Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Program Çıktılarının Güncellenmesi: Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Süreci

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 52, 76 - 93, 23.07.2018
https://doi.org/10.25282/ted.424286

Öz

AMAÇ

Bu
çalışmanın amacı, Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi, Mezuniyet Öncesi Tıp
Eğitimi Program Çıktıları Revizyon sürecinin tanıtılması ve bu süreçte elde
edilen deneyimlerin paylaşılmasıdır.

 

YÖNTEM:

Revizyon
sürecinde ilk olarak Bologna Eşgüdüm Kurulu, Tıp Fakültesi Danışma Komisyonu (BEK-DK)
üyesi 5 öğretim üyesinin katılımıyla bir çekirdek grup (BEK-DK Uzlaşı Grubu)
oluşturulmuştur. Bu grup revizyon sürecinde yapılacak çalışmaları BEK-DK adına
sürdürme görevi üstlenmiştir. Uzlaşı Grubu’nun revizyon sürecindeki amacı; sağlık
hizmeti bağlamında toplum yönelimli, hasta hekim ilişkisi bağlamında hasta
merkezli bir yaklaşımla YÜTF Program Çıktıları (YÜTF-PÇ) 2011’i gözden geçirmek
ve YÜTF-PÇ 2015’i oluşturmak için doküman üretmektir. Bu amaca yönelik hedefler
şunlardır:

1.      Gözden geçirme ve düzeltme; YÜTF-PÇ 2011’in
gerek varsa sadeleştirilmesi, yeterlik yazımına uygun olarak yeniden yazılması,
UÇEP 2014’ün önerdiği yeterlikler çerçevesine uygun hale getirilmesi.

2.      İhtiyaç belirleme ve güncelleme; YÜTF Program
Çıktıları 2011’in (YÜTF-PÇ 2011) Ulusal ve Uluslararası dokümanlarla
karşılaştırılması, mezun hekimden beklentilerin analiz edilmesi.

Grubun
çalışma yöntemlerini ise, a) Küçük ve büyük grup tartışmaları, b) Süreçten
sürekli bilgilendirme c) Oluşturulan dokümanlar için yazılı görüş isteme, d) Anketle
veri toplama ve e) Çalıştay oluşturmuştur.

 

BULGULAR

14 PÇ
yeterlik yazım kurallarına göre yeniden düzenlenmiş, 3 PÇ fiillerinde
değişiklik yapılmış ve 25 PÇ aynen korunmuştur. Program çıktılarının ana çatısı,
“hekimin mesleğini icra ederken sahip olması gereken özellikler neler
olmalıdır?” sorusundan yola çıkarak, üç başlık altında toplanmıştır. Bunlar; hekimin
sahip olması gereken temel donanımlar, değerler ve yaklaşımlar ile kişisel
gelişimini sürdürmesi için sahip olması gereken özdeğerlerdir.

 

TARTIŞMA
ve SONUÇ



































YÜTF Program Çıktıları, iç ve dış paydaşların
etkin katılımı ile hekimden güncel beklentiler ve toplumun sağlık
beklentilerinde yaşanmakta olan değişiklikler bağlamında revize edilmiştir. Bu
revizyon çalışması hem yeterliklerin kurallara uygun olarak yazılması yönünden
teknik bir süreci hem de içeriğe ilişkin düzenlemeleri kapsamaktadır. Sürecin
başında amaçlanan, sağlık hizmeti bağlamında toplum yönelimli, hasta hekim
ilişkisi bağlamında ise hasta merkezli ve biyopsikososyal yaklaşım, program
çıktılarının arka planını oluşturmuştur.  

Kaynakça

  • 1. Harden J R Crosby M H Davis M Friedman RM. AMEE Guide No. 14: Outcome-based education: Part 5-From competency to meta-competency: a model for the specification of learning outcomes. Med Teach. 1999;21(6):546-52.
  • 2. Albanese MA, Mejicano G, Mullan P, Kokotailo P, Gruppen L. Defining characteristics of educational competencies. Med Educ. 2008 Mar;42(3):248-55.
  • 3. Palés J, Cardellach F, Estrach M, Gomar C, Gual A, Pons F, Bombí JA. Defining the learning outcomes of graduates from the medical school at the University of Barcelona (Catalonia, Spain). Med Teach. 2004 May;26(3):239-43.
  • 4. Ramesh JC, Radhakrishnan A, Nurjahan MI, Khuzaiah RA, Chen PC.Experience of developing an Outcome-Based Curriculum at the International Medical University, Malaysia. Japanese Medical Education Today. 2004. http://www1.gifu-u.ac.jp/~medc_arc/jmet/gencho/ramesh/outcomes-pub.pdf (erişim 09.04.2015)
  • 5. Davis MH1, Amin Z, Grande JP, O'Neill AE, Pawlina W, Viggiano TR, Zuberi R. Case studies in outcome-based education. Med Teach. 2007 Sep;29(7):717-22.

Revising Program Outcomes in Undergraduate Medical Education: Yeditepe University, Faculty of Medicine Process

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 52, 76 - 93, 23.07.2018
https://doi.org/10.25282/ted.424286

Öz

Aim

The aim of
this study is to introduce the revision process of Yeditepe University Faculty
of Medicine (YUFM) Program Outcomes (POs) and to share the experience gained in
this process.

Methods

In the revision
process, a core consensus group of five faculty members selected from Advisory
Commission of the Bologna Coordination Committee, (BCC-AC) was formed. This
group undertook the work to be done during the revision process on behalf of BCC-AC.
The working methods of the group are as follows: a) Small and large group
discussions b) Continuous information sharing on the process c) Requesting
written opinions for the created documents d) Data collection by questionnaire
and e) Workshop.

Results

Fourteen of the POs have been rearranged
according to the qualification writing rules. Three of the POs have been
changed in their actions. Twenty five  POs
remained unchanged. The main frame of the program outcomes included three
headings, on the basis of answers to the question; "What should the
physician have to do when he / she carries out his / her occupation?" The
headings are; 1. the basic qualifications that the physician should possess 2.
values and approaches 3. self-values that must be possessed to maintain
personal development.

Conclusion















The Program Outcomes of the YUFM have been revised
with the active involvement of internal and external stakeholders. In this
revision context, the current expectations from the physician and the changes
in the health expectancies of the community have been described. This revision
study has been realised both as a technical process and content arrangements.
While community-oriented practice has been embraced in the context of
healthcare services, the patient-centered and biopsychosocial approach has been
adopted in the context of patient-physician relationship, as a background of
program outcomes.

Kaynakça

  • 1. Harden J R Crosby M H Davis M Friedman RM. AMEE Guide No. 14: Outcome-based education: Part 5-From competency to meta-competency: a model for the specification of learning outcomes. Med Teach. 1999;21(6):546-52.
  • 2. Albanese MA, Mejicano G, Mullan P, Kokotailo P, Gruppen L. Defining characteristics of educational competencies. Med Educ. 2008 Mar;42(3):248-55.
  • 3. Palés J, Cardellach F, Estrach M, Gomar C, Gual A, Pons F, Bombí JA. Defining the learning outcomes of graduates from the medical school at the University of Barcelona (Catalonia, Spain). Med Teach. 2004 May;26(3):239-43.
  • 4. Ramesh JC, Radhakrishnan A, Nurjahan MI, Khuzaiah RA, Chen PC.Experience of developing an Outcome-Based Curriculum at the International Medical University, Malaysia. Japanese Medical Education Today. 2004. http://www1.gifu-u.ac.jp/~medc_arc/jmet/gencho/ramesh/outcomes-pub.pdf (erişim 09.04.2015)
  • 5. Davis MH1, Amin Z, Grande JP, O'Neill AE, Pawlina W, Viggiano TR, Zuberi R. Case studies in outcome-based education. Med Teach. 2007 Sep;29(7):717-22.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Serdar Özdemir

İbrahim Çağatay Acuner Bu kişi benim

Ayşe Arzu Akalın Bu kişi benim

Özlem Tanrıöver

Güldal İzbırak

Sina Ercan

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 52

Kaynak Göster

Vancouver Özdemir S, Acuner İÇ, Akalın AA, Tanrıöver Ö, İzbırak G, Ercan S. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Program Çıktılarının Güncellenmesi: Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Süreci. TED. 2018;17(52):76-93.