver Daylan Koçkaya P, Dündar D, Bayramgürler D, Utkan NZ. COVID-19 Pandemisinde Tıp Eğitimi: Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. TED. 2021;20(60-1):33-6.