Bir
dili öğrenme amaçları arasında en öncelikli olanı, o dil aracılığıyla iletişimi
sağlamaktır. İletişimde gerekli olan temel yeterlikler dinleme-anlama ve
konuşma-anlatmadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma
becerisinin kazandırılması sürecinde geleneksel yöntem ve tekniklerin
kullanıldığı görülmektedir. Bunun sonucu olarak da öğrenme süreçlerinde
öğrencilerin yeteri kadar aktifleşmesini sağlayacak etkinlikler
uygulanamamaktadır. Bu nedenle Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde çağdaş
yöntemler tercih edilmesi yanında temel dil becerilerini geliştirecek
uygulamalı etkinliklere yer verilmesi de önemlidir. Bu araştırmada Türkçenin
yabancı dil olarak öğretiminde drama yönteminin öğrencilerin akıcı konuşma
becerileri üzerindeki rolünü tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel
araştırma yaklaşımı çerçevesinde eylem araştırması deseniyle desenlenmiştir.
Araştırma, Erzincan ili Merkez ilçesi Türkçe ve Yabancı Dil Öğretimi Uygulama
ve Araştırma Merkezi’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları
araştırmacı, yabancı uyruklu öğrenciler ve geçerlik komitesinden oluşmaktadır.
Araştırmanın verileri gözlem, görüşme, araştırmacı günlüğü ve video
kayıtlarıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak
incelenmiştir. Araştırmanın sonunda, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde
drama yönteminin akıcı konuşma becerisi kazanılmasında önemli etkisinin olduğu
ve hedef kitlenin iletişim becerisi üzerinde olumlu değişiklikler meydana
getirdiği görülmüştür.
Akıcı konuşma drama yöntemi Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |