Endüstri devriminin etkisiyle birlikte diğer bütün bilimsel disiplinlerde de bir devrim yaşanmıştır. Günümüzde Endüstri 4.0 kavramı kapsamında; pazarlama, üretim, finans ve muhasebe, vd. işletme fonksiyonlarında bir dönüşüm yaşanmıştır. Bu dönüşüm sonucunda Endüstri 4.0 kavramına paralel olarak Pazarlama 4.0 kavramı doğmuştur. Dolayısıyla bu çalışmanın ortaya çıkmasında pazarlama alanındaki gelişmeler etkili olmuştur. Çok fazla verinin bulunduğu günümüz Pazarlama 4.0 dünyasında, muhasebe verileri, pazarlama bilgi sistemi çerçevesinde anlamlı hale getirilerek pazarlama yöneticilerinin özellikle karar almasında aktif olarak rol oynamaktadır. Bu durum stratejik pazarlama muhasebesi ve Pazarlama 4.0 ilişkisinin önemini artırmaktadır. Bu doğrultuda stratejik pazarlama muhasebesi açısından Pazarlama 4.0 kavramının önemi ve ilişkisini açıklamak çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle ilk bölümünde Endüstri 4.0 kavramı çerçevesinde pazarlama 4.0 kavramı açıklanmıştır. Ayrıca çalışmada, stratejik pazarlama muhasebesi açısından pazarlama 4.0 kavramının önemi de vurgulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, yeni yapılacak çalışmalarla araştırmanın genişletilmesinin mümkün olduğu öneri olarak sunulmuştur.
Along with the influence of the industrial revolution, there has been a revolution in all other scientific disciplines. Today, within the concept of industry 4.0, has been a transformation in business functions such as marketing, production, finance and accounting, etc. There has been a transformation in business functions. As a result of this transformation, the concept of Marketing 4.0 was born parallel to the concept of Industry 4.0. Therefore, developments in marketing have been effective in the emergence of this study. In the Marketing 4.0 world where there is a lot of data, accounting data is made meaningful within the framework of marketing information system and plays an active role in the decision making of marketing managers. This increases the importance of the relationship between strategic marketing accounting and Marketing 4.0. In this respect, the main purpose of this study is to explain the importance and relationship of Marketing 4.0 concept in terms of strategic marketing accounting. In the first part of the study, the concept of marketing 4.0 is explained within the framework of the Industry 4.0 concept. The importance of marketing 4.0 concept in strategic marketing accounting is also emphasized in the study. It was presented as a suggestion that it may be possible to expand the study with new studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |