Sinyalize dönel kavşaklar son yıllarda yaygın olarak
kullanılmasına rağmen tasarım kriterleri henüz netleşmemiştir. Yaklaşım kolları
ve ada etrafındaki akımlar için optimum sinyal süresi ve faz planı tasarımı
için önerilen herhangi bir yöntem mevcut değildir. Söz konusu kavşakların performansının yalnızca
bazı simülasyon programları ile ölçülebilmesi nedeni ile konu halâ bir çok
araştırmacının ve tasarımcının ilgisini çekmektedir. Bu çalışmada, sinyalize
dönel kavşaklar ele alınmış, sinyal devre süresi ve faz planı için bir hesap
yaklaşımı önerilmiştir. Tasarımın etkinliği, farklı tip kavşaklar ve farklı faz
planları göz önünde bulundurularak değerlendirilmiş ve gecikme performans
kriteri dikkate alınarak ölçülmüştür. Analizler sonucunda, sola dönüş oranı arttıkça,
faz sayısı artışına da bağlı olarak, sinyalize dönel kavşaklar yerine, farklı
alternatiflerin tercih edilebileceği bulgusuna ulaşılmıştır.
Roundabout with signals is a common application in many countries.
Although it has an emerging trend, design criteria are still ambiguous. On the
other hand, performance of these types of intersections can only be measured by
a number of simulation programs. Therefore it is an interesting topic for many
researchers. In this study, primarily,
signalized roundabouts are discussed and in particular, the relationship
between the left-turning traffic volume and the intersection storage area and signal timing system is
investigated. The effects of
intersection design are evaluated regarding to intersection type and
phase plans and performance of design is measured by considering delays of intersections. The results show that,
alternative intersection types can be preferred instead of roundabout with
signals in case of increased left turns.
Traffic intersection signalized roundabouts simulation VISSIM
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 27 Sayı: 4 |