Bu
araştırmanın temel amacı, rehber öğretmenlerin sosyal değer algıları ve
eleştirel düşünme standartlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve bu
değişkenler arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. İlişkisel
tarama modeline göre desenlenmiş olan bu araştırmada, veriler Çok Boyutlu
Sosyal Değerler Ölçeği ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme
Standartları Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018
eğitim-öğretim yılında güz döneminde Ege bölgesinde bulunan bir Eğitim
Fakültesinin, psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünde 1, 2, 3 ve 4.
sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 305 rehber öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, rehber öğretmen adaylarının;
eleştirel düşünme standartları ile sosyal değer algıları arasında negatif yönde
ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu (r=
-,332 ve p<0.001) görülmüştür. Sınıf düzeyi ve cinsiyetin değer
algılarını belirlemede; baba eğitim düzeyinin eleştirel düşünme standartlarını
belirlemede anlamlı değişkenler olduğu saptanmıştır.
Eleştirel Düşünme Standartları sosyal değer algıları rehber öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |