Amaç: Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde (DEÜTF) eğitim yönlendiriciliği görevini üstlenen eğiticilerin Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) programına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem: 2009, 2014 ve 2016 yıllarında eğitim yönlendiriciliği görevi üstlenen eğiticilere bir anket formu uygulanmıştır. Anket formları eğiticilerin tanımlayıcı özellikleri ve eğitim yönlendiriciliği görevlerine ilişkin sorular, PDÖ yönteminin kazanımlarını değerlendirmeye yönelik olarak hazırlanan bir beşli Likert ölçeği ve üç açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Ölçeğe ilişkin güvenirlik katsayısı yüksek bulunmuştur (Cronbach alpha: 2009:0.89, 2014:0.95, 2016:0.98). 2016 yılında anket formuna, SPICES Modelindeki eğitim stratejilerinin uygulanmasına ilişkin beklentilerin ve fakültedeki uygulamanın değerlendirildiği iki ölçek eklenmiştir. Ölçeklere ilişkin güvenirlik katsayısı sırasıyla 0.87 ve 0.82 olarak bulunmuştur.
Bulgular: Eğiticilerin PDÖ yöntemi kazanımlarına verdikleri puanlar 5 üzerinden 3.3 ile 4.7 arasında değişmektedir. En yüksek puan verilen maddelerin iletişim becerilerini geliştirmesi, sorgulama becerileri kazandırması ve problem çözme becerilerini geliştirmesi olduğu saptanmıştır. SPICES modelindeki eğitim stratejilerine verilen puanların tümü yenilikçi stratejiler lehine bulunmuştur.
Sonuç: Eğitim yönlendiricilerin genel olarak PDÖ yönteminin kazanımları konusunda olumlu düşündükleri, fakültenin eğitim programında yenilikçi stratejiler kullanılmasını destekledikleri anlaşılmaktadır.
Bölüm | Orjinal Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 46 |