Background: This study was designed to asses the satisfaction level of medical students for anatomy education they received in the 2013-2014 academic year
Amaç: Bu çalışma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, tıp fakültesi ğrencilerinin, aldıkları anatomi eğitimine yönelik memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Karşılaştırmalı tanımlayıcı tipte olan bu çalışma, 4 ayrı tıp fakültesinin birinci ve ikinci sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Anket soruları, 5’li likert ölçeği ile cevaplandırılacak şekilde hazırlanmıştır.
Veriler, SPSS 18.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Tüm katılımcıların puanlarının ortalaması ve standart sapması hesaplanmıştır. Gruplar arası farklılıkların tespitinde student t-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir.
Bulgular: Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 133, Afyon Kocatepe Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 222, Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 142 ve Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 321 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Öğrencilerin anatomi dersine yönelik memnuniyetleri orta düzeyde bulunmuştur. Memnuniyet düzeyleri dönem, eğitime ilişkin öğrencilerin fikrinin alınmasının gerekliliğine yönelik düşünceye göre farklılık göstermektedir.
Sonuç: Öğrencilerin anatomi dersine yönelik memnuniyetleri orta düzeyde bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 42 |