Amaç: Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak kabul edilen Covid-19 tüm dünyada pek çok alanda etkisini göstermiştir. Covid-19’un ülkemizde de etkili olmaya başlamasıyla 16.03.2020 tarihinden itibaren üniversitelerde yüz yüze eğitime ara verilmiş ve ardından uzaktan eğitim kararı alınmıştır. Bu çalışmada, fakültemizde uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte öğrencilerimizin uzaktan eğitim süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi ve karşılaştıkları sorunların saptanması amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu araştırmaya, 2019-2020 bahar yarıyılında uzaktan eğitime devam eden Dönem I-V’e kayıtlı toplam 1246 öğrenciden, internet ortamında gönderilen anketi tam olarak dolduran 832 öğrenci dâhil edilmiştir. Öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri, sahip oldukları uzaktan eğitim alt yapı olanaklarına, üniversite ve fakülte bilgilendirmelerine, uzaktan eğitim sistemi teknik alt yapısına, güncellenen ders programına, ders materyallerine, eğiticilere ve uzaktan eğitimin öğrenciye olan etkisine ilişkin geribildirimleri bir anket ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,12±1,98 yıl arasında değişmekte olup %92,4’ü evlerinden internete bağlanabildiklerini, %51,0’ı internete yalnız bilgisayardan bağlandıklarını, %49,9’u uzaktan eğitimi etkili bulduklarını, %42,3’ü ise uzaktan eğitimin etkin öğrenmelerini sağladığını, %75,1’i senkronize ders video kayıtlarını daha sonra izlemenin öğrenmelerini olumlu etkilediğini belirtmiştir. Uzaktan eğitimin amacına ulaşması 10 üzerinden ortalama 5,96±2,38 öğrenmeye katkısı 5,56±2,48 olarak bulunmuştur.
Aim: Covid-19 was accepted as a pandemic by the World Health Organization, and has been effective in many areas all over the World. When Covid-19 started to be effective in our country, face-to-face education in universities was suspended on 16th March 2020 and the distance education decision was decided. In this study, we aimed to evaluate the opinions of Aydın Adnan Menderes University Medical Faculty students’ about distance education process they experienced.
Methods: In this study, 832 students from a total of 1246 in Term I-V continuing in the spring term of
2019-2020, who completed an online questionnaire, were included. Questionnaire evaluated students'
socio-demographic characteristics, distance education infrastructure facilities, faculty informations,
system technical infrastructure, educational program materials, trainers, their feedback on the effect of
distance education.
Results: The average age of the students was 21.12±1.98, 92.4% could connect to internet from their
homes, 51.0% connect to internet only from computer, 49.9% find distance education effective, 42.3%
stated that distance education enables to learn effectively. 75.1% stated that watching the video recordings
of the lessons affected their learning positively. Achieving the goal of distance education was evaluated
as 5.96±2.38 out of 10, and its contribution to learning was 5.56±2.48.
Conclusions: In this study, we evaluated students feedback of distance education, during the pandemic
in our faculty. Most of the students can connect to internet from their homes and mostly use computer for
lessons, it seems positive to be able to follow the lessons regularly. Faculty informations about distance
education was insufficient, updates of the educational program caused dissatisfaction. Students think,
watching the videos of recorded lectures again, affects their learning positively, but they have problems
in accessing the videos. We think that informing the trainers and supporting their participation in faculty
development programs can be supportive.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |