KBB’da Ameliyathane Eğitiminde Sorunlar ve Öneriler; Öğrenciler ve Eğiticiler Konuşuyor
Yıl 2020,
Cilt: 19 Sayı: 59, 171 - 177, 30.12.2020
Hülya Eyigör
,
Cüneyt Orhan Kara
Öz
Cerrahi dalların uzmanlık eğitiminin gerçekleştirildiği ameliyathane ortamı başarılı bir cerrahi eğitiminin en önemli bileşenidir. Ancak ülkemizde cerrahi dallardaki uzmanlık öğrencilerinin ameliyathane eğitiminde, programın amacına uygun olarak sistematik ve yapılandırılmış bir program izlemekten çok ”geleneksel usta / çırak” modeliyle karşı karşıyadırlar. Bu yazıda 41. Türk Ulusal Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Kongresinde düzenlenmiş olan “Ameliyathane Eğitiminde Sorunlar ve Öneriler” başlıklı paneldeki konuşmalar özetlenmiştir. Kulak Burun Boğaz uzmanlık eğitimindeki öğrencilerin ve eğiticilerin bakış açısı ile sorunlar ve olası çözüm önerileri dile getirilmiştir.
Kaynakça
- Çıtak N, Altaş Ö. Türkiye’deki göğüs cerrahisi ve kalp ve damar cerrahisi uzmanlık öğrencisi gözü ile tıpta uzmanlık eğitimi ve eğitim veren kurumlardaki durum. Türk Göğüs Kalp Damar Cerrahisi Dergisi 2012;20(4):826-34.
- Huri G, Cabuk YS, Gursoy S, Akkaya M, Ozkan S, Oztuna V, et. al. Evaluation of the orthopaedics and traumatology resident education in Turkey: A descriptive study. Acta Orthop Traumatol Turc 2016;50:567-71.
- Kara CO, Daloğlu M. Kulak Burun Boğaz Uzmanlık Eğitim Programları Standartizasyonu; Öğrenciler ve Eğiticiler Konuşuyor. Tıp Eğitimi Dünyası 2018;51(17);72-5.
- Dokuzlar U, Miman MC, Denizoğlu İİ, Eğrilmez M. Opinions of Otorhinolaryngology Residents about Their Education Process. Turk Arch Otorhinolaryngol. 2015;53(3):100-7.
- Tıp Dallarında Asistan Eğitimi Çalıştay Raporu. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı; 2017
- Kara CO. Kulak ameliyatları için ölçme değerlendirme araçları. KBB-Forum. 2015;14(3):65-70
- Kara CO, Özdemir S. Assessment of technical skills in postgraduate surgical education. Türkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics. 2016;1:41-6
- Kara CO, Mengi E, Tümkaya F, Ardıç FN, Şenol H. Adaptation of “Objective Structured Assessment of Technical Skills” for Adenotonsillectomy into Turkish: A Validity and Reliability Study. Turk Arch Otorhinolaryngol 2019; 57(1): 7-13.
- Kara CO. Cerrahi ortamlarda öğretim. Baykan Z, editör. Klinik Ortamlarda Eğitim. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2019. p.32-5.
- Eyigör H, Can İH, İncesulu A, Şenol Y. Women in otolaryngology in Turkey: Insight of gender equality, career development and work-life balance. Am J Otolaryngol. 2020;41(1):102305.
- Balcıoğlu H., Tıpta Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim Ortamı Algılamaları ve Buna Etkili Faktörlerin Değerlendirilmesi [Doktora Tezi]. Ankara Üniversitesi; 2008.
- Cassar K. Development of an instrutment to measure the surgical operating theatre learning environment as perceived by basic surgical trainees. Med Teach 2004; 26(3):260-4.
- Kanashiro J, McAleer S, Roff S. Assessing the educational environment in the operating room-a measure of resident perception at one canadian institution. Surgery. 2006;139(2):150-8.
Problems and suggestions about operating room education in Otorhinolaryngology; Trainees and Trainers are talking
Yıl 2020,
Cilt: 19 Sayı: 59, 171 - 177, 30.12.2020
Hülya Eyigör
,
Cüneyt Orhan Kara
Öz
The operating room environment is the most important area in which graduate/postgraduate surgical training takes place and it is necessary for a successful graduate education program in surgery. However, in our country, graduate students are faced with a traditional apprenticeship model rather than following a program that is structured in accordance with their goals in operating room education. In this paper, we summarize the speeches which also has been edited at “41. National Otorhinolaryngology and Head and Neck Surgery Congress” problems and suggestions in educational environment in the operating room. Problems in otolaryngology residency programs and possible solution suggestions were expressed by tranees and trainers.
Kaynakça
- Çıtak N, Altaş Ö. Türkiye’deki göğüs cerrahisi ve kalp ve damar cerrahisi uzmanlık öğrencisi gözü ile tıpta uzmanlık eğitimi ve eğitim veren kurumlardaki durum. Türk Göğüs Kalp Damar Cerrahisi Dergisi 2012;20(4):826-34.
- Huri G, Cabuk YS, Gursoy S, Akkaya M, Ozkan S, Oztuna V, et. al. Evaluation of the orthopaedics and traumatology resident education in Turkey: A descriptive study. Acta Orthop Traumatol Turc 2016;50:567-71.
- Kara CO, Daloğlu M. Kulak Burun Boğaz Uzmanlık Eğitim Programları Standartizasyonu; Öğrenciler ve Eğiticiler Konuşuyor. Tıp Eğitimi Dünyası 2018;51(17);72-5.
- Dokuzlar U, Miman MC, Denizoğlu İİ, Eğrilmez M. Opinions of Otorhinolaryngology Residents about Their Education Process. Turk Arch Otorhinolaryngol. 2015;53(3):100-7.
- Tıp Dallarında Asistan Eğitimi Çalıştay Raporu. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı; 2017
- Kara CO. Kulak ameliyatları için ölçme değerlendirme araçları. KBB-Forum. 2015;14(3):65-70
- Kara CO, Özdemir S. Assessment of technical skills in postgraduate surgical education. Türkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics. 2016;1:41-6
- Kara CO, Mengi E, Tümkaya F, Ardıç FN, Şenol H. Adaptation of “Objective Structured Assessment of Technical Skills” for Adenotonsillectomy into Turkish: A Validity and Reliability Study. Turk Arch Otorhinolaryngol 2019; 57(1): 7-13.
- Kara CO. Cerrahi ortamlarda öğretim. Baykan Z, editör. Klinik Ortamlarda Eğitim. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2019. p.32-5.
- Eyigör H, Can İH, İncesulu A, Şenol Y. Women in otolaryngology in Turkey: Insight of gender equality, career development and work-life balance. Am J Otolaryngol. 2020;41(1):102305.
- Balcıoğlu H., Tıpta Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim Ortamı Algılamaları ve Buna Etkili Faktörlerin Değerlendirilmesi [Doktora Tezi]. Ankara Üniversitesi; 2008.
- Cassar K. Development of an instrutment to measure the surgical operating theatre learning environment as perceived by basic surgical trainees. Med Teach 2004; 26(3):260-4.
- Kanashiro J, McAleer S, Roff S. Assessing the educational environment in the operating room-a measure of resident perception at one canadian institution. Surgery. 2006;139(2):150-8.