Servet-i
Fünûn şiirinin büyük oranda estetiğini kuran ve geliştiren Cenab Şahabeddin,
bilhassa 1896-1902 yılları arasında neşrettiği şiirlerinde yeni bir duyuş tarzı
geliştirmeyi başarabilmiş ve bunun sonucunda da bugün bile dinamizmini
kaybetmemiştir. Cenab Şahabeddin’in bunu başarmasında mizacıyla beraber sanatı
bir gaye edinmesinin payı yadsınamaz ki bugün pek çok akademik çalışma şairin
bu başarısını ortaya koymuştur. Fakat şairin modern Türk şiirinde neyi başarmak
istediği ya da bir şey başarmak isteyip istemediği, şiirle nereye varmak veya
şiiri ne olarak gördüğü konusunda tartışmalar hala devam etmektedir. Bu
çalışmada bu sorulara bir cevap bulunmaya çalışılacaktır. Bu sorulara cevap
bulunmaya çalışılırken Cenab Şahabeddin’in estetik tavrı üzerinde durulacak ve
bu hususta özellikle Batı felsefesinin temel metinlerinden ve duyumculuktan
yararlanılacaktır. Böylece Cenab Şahabeddin’in şair ve şiir anlayışına yeni bir
bakış açısı kazandırmak, şiirinin arkasındaki dünyayı görmek ve modern Türk
şiiri içerisinde Cenab Şahabeddin’in oynadığı rol tekrardan gözden
geçirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |