Günümüzün rekabet stratejisinde işletmelerin en önemli başarı unsurlarından birisini, en uygun tedarikçi seçimi oluşturmaktadır. Tedarikçi seçimi ve tedarikçi ilişkileri her zaman işletmelerin en önemli karar sorunların-dan birisini oluşturmuştur. Bu önemden dolayı, ülkemizde ve dünyada farklı sektörlerden pek çok firma tedarikçi-lerle çalışmakta, proseslerinin bir kısmını onlara devrederek veya girdilerini en uygun buldukları tedarikçilerden temin ederek maliyetlerini düşürmeyi, onların uzmanlıklarından faydalanarak müşterilerine daha hızlı ve daha kaliteli çözümler sunmayı hedeflemektedirler. Bu noktada, firma ve onun müşterilerinin taleplerini karşılayacak doğru tedarikçilerin seçimi önemli bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı; hazır giyim fir-malarının çalıştıkları tedarikçileri seçerken, mevcut tedarikçilerle olan ilişkilerini sürdürmede temel alınan kriter-lere verdikleri önceliği ve kriter hiyerarşisini görmektir. Bu amaçla, tedarikçi seçiminde kullanılan kriterlerin fir-malarca belirlenen önceliği, bulanık eşli karşılaştırma yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır.
Bulanık mantık tedarikçi firma seçimi hazır giyim sektörü bulanık eşli karşılaştırma
In today’s competition strategy, selecting the most proper supplier is one of the success factors of companies. Supplier selection and associations with suppliers generate the most important decision problems of companies. Because of this importance, great numbers of companies coming from different sectors both in Turkey and in the rest of the world cooperate with suppliers by assigning their processes partially to them or cooperate with suppliers providing the most proper inputs in order to minimize their costs and these companies target to offer fast and high quality solutions to their customers by benefiting the expertise of their suppliers. At this point, selecting the right supplier which is expected to satisfy the demands of companies and their customers emerges as an important issue. The objective of this paper is comprehending the criteria hierarchy and the priority considered as base for selecting the suppliers and maintaining the relations with the existing suppliers. For that purpose, the priority of supplier selection criteria, which is assigned by the companies, is tried to be determined by using fuzzy pair-wise comparison
Fuzzy logic supplier selection clothing sector fuzzy pair-wise comparison method decision making
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 21 Sayı: 96 |