The Bologna process has ten key objectives related to giving a diploma supplement in all higher education programs. The most important focus of the process is the students in higher education. The aim of the study is to determine medical students’ perceptions of the Bologna process.
The study conducted at Ege University Faculty of Medicine is a cross-sectional study. Using the stratified sampling method, 334 students from different classes were selected. Data were collected with a scale developed by Yılmaz et al. (2011). The scale consists of 45 items wich were rated on a 5-point Likert type.
The response rate was 96%. Of the objectives of the Bologna process, the ones the students perceived most positively are as follows: the process encourages foreign language learning; the process develops the exchange programs; the process increases opportunities to study abroad. Twenty-eight percent of the students wanted to join the Erasmus program. 8.40 % of the students were informed about the Bologna process.
The students needed more information about the process. Faculty members who are more knowledgeable about the process and who have participated in exchange programs, and school administrators who identify and implement adaptation policies should be involved in meeting this need of students.
Medical students EHA Bologna process Erasmus exchange programs
Bologna süreci tüm yükseköğrenim programlarında diploma eki verilmesi, ECTS kredilerinin saptanması ve değişim programlarının yürütülmesiyle ilgili on temel hedefi kapsamaktadır. Sürecin en önemli odağı yükseköğrenimdeki öğrencidir. Bu araştırmanın amacı tıp fakültesi öğrencilerinin Bologna sürecinin eğitime yansımalarına ilişkin algılarını belirlemektir.Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde yürütülen çalışma tarama modelindedir. Araştırma evreni tıp fakültesindeki tüm öğrencilerdir. Sınıflara göre tabakalı örneklem yöntemi ile 334 öğrenci belirlenmiştir. Çalışma verileri Yılmaz vd. (2011) tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenirliliği saptanmış, Bologna süreci ile ilgili 45 başlıktan oluşan bir ölçek ile toplanmıştır. Ölçek 5’li Likert ile puanlanmaktadır. Araştırmada yanıtlanma oranı % 96’dir. Bologna sürecinin hedefleri ile ilgili öğrencilerin en olumlu algıladıkları başlıklar: yabancı dil öğrenimini teşvik etmesi, değişim programlarını geliştirmesi, yurtdışında eğitim fırsatlarını artırmasıdır. Öğrencilerin % 28’i değişim programlarına katılmayı istemektedirler. Öğrencilerin % 8,4’ü Bologna sürecine ilişkin bilgi aldıklarını belirtmişlerdir.Araştırma bulguları öğrencilerin süreç ile ilgili daha fazla bilgiye ihtiyacı olduğunu göstermiştir. Süreç hakkında bilgisi ve değişim programlarına katılma deneyimi olan öğretim üyeleri ve sürece uyum politikalarını belirleyip uygulayan okul yöneticileri bu ihtiyacın giderilmesinde görev almalıdır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 44 |