BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2003, Cilt: 12 Sayı: 12, - , 01.04.2003

Öz

Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Bire bir Eğitim

Yıl 2003, Cilt: 12 Sayı: 12, - , 01.04.2003

Öz

Öğrenme ve öğretme süreçleri, yetişkin öğrenmesi ve eğitimi ile ilgili yapılan araştırmaların da ışığında mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi yeniden yapılanmaktadır. Bu yeniden yapılanmada öncü görevi üstlenen dallardan birisi de nispeten yeni bir tıp disiplini olan aile hekimliğidir. Aile hekimliği uzmanlık eğitiminin amacı asistanın ayaktan tanı, tedavi ve takip konularında problem çözme becerilerini ve hasta bakımı etkinliğini artırmak, toplum kökenli ve kişisel bakıma alışık, hastasını biyopsikososyal yönlerden değerlendirebilen aile hekimliği uzmanları yetiştirmektir. Erişkin eğitim yöntemlerinden olan bire bir eğitim ve geri bildirim bu amaca en uygun uygulamalardandır. Gözlemlerimiz bu uygulamanın gerek eğitimin kalitesini gerekse hasta ve asistan memnuniyetini önemli ölçüde artırdığı yönündedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Cahit Özer Bu kişi benim

Nezih Dağdeviren Bu kişi benim

E. Melih Şahin Bu kişi benim

Zekeriya Aktürk

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2003
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

Vancouver Özer C, Dağdeviren N, Şahin EM, Aktürk Z. Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Bire bir Eğitim. TED. 2003;12(12).