Günümüzde konfeksiyon işletmeleri tarafından uygulanan yönetim sistemlerinin özünde nihai hedef olarak kaliteli ve verimli bir süreç yönetimi yatmaktadır. Uluslararası rekabet ve müşteri tatminine önem verilmesi, kalite tanımının üretici yerine müşteri odaklı olmasına ve bu nedenle ürüne katma değer sağlayacak süreçlerin minimum zaman gerektirip maksimum fayda sağlayacak şekilde tasarlanmasını zorunlu kılmaktadır. Bu çalışma ile konfeksiyon sektöründe kaliteli üretimin gerçekleşmesi için ele alınan proseslerin verimliliğinin ölçülmesi ve arttırılması amacıyla üretim kademelerine ne gibi iyileştirmeler yapılması gerektiği gözlemlenmeye çalışılmıştır. Bu gözlemler Ağ planı-CPM (Critical Path Method) kullanılarak sayısal olarak değerlendirilmiştir. Bu sayede firmanın üretim verimliliğinin arttırılması için çeşitli öneriler sunulmuştur. Çalışma, ağ planı yönteminin konfeksiyon sektöründe uygulanmış nadir çalışmalardan olması ile de literatüre katkı sağlamıştır.
Konfeksiyon üretimi süreç analizi ağ planı verimlilik artırma çalışmaları
In today's marketplace, the essence of the management systems implemented by clothing companies lays on as the ultimate goal that high quality and efficient process management. The best process management is to emphasize on the international competition and customer satisfaction, to provide a competitive advantage necessitates organizing all the processes demanding a minimum time so as to provide maximum benefit, which add value to the products. With this study, in the clothing industry for the high quality production processes in discussed in order to measure and increase the productivity and what kind of improvements can be done in production processes have been tried to be observed. These observations are evaluated computationally with the help of the Network Plan methods
Production in clothing industry process analysis network plan productivity improvement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 22 Sayı: 98 |