BTC Projesinin Kritik Yol Methodu analizinde Bakü den Ceyhan a kadar olan ihale
kısımları içinde en kritik olan kısmı Ceyhan Deniz Terminali Deniz-Offshore kısmıdır.
Offshore kısmının ise en kritik kısmı iskele kazıklarının çakımı ve kazık deneyleridir. İş
programına göre statik kazık deneyleri bittikten sonra kalıcı kazıkların çakımı
başlayacağından deneylerin zaman kaybetmeden sonuçlandırılması ve kalıcı kazıkların
çakımına geçilmesi gerekmektedir. Tabii bu durum deney sonuçlarının uygun çıkması
durumunda geçerlidir. Bu çalışmada, Ceyhan’da inşa edilen CMT petrol dolum iskelesinin
detay mühendislik çalışmaları sırasında yapılan deniz sondajları sonucunda bulunan zemin
ve tasarım parametrelerinin kontrolünü yapmak için iskelenin en kritik noktası olan tanker
dolum platformu (Aks 84/85) civarında yapılan kazık deneyleri konu edilmiştir. Söz konusu
statik kazık deneylerinin en önemli özelliği tasarımdan-kullanılan standartlar gereği kazık
yüklerinin büyüklüğü ve kazık yükleme deneylerinin bire bir bu yüklere (max çekme
yükü:1890 ton, max basınç yükü:1500 ton) göre test edilmesidir. Yapılan deneyler
sonucunda ulaşılan kapasite değerleri tasarım değerlerini sağladığı ve üstüne çıktığı
görülmüştür. Bu başarılı sonuçtan sonra iskele kazıklarının çakımına hızla başlandı,
böylece ülkemiz için çok önemli bir projenin zamanında bitirilmesi sağlandı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 19 Sayı: 93 |