İnsanoğlunun yaşadığı dünyaya uyum sağlaması bakımından eğitimin vazgeçilmez bir önemi söz konusudur. Bu durumu fark eden insanlık eski çağlardan itibaren bireyleri eğitme ve topluma kazandırma uğraşı içine girmiştir. Eğitim anlayışı tarihsel süreç içinde peyderpey gelişim göstermiştir. Buna bağlı olarak modern anlamdaki öğretmen, öğrenci, okul, ders vb. ögeler ortaya çıkmıştır. İnsanlığın uzun süreli çabalarının ürünü olan eğitim ögeleri, sonraki nesillere miras olarak aktarılmıştır. Bununla birlikte birey için eğitim, yalnızca belli bir meslek bilgisi olmasının ötesinde bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim açısından temel bir gereksinimdir. Geleneksel eğitimin ihtiva ettiği maddi ve manevi olanakların söz konusu insani yetilerin gelişimdeki değerinin yadsınmaması gerekmektedir. Diğer taraftan özellikle bilgisayar ve internet teknolojisinin gelişmesi ile birlikte uzaktan yapılan çevrimiçi eğitim uygulamaları yaygınlaşmıştır. Böylelikle geleneksel eğitim anlayışındaki temel ögelerin değişime uğradığı dikkat çekmektedir. İnsani anlamda her iki eğitim anlayışının mukayeseli olarak analiz edilmesi önem arz etmektedir. Elinizdeki çalışmada geleneksel ve çevrimiçi eğitimin temel özellikleri felsefi bağlamda analiz edilmektedir. Bu çerçevede eğitimin bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal yönleri “insan olmak” anlayışı bağlamında irdelenmektedir. Aynı zamanda söz konusu özelliklerin oluşmaması halinde ortaya çıkan ve çıkması muhtemel sorunların tartışılması amaçlanmaktadır.
Geleneksel Eğitim Çevrimiçi Eğitim Eğitim Felsefesi İnsan Olmak Diyalog
-
-
-
Education has an indispensable importance in terms of adapting human beings to the world they live in. Recognizing this situation, humanity has been engaged in educating individuals and reintegrating them into society since ancient times. The understanding of education has developed gradually in the historical process. Accordingly, teachers, students, schools, lessons, etc. in the modern sense. elements have emerged. Educational elements, which are the product of long-term efforts of humanity, have been passed on to the next generations as a legacy. However, education for the individual is a basic requirement in terms of cognitive, emotional and social development beyond just a certain professional knowledge. The value of the material and spiritual opportunities that traditional education contains in the development of these human abilities should not be denied. On the other hand, with the development of computer and internet technology, online education applications have become widespread. Thus, it is noteworthy that the basic elements in the traditional understanding of education have changed. In the humanitarian sense, it is important to analyze both educational approaches comparatively. In this study, the main features of traditional and online education are analyzed in a philosophical context. In this context, the physical, cognitive, emotional and social aspects of education are examined in the context of the understanding of "being human". At the same time, it is aimed to discuss the problems that may arise or may arise in the absence of the mentioned features.
Traditional Education Online Education Educational Philosophy Being Human Dialogue
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Felsefesi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 20 |